Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2007

ΕΝΑ ΠΕΡΙΕΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ 3ΛΕΠΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ




Κινέζοι σπουδαστές παρακολουθούν με έκδηλο το ενδιαφέρον το μάθημα μάνατζμεντ

ΜΑΘΗΜΑ 1ον


Ένας άνδρας μπαίνει να κάνει ένα ντούς μετά την γυναίκα του, που μόλις έχει τελειώσει το δικό της, όταν κτυπάει το κουδούνι της πόρτας. Η γυναίκα του τυλίγεται σε μία πετσέτα και τρέχει κάτω. Όταν ανοίγει την πόρτα βλέπει ότι είναι ο γείτονας τους ο Τάκης.
Πριν να προλάβει να πει μια λέξη αυτός της λέει:
Σου δίνω 800 ευρώ για να πετάξεις από πάνω σου αυτή την πετσέτα!
Μετά από στιγμιαία σκέψη αυτή την πετάει και στέκεται γυμνή μπροστά στον γείτονα .
Ο Τάκης της δίνει 800 ευρώ, φεύγει και αυτή ξανανεβαίνει επάνω. Όταν μπαίνει στο μπάνιο για να αφήσει την πετσέτα, ο άνδρας της την ρωτάει:Ποιος ήταν;
Ήταν ο Τάκης ο γείτονας του απαντάει. Ωραία ,λέει ο σύζυγος σου είπε τίποτα για τα 800ευρώ που μου χρωστάει;


Ηθικόν δίδαγμα: Εάν μοιράζεστε εγκαίρως τις κρίσιμες πληροφορίες που σχετίζονται με πιθανούς κινδύνους με τους συνεργάτες σας, μπορεί να προλάβετε πιθανούς κινδύνους


ΜΑΘΗΜΑ 2ον


Ένας παπάς παίρνει στο αυτοκίνητο του μια καλόγρια για να την πάει στο μοναστήρι. Αυτή καθώς κάθεται δίπλα του σηκώνει το ράσο ώστε να φαίνεται το μπούτι της. Το βλέπει ο παπάς και κοντεύει να τρακάρει. Αφού αποφεύγει το ατύχημα, γλιστράει μουλωχτά το χέρι του στο μπούτι της. Η καλόγρια του λέει τότε:Πάτερ ,θυμάσαι τον ψαλμό 129; Ο παπάς τραβάει το χέρι του. Με την νέα αλλαγή ταχύτητας όμως το ξαναβάζει .Η καλόγρια του ξανάλεει :Πάτερ ,θυμάσαι τον ψαλμό 129; Ο παπάς αρχίζει να απολογείται λέγοντας: Αδελφή η σάρκα είναι ασθενής. Φθάνοντας στο μοναστήρι η καλόγρια κατεβαίνει από το αυτοκίνητο βγάζοντας ένα βαθύ αναστεναγμό. Ο παπάς μόλις έφτασε στην εκκλησία του έτρεξε να δει τι λέει ο ψαλμός 129.
Αυτός λοιπόν λέει:Βγείτε έξω και να αναζητάτε πάντα όλο ψηλότερα, εκεί θα βρείτε την δόξα.


Ηθικόν δίδαγμα:Εάν δεν είστε πολύ καλά κατατοπισμένοι στην δουλειά σας ,μπορεί να χάσετε μια μεγάλη ευκαιρία.


ΜΑΘΗΜΑ 3ο


Ένας εμπορικός αντιπρόσωπος, ένας διοικητικός υπάλληλος και ο μάνατζερ της εταιρείας πάνε σε ένα εστιατόριο για ένα γεύμα εργασίας όταν στο δρόμο βρίσκουν μια παλιά λάμπα. Καθώς την σηκώνουν εμφανίζεται ένα τζίνι που μόλις τους βλέπει τους λέει: Θα εκπληρώσω σε καθένα από σας από μία ευχή.
- Εγώ πρώτος, εγώ πρώτος φωνάζει ο εμπορικός αντιπρόσωπος .Θέλω να είμαι στις Μπαχάμες, να οδηγώ ένα ταχύπλοο, χωρίς πια να με νοιάζει τίποτα! Παφ ,κάνει το τζίνι και αυτός χάνεται.
-Εγώ μετά ,εγώ μετά ,φωνάζει ο διοικητικός υπάλληλος. Θέλω να είμαι στην Χαβάη, να είμαι ξαπλωμένος στην παραλία με ατελείωτες ποσότητες από Pina Colada και να έχω δίπλα μου την αγαπούλα μου. Παφ ,κάνει το τζίνι και χάνεται και αυτός. Ωραία λέει το τζίνι τώρα η σειρά σου λέει στον μάνατζερ.
Ο μάνατζερ του λέει τότε: -Θέλω αυτούς τους δύο μετά το γεύμα, να είναι πίσω στο γραφείο !


