Δευτέρα 5 Μαρτίου 2007

ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΠΑΡΘΕΝΙΚΟΣ ΥΜΕΝΑΣ



Αφού είχα γράψει το ποστ για την παρθενία , μου ήρθε στο μυαλό ή ιδέα τι θα άλλαζε στην ιστορία του ανθρώπινου πολιτισμού αν οι γυναίκες δεν είχαν τον τελείως άχρηστο στην φυσιολογική λειτουργία του γυναικείου σώματος , παρθενικό υμένα.
Σε αυτή την περίπτωση με κανένα τρόπο δεν θα μπορούσε να διαπιστωθεί αν η γυναίκα αυτή είχε η έχει σεξουαλικές σχέσεις.
Έτσι δεν θα υπήρχε η καταπιεστική έννοια της παρθενίας για τις γυναίκες γιατί όλες θα μπορούσαν να ισχυριστούν ότι είναι παρθένες μια έννοια που ουσιαστικά δεν θα υπήρχε.
Ίσως τότε μόνη πραγματική απόδειξη ότι μια γυναίκα έχει έρθει σε επαφή με άνδρα θα ήταν η εγκυμοσύνη. Επίσης σε γυναίκες που θα είχαν γεννήσει, οι προερχόμενες από τον τοκετό αλλοιώσεις στον κόλπο θα ήταν μια μαρτυρία ότι έχει προηγηθεί τοκετός .
Αλλά τότε δεν αποκλείεται η εγκυμοσύνη αυτή, να αποτελούσε ένα διαφορετικό κριτήριο που να λειτουργούσε υπέρ της γυναίκας γιατί θα ήταν μία έμπρακτη απόδειξη της γονιμότητας της άρα μπορεί να την καταστούσε ιδιαίτερα επιθυμητή για σύζυγο.
Όπως ήδη έχω γράψει στο ποστ για την παρθενία, έχουμε ήδη παραδείγματα από το παρελθόν από διαφορετικά μέρη του κόσμου ,από τους Σλάβους του 1000μχ ,τους Ινδιάνους του Κουϊτο η την φυλή των Καμτσαντέλ στις Ινδίες από την φυλή Τόντος που η παρθενία ήταν μειονέκτημα για την γυναίκα.
Η ανυπαρξία παρθενικού υμένα ίσως να οδηγούσε από αιώνες πριν στην εξίσωση των φύλων γιατί και οι 3 μεγάλες μονοθεϊστικές θρησκείες θα είχαν εκ των πραγμάτων διαφοροποιήσει τα δόγματα τους σε σχέση με την γυναίκα και το ταμπού της παρθενίας .
Βέβαια οι προκαταλήψεις σε σχέση με την εμφάνιση της εμμήνου ροής και της από την φύση μεγαλύτερη μυϊκή ισχύ των ανδρών είναι πιθανόν να οδηγούσαν στην επιβολή άλλων κανόνων όπως πχ το πάντρεμα των γυναικών πριν την εμφάνιση εμμήνου ρύσης.
Επίσης μπορεί να είχαν καθιερωθεί άλλες δοκιμασίες όπως σε πρωτόγονες φυλές για την μετάβαση από την παιδική ηλικία στην ενήλικη.
Στην υπόθεση λοιπόν αυτή είναι πρακτικά αδύνατο να κάνει κανείς πρόβλεψη γιατί πλήθος από αστάθμητους παράγοντες μπορεί να έπαιζαν ρόλο.
Όποιος έχει κάποια άλλη ιδέα ας την καταθέσει για διάλογο.

27 σχόλια:

  1. Pistevo oti oi ekseliktikoi psixologoi (evolutionary psychologists) ke alloi "ekseliktitoi" tha exun kapia istoria (paramithhi kalytera) gia ta ekseliktika pleonektimata tu parthenikou ymena. To pio pithanon, kata thn apopsh mu, einai oti apotelei kati "paraplevro"- einai auto pu oi Gould ke Lewontin onomazun spandrel, sto gnosto paper tus tu 1979 (an den kano lathos). Kalhmera :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τι να σου πω...εγώ θυμάμαι που η μάνα μου μου έλεγε....όταν ήμουν στο γυμνάσιο ακόμα...."οι άντρες δε σε παντρτευονται αν δεν είσαι παρθένα...μόνο την πλάκα τους κάνουν μαζί σου"
    Για να δεις τι πρότυπα περνάει ή μάλλον πέρναγε ηγαμημένη κοινωνία....γιατί τώρα περνάνε το εντλώς αντίθετο...όποια πάει στο λύκειο και είναι αγάμητη ααα δεν είναι καλή....Δε λεώ ελευθερία στο καθένα να διαθέτειι το σώα του όπως θέλει, αλλά το 15 χρονο τι μυαλό να έχει για να ξέρει πώς να διαθέσει το σώμα του?Με τι συνείδηση???
    Γι αυτό λέω εγώ...όσο υπάρχουν φαύλες κοινωνίες τόσο άκρη δε θα βρίσκουμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οι μονοθείστικές θρησκείες αναπτύχθηκαν γύρω από μία συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή και έτσι διαθέτουν τέτοια κοινή αναφορά σε πολλά ακόμα. Στις άλλες περιοχές αποτελεί όντως μειονέκτημα. Πέραν τούτου δε γνωρίζω αν ο υμένας υπάρχει και στα άλλα θηλαστικά και ειδικά στα ανώτερα. Θα ήθελα να ξέρω το γιατι υπάρχει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν φταίει ο παρθενικός υμένας!
    Φταίει οτι κοινωνικά το σεξ θεωρείται επαίσχυντη πράξη.
    Θεωρείται εκδήλωση των κατωτέρων ενστίκτων του ανθρώπου και άρα μη αποδεκτό.
    Αν είχαμε δεχτεί την ζωή φυσικά δεν θα είχαμε και αυτόν τον διαχωρισμό. Γιατί η πρώτη φορά που κάνει έρωτα μια γυναίκα δεν θα διέφερε από την πρώτη φορά που φιλιόταν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αααα έχω γράψει και ποστάκι για αυτό. Το πως τον ξεφορτώθηκα.:))
    Τουλάχιστον εγώ δεν μεγάλωσα ευτυχώς με τέτοια ταμπού, αλλά ήταν καθαρά για δικούς μου συναισθηματικούς λόγους που διατήρησα την παρθενία μου μέχρι τα 19.
    Πάντως φαντάζομαι πως για κάποιο λόγο υπάρχει, ίσως για να μην έρχονται σε επαφή σε νεαρές ηλικίες υποθέτω.
    Καλημέρα. :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. mhxeirotera-
    Δηλώνω με συντριβή ότι δεν γνωρίζω τι είναι το spandrel ούτε τους αξιοτίμους κυρίους Gould και Lewontin.:((

    liodara-
    Μα γιαυτό και έγραψα το πόστ.!
    Αν δεν θα υπήρχε ο παρθενικός υμένας δεν θα είχες και αυτές τις συμβουλές!

    δείμος του πολίτη-
    Δεν έχει καμία χρησιμότητα.Είναι εμβρυϊκό υπόλειμμα από την συνένωση των δύο Μυλλέριων πόρων που φτιάχνουν τον κόλπο.
    Για τα θηλαστικά δεν ξέρω αλλά αυτά δεν έχουν θρησκείες να τα απασχολεί!

    debby-
    Δεν είναι κοινωνικό γιατί αναφέρω κοινωνίες που το σεξ δεν είναι επαίσχυντη πράξη.
    Οι μονοθειστικές κυρίως θρησκείες το έκαναν.

    ellinida-
    Αυτά που γράφεις είναι η φυσιολογική πορεία ενός συγκροτημένου ατόμου.
    Γιατί υπάρχει απάντησα στον Δείμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Όταν βλέπετε αυτό το αλαμπουρνέζικο "αθεόφοβος" είμαι εγώ!
    Μεταφέρθηκα στον νέο blogger και αύτη είναι η μόνη απώλεια από ότι φαίνεται στα παλιά πόστ μαζί μέ λίγα άλλα ονόματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σωστή η τελευταία παρατήρηση, οπότε και να έχουν το χάνουν με τη σεξουαλική ωρίμανση (δηλαδή στην εφηβεία) χωρίς αναστολές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αθεόφοβε, αν δεν υπήρχε ο παρθενικός υμένας θα έπρεπε να τον εφεύρουμε. Για τον ίδιο σκοπό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Λέω να συμφωνήσω κι εγώ με τους Σλάβους! Και σαφώς όλους αυτούς τους διαχωρισμούς των γυναικών σε παρθένες & μη τους θεωρώ προσβλητικούς για το γυναικείο φύλο! Δε δηλώνω φεμινίστρια (ο όρος εξάλλου, όπως έχω πει & παλιότερα, με απωθεί), ωστόσο δεν ανέχομαι να μας θεωρούν κάποιοι κύριοι ως κατώτερα όντα ...
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. eleni63-
    Δηλαδή τι να εφεύρουμε;
    Κάτι σαν την ζώνη αγνότητα του μεσαίωνα; :))

    ηλιαχτίδα-
    Κάθε λογικός άνθρωπος θα συμφωνούσε μαζί σου,αλλά είναι όλοι έτσι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Η παρθενία όπως και η μονο...γαμία για τις γυναίκες είναι απαραίτητη.
    Γλιτώνει τον άντρα από την αγωνία του συγκριτικού μεγέθους.
    Όπως επίσης και από το σοβαρόυατο ερώτημα που ταλαιπωρεί τις αντρικές ψυχές τα υελευταία χρόνια ...πως σου φάνηκα?
    Όλα σοφα τα εποίησε λέμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ερώτηση: Αντίστοιχο του παρθενικού υμένα υπάρχει σε κάποια ζώα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Γιατρέ, δεν φαντάζομαι να έχετε κόρη της παντρειάς και γι'αυτό να εμμένετε τόσο στο θέμα, ε;!; :p)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. g.manoussakis-
    Όπως είπα και στον δείμο για τα ζώα δεν ξέρω.

    weirdo-
    Από τα μέχρι τώρα γραπτά μου σου έχω δώσει την εντύπωση ότι ως πατέρας θα μεγάλωνα μία κόρη που θα της είχε καλλιεργηθεί η ηθική αντίληψη απο τους γονείς να μείνει προ του γάμου παρθένος;
    Τι μαλάκας δε γαμπρός θα ήταν αυτός που θα έπαιρνε γυναίκα χωρίς δοκιμή αλλά καρπούζι με δοκιμή;
    Η το χειρότερο να έχω μια κόρη που να είμαι ευτυχής που θα είναι παρθένος γιατί δεν θα ήθελε να την πηδήξει κανείς; :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. (Η επιχειρηματολογία είναι το ατού σας, γι'αυτό και κάνουμε ό,τι περνάει απ'το χέρι μας για να σας τσιγκλάμε, φίλτατε :!p)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αθεόφοβε με διευκόλυνες με το πέρασμα στο νέο blogger, νάσαι καλά!
    Και αν δεν υπήρχε ο παρθενικός υμένας κάτι θα εφεύρισκαν για να υπάρχει "ο έλεγχος". Νομίζω ότι και η eleni63 αυτό εννοούσε. Πως δηλαδή αν δεν ήταν ο υμένας κάτι άλλο θα είχαν ανακαλύψει. Δεν γνωρίζω ανθρωπολογία ώστε να ξέρω αν ισχύει μόνο για τις μονοθεϊστικές θρησκείες. Εχω την εντύπωση πάντως ότι στην αρχαιότητα παρθένα δεν ήταν η γυναίκα που δεν είχε κάνει σεξ. Πάντως μου δημιουργήθηκαν ερωτηματικά αν η παρθενία με τη σημερινή έννοια ίσχυε μόνο για τις μονοθεϊστικές θρησκείες. Απορίες ως προς τι μπορεί να σημαίνει ως στάδιο εξέλιξης κοινωνικοοικονομικής. Διότι θυμάμαι το Ανδρέα Λεντάκη που είχε σπουδάσει κοινωνική ανθρωπολογία να μας λέει ότι τα προκλασικά χρόνια (δεν ορκίζομαι ότι τα θυμάμαι καλά) οι παρθένες (με τη σημερινή έννοια των μη διακορευμένων γυναικών) πήγαιναν στο ναό της αφροδίτης νομίζω και έμεναν εκεί μέχρι να περάσει κάποιος ξένος, να ρίξει ένα νόμισμα στα πόδια τους, να τους λύψει τη ζώνη και να τις πάρει στο ιερό να της διακορεύσει και έκτοτε μπορούσαν να παντρευτούν. Αυτό γινόταν διότι ήταν ταμπού να χυθεί αίμα από άντρα της ίδιας φυλής. Υποστήριζε δε ότι αυτά τα στοιχεία από γενιά σε γενιά ίσως έχουν μείνει και σε δημοτικά τραγούδια όπως η Γερακίνα που λέει ότι την έπιασε ο άντρας από τη ζώνη. Δεν ξέρω πόσο μπορεί να είναι δυνατόν τόσο παλαιά κατάλοιπα να έχουν σωθεί σε δημοτικά τραγούδια. Επίσης ότι γι' αυτό το λόγο έχει μείνει ο όρος ιερδόδουλη. Διότι οι νεαρές κοπέλες ήταν δούλες του ιερού έως ότου βρεθεί κάποιος ξένος να τις ξεπαρθενέψει. Ο Λεντάκης πρέπει να αναφέρεται σε όλα αυτά στο βιβλίο του Ιερά Πορνεία. Επίσης επειδή ο ίδιος είχε γεννηθεί στην Αιθιοπία (γι' αυτό είμαι πιο σίγουρη ότι το θυμάμαι καλά) θυμόταν σε χωριά που ακόμα επικρατούσαν άλλα ήθη ότι την πρώτη νύχτα του γάμου αυτός που όφειλε να ξεπαρθενέψει τη νύφη ήταν ο πεθερός και όλη η κοινότητα περίμενε απέξω μέχρι αυτό να γίνει αλλαλάζοντας.
    Με όλα αυτά θέλω να πω ότι η ιστορία της παρθενίας ίσως είναι πολύ πιο σύνθετη από αυτό που γνωρίζουμε σήμερα και εμπλέκεται σε διάφορα εξελικτικά στάδια των ανθρώπινων κοινωνιών με διάφορους τρόπους. Τρέχα γύρευε τι ιδιότητες τις απέδιδαν κατ' αντιστοιχία με τον τρόμο που είχαν για τα έμμηνα (κάτι αρκετά έντονο και στη εβραϊκή θρησκεία) και όπου απομόνωναν τις γυναίκες, ή το φόβο για τις λεχώνες κλπ.
    Πάντως δεν έχουν όλες οι γυναίκες νομίζω κλειστό παρθενικό υμένα. Υπάρχουν γυναίκες δηλαδή που συχνά έχει δημιουργηθεί παρεξήγηση ότι δεν ήταν παρθένες επειδή ο υμένας ήταν χαλαρός στη δομή του.
    Νομίζω πάντως όπως ξαναείπα και στην αρχή και γι' αυτό συμφώνησα και με την eleni63 ότι το θέμα δεν είναι ανατομικό, αλλά φουλ κοινωνικοοικονομικό. Και ίσως εκεί θα χρειαζόταν μία έρευνα σοβαρή ως προ το τι κοινωνικοοικονομικό στάδιο σηματοδοτούν οι μονοθεϊστικές θρησκείες (αν πράγματι η διατήρηση της παρθενίας ισχύει μόνο γι' αυτές) ώστε υιοθέτησαν μία τέτοια στάση. Γιατί τουλάχιστον μετά την επικράτηση της ιδιοκτησίας σαφώς και η γυναίκα δεν είχε το δικαίωμα να διαθέσει όπως θα ήθελε σεξουαλικά τον εαυτό της εφόσον ήταν αντικείμενο οικονομικής διαπραγμάτευσης (μεταβίβαση ιδιοκτησίας μέσω προίκας κλπ). Αλλά δεν ξέρω γιατί π.χ. να ισχύει το ίδιο και για το Ισλάμ όπου την προίκα οφείλει να τη δίνει ο άντρας και όχι η γυναίκα? Αθεόφοβε με προβλημάτισες. Μα την αλήθεια αν ήμουν πιο νιάτο θα αφιέρωνα τη ζωή μου να κάνω μία έρευνα πάνω σε αυτό το θέμα και ίσως έβγαιναν πολλά λαυράκια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Και κάτι ακόμα για κέντρισμα. Ψάξε την ερμηνεία των ονομάτων Κάϊν και Αβελ και τι μπορεί να σημαίνει ο μύθος για την οικονομία μίας από τις μονοθεϊστικές θρησκείες που μάλλον είναι και η βάση για τις άλλες. Εχει γράψει ο Μπωντλαίρ ένα ομότιτλο ποίημα που δείχνει πως μάλλον γνώριζε τι σημαίνουν τα ονόματα. Βιβλίο: Τα άνθη του κακού, μετάφραση Γ. Σημηριώτης, έκδοση Χρυσής Δάφνης, σελ. 134

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Τέλος ακόμα ένα κέντρισμα. Ψάξε από πού προέρχεται το εβραϊκό όνομα Μαρία και τι σημαίνει, (Παρθένος Μαρία, Μητέρα, Παναγία) και ψάξε επίσης από πού προέρχεται η λέξη Μητέρα και τι σημαίνει. Σου βάζω πολλά θα μου πεις για ένα απλό θεματάκι που έθεσες. Δεν τα βάζω σε σένα προσωπικά, αλλά γενικά για όσους θα τους ενδιέφερε να ψάξουν και λίγο παραπέρα το θέμα και ίσως βιώσουν απρόσμενες εκπλήξεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. coolplatanos-
    Σχετικά με την παρθενία έχω γράψει στο πόστ που παραπέμπω στο κείμενο.
    Δες και τα σχόλια σε αυτό.
    Σχετικά με τα ονόματα δεν έχω ιδέα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Είδα και το προηγούμενο ποστ, δεν είχα προσέξει το λινκ την πρώτη φορά. Ομως πάλι το θέμα μάλλον μένει περισσότερο στο κοινωνικό-θρησκευτικό θέμα. Κάιν και Αβελ σηματοδοτούν διαφορετικές φάσεις εξελικτικής οικονομικής διαδικασίας. Ο ένας γεωργός, ο άλλος βοσκός. Στη ΒΙΚΙ λέει και το εξής: Κάϊν, μπορεί να σημαίνει «Εκείνος που Αποκτήθηκε», «Σιδηρουργός» ή "Λόγχη". Θεωρώ όμως πιο πιθανή την ερμηνεία γεωργού και βοσκού που αυτές φαίνεται να λαμβάνει υπόψη και το Μπωντλαίρ και μιλάει για αντιπαλότητα μεταξύ τους όπου η μία "φυλή" φθίνει και η άλλη ανέρχεται. Κάνω λοιπόν την εικασία ότι πιθανόν ανάλογα με τα στάδια καθιέρωσης της ιδιοκτησίας να "ιδιωτικοποιήθηκε" και η χρήση του αιδοίου... και ουδεμία σχέση έχει με θρησκευτικούς, αλλά με οικονομικούς παράγοντες ελέγχου. Λογικό όμως σε θεοκρατικές κοινωνίες οικονομία και θρησκεία να πάνε χεράκι - χεράκι.
    Κάποιοι το επισημαίνουν σε σχόλια στο πρώτο ποστ. Κοινωνίες κυνηγών όπως ήταν οι Ινδιάνικες ήταν ουσιαστικά κοινοκτητικές, δεν υπήρχε έννοια ιδιοκτησίας. Δεν ξέρω για τις αντίστοιχες κοινωνίες ψαράδων που έχουν μία άλλη οικονομική νοοτροπία (αναφέρεται σε αυτές ο Ερρικσον στο Παιδική ηλικία και Κοινωνία) που αντανακλάται στην διαπαιδαγώγηση των παιδιών, αν είχαν την ίδια αντίληψη για την παρθενία. Δεν ξέρω αν κάποιοι έχουν μελετήσει τέτοιες πιθανές διαφοροποιήσεις.
    Είναι γνωστό επίσης ότι Παρθένος με βρέφος προϋπάρχει της χριστιανικής θρησκείας. Είναι άλλο ένα δάνειο που έχει κάνει ο χριστιανισμός για να μπορέσει να επικρατήσει.
    Οπως λέει και ο αρκετά αμφιλεγόμενος Γκουρτζίεφ στην πορεία πολλές αρχικές ερμηνείες έχουν χαθεί και σε αυτό είναι από τα λίγα που έχει δίκιο. Αυτός είναι μία περίεργη προσωπικότητα ελληνοποντιορώσος νομίζω που ήταν κάτι σαν γκουρού πριν τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο. Τέλος πάντων έχει δίκιο όμως ότι συχνά ορισμένα συμβολικά νοήματα εκλαμβάνονται και από κοσμικούς και από εκκλησιαστικούς παράγονες ως κυριολεκτικά και παράγεται ένας ιδεολογικός αχταρμάς σύγχυσης.
    Μία τελείως προσωπική σκέψη που έχω κάνει χωρίς συνοχή ωστόσο ακόμα συνοχή και δεν την αναφέρω ως σοβαρή, αλλά ως προβληματισμό είναι ότι η λέξη Μητέρα, τουλάχιστον για την ελληνική γλώσσα ίσως να σχετίζεται και με τη λέξη materia=ύλη. Οπότε παρθένος με βρέφος-υιό = ίσον γέννηση του ανθρώπου από παρθένα ύλη, άνευ ουδεμίας άλλης πρόσμιξης...
    Ξέρω ότι αχταρμάς είναι και η σκέψη που καταθέτω εδώ, διότι δεν υποστηρίζω ότι τα έχω επεξεργαστεί αυτά ερευνητικά να τα συσχετίσω κλπ. είναι απλά φλασιές που κατά καιρούς έχουν περάσει από το μυαλό μου από διάφορα διαβάσματα και ερέθισμα για όσους γνωρίζουν κάτι πιο τεκμηριωμένα να μας πουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Οταν αναφέρω κοινωνίες ψαράδων εννοώ πάλι Ινδιάνικες που ο Ερρικσον σημειώνει διαφορές στο είδος της οικονομίας τους μέσα από τις συνήθειες διαπαιδαγώγησης των παιδιών, γι' αυτό αναρωτιέμαι αν ισχύει το ίδιο για τις μεν και τις δε στο θέμα της παρθενίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Είναι πολύ ενδιαφέροντα τα σχόλια που έκανες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Συγγνώμη ένα ιστορικό λάθος: Ο Γκουρτζίεφ ήταν γνωστός πριν τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο όχι τον Α'.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. JIMMYS ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΙΟΣ
    ΕΜΕΝΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΕ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ
    ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΚΑΙ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΕΧΟΥΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΚΑΙ ΤΡΕΝΑ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΤΟΥΣ. ΠΟΛΥ ΕΥΚΟΛΕΣ ΕΙΝΑΙ !! ΕΤΣΙ ΤΙΣ ΒΑΡΙΕΜΑΙ ΕΥΚΟΛΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΤΑΩ ΜΕΤΑ.. ΑΣΕ ΠΟΥ ΧΑΝΕΙΣ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΟΛΛΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Αγαπητέ Αθεόφοβε,

    μόλις τώρα έπεσα πάνω στο ποστ σου για τον παρθενικό
    υμένα το οποίο και διάβασα με μεγάλο ενδιαφέρον. Περαιτέρω
    σκέψεις και απαντήσεις για κάποια από τα ζητήματα που τέθηκαν
    στα σχόλια (π.χ. ζώα με υμένα;) μπορεί πάντως να βρει κανείς
    στο:


    http://anazitiseis-hh.blogspot.com/2007/08/blog-post.html


    Καλή σου μέρα

    Κώστας

    από το «τι εστίν αλήθεια;»

    ΑπάντησηΔιαγραφή