Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2018

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΜΑΥΡΟΥ ΠΟΔΑΡΙΟΥ




Εδώ και 12 χρόνια είχα γράψει το ποστ   ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΙΣ ΑΕ που αναφέρεται  στην ηλιθιότητα που κυκλοφορεί ευρέως ότι σκοτώνουν παιδιά για να τους πάρουν τα όργανα για μεταμόσχευση. Αντίστοιχο ποστ δημοσίευσα πριν 7 χρόνια με τίτλο  Ο ΑΣΤΙΚΟΣ ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΦΑΙΡΕΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ
Είχα πάντα την απορία πως είναι δυνατόν κατά τα άλλα άνθρωποι που διαθέτουν συνήθη νοημοσύνη να μπορούν να πιστέψουν κάτι, που αν βασιστούν στην κοινή λογική είναι αυταπόδεικτο ότι δεν μπορεί να έχει γίνει.
Όμως τελικά δεν είναι περίεργο,γιατί κατά τον ίδιο τρόπο είναι ικανοί να θεωρήσουν ως λογική την ιστορία του μαύρου ποδαριού και να πιστέψουν ότι αποτελεί θαυματουργή επέμβαση αγίων.
Αυτή η ιστορία προέρχεται από την χριστιανική μυθολογία της δυτικής εκκλησίας και αποδίδεται στους δίδυμους αδελφούς Κοσμά και Δαμιανό, τους Αγίους Αναργύρους .
Ας δούμε αρχικά για ποιους Άγιους Ανάργυρους μιλάμε, γιατί  περιέργως  σε 3 διαφορετικά μέρη του κόσμου βρέθηκαν με θαυματουργό τρόπο 3 ζευγάρια αδελφών, που ήσαν όλοι αφιλοκερδείς γιατροί και βέβαια  είχαν βαφτίσει και στα 3 μέρη, οι άσχετοι μεταξύ τους γονείς  τα αδέλφια Κοσμά και Δαμιανό. Αυτονόητο είναι ότι  όλοι αυτοί αγίασαν!
Έτσι λοιπόν τους Ανάργυρους που γεννήθηκαν στην Μικρά Ασία (οι Ασιάτες) τους γιορτάζουμε την 1η Νοεμβρίου, αυτούς που γεννήθηκαν στην Κιλικία (οι Άραβες)  στις 17 Οκτωβρίου και αυτούς που θα ασχοληθούμε σήμερα, που γεννήθηκαν στην Ρώμη (οι Ρωμαίοι), την 1η Ιουλίου.


Η ιστορία με το Μαύρο ποδάρι περιγράφεται εδώ:  
Κάποιος προσβληθείς από γάγγραινα του δεξιού κάτω άκρου εκοιμήθη μία νύχτα στην Βασιλική των Αγίων Κοσμά και Δαμιανού στην Ρώμη.
Οι ιατροί αδελφοί εμφανίστηκαν σ’ αυτόν κατά την διάρκεια του ύπνου έχοντας μαζί του φάρμακα και χειρουργικά εργαλεία.
Ο ένας εκ των αδελφών ακρωτηρίασε το κάτω άκρο του αρρώστου πάνω από το γόνατο.
Ο άλλος πήγε στο κοιμητήριο του Αγίου Πέτρου στο Chains και αφού απέκοψε το άκρον ενός Άραβα ο οποίος είχε ταφεί την ίδια μέρα, το έφερε και το συνεκόλλησε στην θέση του ακρωτηριασθέντος άκρου του αρρώστου.
Το πάσχον άκρο τοποθετήθηκε στο τάφο πλησίον του νεκρού Άραβα.
Την επόμενη μέρα το πρωί ο ασθενής αντελήφθη ότι το πόδι του πράγματι είχε αντικατασταθεί από ένα υγιές μαύρο άκρο και ανέφερε το νυκτερινό όραμα.
Μερικοί αμφισβήτησαν τα λεγόμενά του και επήγαν στον τάφο του Άραβα, τον οποίον όταν άνοιξαν βρήκαν πλησίον του σώματος του νεκρού το γαγγραινώδες άκρο του αρρώστου.
Τα θαύματα ως γνωστόν δεν προκαλούν στους πιστούς απορίες, όπως πχ είχαν μετρήσει το μήκος του κομμένου ποδιού για να κόψει ο Άγιος αντίστοιχο από το μαύρο ώστε ο άνθρωπος μετά την μεταμόσχευση να μην κουτσαίνει;