Ηθικόν δίδαγμα:Να αφήνετε το αφεντικό σας να λέει αυτός την πρώτη κουβέντα.


ΜΑΘΗΜΑ 4ον


Ένας αετός κάθεται σε ένα δέντρο και ξεκουράζεται χωρίς να κάνει τίποτα. Ένα μικρό κουνέλι τον βλέπει και τον ρωτάει:Μπορώ να καθίσω σαν και σένα και να μην κάνω τίποτα; Ο αετός του απάντησε τότε: Βέβαια, γιατί όχι; Έτσι το κουνέλι έκατσε κάτω από τον αετό και ξεκουραζόταν. Ξαφνικά εμφανίζεται μια αλεπού ,πήδηξε επάνω στο κουνέλι και το έφαγε.


Ηθικόν δίδαγμα:Το να κάθεσαι και να μην κάνεις τίποτα ,μπορείς να κάνεις μόνο όταν κάθεσαι πολύ, πολύ ψηλά.


ΜΑΘΗΜΑ 5ον

Μία γαλοπούλα κουβεντιάζει με ένα ταύρο. Θα ήθελα να είμαι ικανή να ανέβω στην κορυφή αυτού του δέντρου, λέει η γαλοπούλα, αλλά δεν έχω τις δυνάμεις. Γιατί δεν τρως μερικές από τις σβουνιές μου, της λέει ο ταύρος, έχουν μέσα ένα σωρό θρεπτικές ουσίες. Η γαλοπούλα ακούει την συμβουλή και τρώγοντας από αυτές πράγματι αποκτά την δύναμη να φτάσει στο χαμηλότερο κλαδί. Την επόμενη μέρα ξανατρώει και φτάνει στο παραπάνω κλαδί. Τελικά την τέταρτη μέρα καταφέρνει με καμάρι να φτάσει στην κορυφή. Τότε αμέσως την βλέπει ένας κυνηγός και με μια τουφεκιά την ρίχνει κάτω.


Ηθικόν δίδαγμα:Τρώγοντας τα σκατά των άλλων μπορεί να καταφέρεις να ανέβεις στην κορυφή αλλά τα σκατά δεν μπορούν να σε κρατήσουν εκεί.


ΜΑΘΗΜΑ 6ον

Ένα μικρό πουλί πετάει τον χειμώνα προς τον νότο. Κάνει πολύ κρύο και το πουλί παγώνει και πέφτει στο έδαφος σε ένα χωράφι. Καθώς βρίσκεται πεσμένο εκεί, έρχεται μια αγελάδα και χέζει επάνω του. Καθώς το πουλί βρίσκεται κάτω από την σβουνιά της αγελάδας αρχίζει να συνειδητοποιεί ότι αυτή είναι πολύ ζεστή και ότι έτσι καταφέρνει να ξεπαγώσει και να ζεσταθεί. Αισθάνεται πλέον ζεστό και ευτυχισμένο και γι΄ αυτό αρχίζει να κελαηδάει από χαρά. Μια γάτα που περνούσε από κει ακούει το κελάηδισμα και πλησιάζει να δει. Ακούγοντας το τραγούδι του πουλιού βρίσκει το πουλί κάτω από την σβουνιά της αγελάδας και αμέσως το τραβάει έξω και το τρώει.

Ηθικόν δίδαγμα:
1ον-Όποιος σε χέζει δεν σημαίνει ότι είναι και εχθρός σου.
2ον –Όποιος σε βγάζει από τα σκατά δεν σημαίνει ότι είναι και φίλος σου.
3ον -Όταν είσαι χωμένος βαθιά στα σκατά είναι καλύτερα να κρατάς το στόμα σου κλειστό!


Το μάθημα δεν είναι δικό μου και το μετέφρασα από τα αγγλικά πρόχειρα, από e-mail που μου έστειλαν.
Κάντε κλικ επάνω στην φωτογραφία και πέστε μου αν είναι ξύπνιοι ή κοιμούνται όρθιοι !

22 σχόλια:

  1. Αν το σκεφτείς δε, είναι πραγματικά διδακτικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είναι ένα μάθημα που δεν το ξέρουν οι περισσότεροι έλληνες managers [οποιασδήποτε βαθμίδας]. Οι οποίοι παρεπιπτώντος κοιμούνται όρθιοι και πληρώνουν ξενοδοχείο. :)))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. πω πω απο το καλο στο καλυτερο!!!ετσι ετσι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πέρα από την πλάκα,νοιώθω σοφότερος μετά την ανάγνωση.
    Όσο για την φωτογραφία,φαίνεται ξεκάθαρα:είναι ξύπνιοι,αλλά κοιμούντε όρθιοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. πρώτα - πρώτα - πρώτα!!!!
    Εχω όμως μία ένσταση, γιατί ΜΟΝΟ για κινέζους;;

    Εσύ δε μου έγραψες, ότι εδώ ασχολούμαστε με βρούβες;
    Ακουσες τίποτε απόψε στις ειδήσεις για τα Νόμπελ;
    Μήπως το έχουμε παραξεφτιλίσει; Η εμένα μου φαίνεται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καταπληκτικό!
    Πιστεύω, όμως πως δεν είναι μόνο για μάνατζερς! Θα έλεγα πως είναι "μαθήματα ζωής" που από μικροί πρέπει να γνωρίζουμε ώστε να ξέρουμε να χειριζόμαστε την καθημερινότητά μας σωστά και με την πρέπουσα δεοντολογία...
    (Και οι κινέζοι είναι ξύπνιοι. Σε διαβεβαιώ. Μάλιστα "έκοψα" κι έναν να χαζεύει)
    Καλησπέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλό το μάθημα δεν με κουρασε καθόλου. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. iris-
    lifewhispers-
    :))

    b.b.chris-
    Βλέπω ότι πρόσθεσες το ΒΒ !

    syneas-
    blusmartoulis-
    Πιστεύω ότι κάποιος που ασχολείται με το μάνατζμεντ το σκέφτηκε και το έγραψε γιατί πράγματι περνάει τα μυνήματα που θέλει.

    ange-ta-
    Δεν έγραψα εγώ για βρούβες.
    Άλλά σιγά μην ασχολούνται στην τηλεόραση με τα βραβεία Νόμπελ όταν έχουν να ασχολούνται με το μαλιοτράβηγμα του ΠΑΣΟΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. dailyscene.wordpress.com
    για να ξέρετε ποια είμαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Να 'σαι καλά έξυπνα και καλοβαλμένα.
    ΄Οσο για τους "κοιμισμένους" τείνουν να κυριαρχήσουν στον πλανήτη...
    Μήπως τελικά δεν κοιμούνται και τόσο;
    Μήπως προσπαθούν να αποβλακώσουν όλους τους ανοιχτομάτηδες;

    Γλαρένιες αγκαλιές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ διδακτικά πράγματι και διασκεδαστικά τα μαθήματα αθεόβοβε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Για να μανατζάρουμε σωστά τους εαυτούς μας, έτσι καλέ μου; Έξυπνα & σωστά όλα, σε ευχαριστούμε!
    Εγώ πάντως, μια χαρά τους βρίσκω τους Κινέζους! Μήπως να τους μοιάζαμε λιγάκι...;(Στη φιλοσοφία σαν στάση ζωής τουλάχιστον)
    Την Καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Η φράση "Κάνω τον Κινέζο" σημαίνει ακριβώς αυτό!Είμαι ξύπνιος, ενώ όλοι νομίζουν ότι κοιμάμαι. Τρομερή παραλαγή! Ωραίο κείμενο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. anna-
    Πως να σε κουράσει,ήταν σύντομο,3λεπτο και περιεκτικό!

    φυρδην μίγδην-
    Με τον αριθμό που έχουν σίγουρα έχουν και περισσότερους ανοικτομάτηδες.

    βασίλης-
    Αφού σας αρέσουν τα μαθήματα λέω να ανοίξω κανένα κέντρο ελευθέρων σπουδών !

    ηλιαχτίδα-
    Οι αναρχοαυτόνομοι Έλληνες να μοιάσουν με τους Κινέζους;
    Ούτε κατά διάνοιαν!

    aparadectos-
    Λες γι΄αυτό να λέγαν Κινέζο τον Σημίτη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Συγγνώμη, έχει καμιά διαφορά, αν κοιμούνται ή είναι ξύπνιοι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. το μαθημα ερχεται σ'ενα πολυ διασκεδαστικο powerpoint!
    δεν ξερω αν μπορει να ανεβει ετσι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. meniek-
    Το να κοιμάσαι όρθιος χωρίς να σε παίρνουν χαμπάρι είναι ικανότητα,ξέρεις ποσοι θα ήθελαν να μπορούν να το κάνουν στην δουλεία τους;

    squarelogic-
    Εμένα μου ήρθε σε κείμενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ena einai sigouro...tha to pw stin kathigitria pou m kanei manatzment...pio kompsa fisika se kapoia simeia....apla gamato

    ΑπάντησηΔιαγραφή