Όμως ο γνωστός μας, από προηγούμενα ποστ μου, για τις εμπνευσμένες εγκυκλίους του (σχετικά με την τελευταία εδώ) ,  Υποστράτηγος  Μητροπολίτης Μεσογαίας, παραθέτει στο βιβλίο του Αλλήλων Μέλη, 2005, στο κεφ. «Ο ρόλος της Ιατρικής»  μια διαφορετική εκδοχή του θαύματος (σ. 122), η οποία θέλει κάποιον δούλο, που το πόδι του έπασχε από γάγγραινα και είχε αρχίσει να μυρίζει, να επισκέπτεται τους αγίους στο σπίτι τους. Οι δύο αδελφοί τον έστειλαν στην εκκλησία να προσευχηθεί. Κατά την έκτη ώρα της νυκτός, ο άγγελος Γαβριήλ εμφανίζεται στους αγίους και τους διατάζει να πάνε στην εκκλησία του αγίου μάρτυρος Κοινοβιάρχου. Εκεί θα εύρισκαν έναν άνθρωπο θαμμένο εδώ και μερικές μέρες· τους πρόσταξε να του κόψουν το δεξί πόδι και με αυτό να αντικαταστήσουν το άρρωστο του δούλου που προσευχόταν στην εκκλησία…
Οι δύο ιατροί έκοψαν το πόδι του νεκρού, έκοψαν και το σάπιο πόδι του αρρώστου από το γόνατο και κάτω και μετά τοποθέτησαν το άρρωστο πόδι του πτώματος επικαλούμενοι το όνομα της Αγίας Τριάδος. Η θεραπεία ήταν άμεση, διαπιστώθηκε από τον άρρωστο και επιβεβαιώθηκε από τον περίγυρό του
Αναφέρει ο Σεβασμιότατος και μια τρίτη εκδοχή (σ. 123). Αντί για δούλο μιλάει για κάποιον διάκο Ιουστίνο (Justinien).
Το θαύμα λοιπόν αυτό μας διδάσκει πως μπορεί η ιατρική μεν να επιτελεί τεράστια άλματα προόδου η θαυματοποιία όμως πάντοτε θα προηγείται.



Έτσι πχ πριν την καθιέρωση τη; Εξωσωματικής την ίδια δουλειά δεν έκανε το μήλο της Αγίας Ειρήνης της Χρυσοβαλάντου ή η ζώνη της Παναγίας (σχετικά με την ζώνη εδώ);
Μας διδάσκει επίσης πως μπορεί οι Άγιοι να μην είχαν και πολύ καλή σχέση με την αισθητική και γι΄αυτό πήραν το πρώτο διαθέσιμο ποδάρι νεκρού που βρήκαν και ας μην ήταν ασορτί χρωματικά  με το άλλο, αλλά μπορεί επίσης αυτό να έγινε εξεπίτηδες.
Έτσι έδωσαν ένα γνήσιο αντιρατσιστικό μάθημα στις επερχόμενες γενεές  ότι άσπροι μαύροι είμαστε το ίδιο.   
Μπορεί βέβαια όλοι οι άνθρωποι να είναι το ίδιο, στους πιστούς Χριστιανούς, όμως οι Ορθόδοξοι έχουμε την πρωτοκαθεδρία και γι΄ αυτό δεν μπορούμε να δεχόμαστε θαύματα που έχουν γίνει στους αιρετικούς καθολικούς και δεν αναφέρονται  από τους Συναξαριστές της Ορθοδόξου Εκκλησίας. (Σχετική συζήτηση εδώ)  Γι΄αυτό και σε όλα τα Ορθόδοξα sites  θαύμα με ποδάρι με τους Αγίους Ανάργυρους δεν αναφέρεται, αλλά μόνο με κεφάλι! Όταν ο αυτοκράτωρ Καρίνος προσπαθούσε να  πείσει τους Αγίους Ανάργυρους να αρνηθούν τον Χριστό, το κεφάλι του γύρισε κατά 180° (μόνο του Τσίπρα γυρνάει 360° !) αλλά με την προσευχή των Αγίων γύρισε στην θέση του!
Πάντως από το 1270 υπάρχουν πάνω από 1500 πίνακες σε διάφορα μουσεία, βιβλία  και εκκλησίες της Ευρώπης με την ιστορία του μαύρου ποδαριού, μερικοί από τους οποίους είναι οι παρακάτω .






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου