Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2010

ΤΑ ΛΕΦΤΑ ,ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΤΑ ΛΕΦΤΑ;



Ένας μακαρίτης φίλος μου ,σαφώς αυτόχειρας από τα 3 πακέτα τσιγάρα που κάπνιζε την ημέρα, δεν γούσταρε τις πολυπρόσωπες συνεστιάσεις και τις απέφευγε για ένα απλό λόγο.
Μερικοί έτρωγαν πολύ και παράγγελναν συνέχεια, ενώ αυτός που είχε χειρουργήσει το στομάχι του όσο και να προσπαθούσε δεν μπορούσε να τους συναγωνιστεί αλλά δυστυχώς, με μεγάλη του δυσφορία, την ώρα του λογαριασμού πλήρωνε το ίδιο με αυτούς!
Η ιστορία αυτή μου έρχεται στο μυαλό όταν ακούω από αρκετούς ότι την κρίση να την πληρώσουν τα μονοπώλια και το μεγάλο κεφάλαιο και όχι οι εργαζόμενοι.
Προφανώς δεν θα είχα καμιά αντίρρηση σε αυτή την πρόταση γιατί ούτε μονοπώλιο έχω ούτε ανήκω στο μεγάλο κεφάλαιο.
Όμως μόνο τα μονοπώλια και το μεγάλο κεφάλαιο επωφελήθηκαν από τα λεφτά που μπήκαν στην Ελλάδα και κανένας άλλος;
Το 1980 πήγα και γύρισα στην Βουδαπέστη με ΙΧ μέσω της τότε Γιουγκοσλαβίας από δύο διαφορετικές διαδρομές . Το αίσθημα που απέκτησα επιστρέφοντας στην Αθήνα ήταν μια βαθύτατη απογοήτευση για την εικόνα της ελληνικής επαρχίας με τα κακοχτισμένα σπίτια με ελλενίτ και λαμαρίνες ,σε αντίθεση με την εικόνα μιας Γιουγκοσλαβικής υπαίθρου με ένα έντονο οικοδομικό οργασμό που παρουσίαζε τότε.
Κάπου 15 χρόνια μετά πήγα για μια ομιλία στην Κομοτηνή όποτε occasione data κάναμε με την γυναίκα μου την διαδρομή με το αυτοκίνητο εκδρομή, πηγαίνοντας και επιστρέφοντας από διαφορετικούς δρόμους.
Η εικόνα της ελληνικής επαρχίας που είχα στο μυαλό μου είχε εξαφανιστεί και ένα πλήθος από σπίτια υψηλού κόστους κατασκευής σε νοικοκυρεμένα χωρία, ιδίως στην Μακεδονία, φτιαγμένα εμφανώς με σχέδια αρχιτεκτόνων ήσαν κτισμένα σε αυτά ,με μόνο μελανό σημείο την τοποθέτηση του ηλιακού θερμοσίφωνα σε εμφανή θέση προφανώς για να αποδεικνύει την οικονομική ευμάρεια του ιδιοκτήτη!
Και μιλάω για τα χωριά και τις κωμοπόλεις και όχι για τις επαρχιακές πόλεις που όλες πλέον δεν διαφέρουν σε τίποτα σε οικιστική ανάπτυξη από την Αθήνα χάνοντας βέβαια δυστυχώς την δική τους ταυτότητα ,αλλά από την άλλη μεριά εξασφαλίζοντας ιδιόκτητη στέγη στο 80% των Ελλήνων σε σχέση με μόνο το 60% των Ευρωπαίων.
Δεν συζητάω βέβαια ότι η χώρα μας βρίσκεται στην έκτη θέση της κατάταξης στην Ευρώπη σε αυτοκίνητα , αφού ο αριθμός επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκε από 170 ανά 1.000 κατοίκους το 1990 σε 393 ανά 1.000 κατοίκους το 2005, δηλαδή κατά 131%, ενώ ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν 31%.
Από την άλλη μεριά έχετε δεί να ψωνίζει σε σουπερμαρκετ ή να αγοράζει πχ κρέας ο Εγγλέζος και ο Έλληνας ;
Έχει γίνει ανέκδοτο στην παρέα ,η ιστορία του κουμπάρου μου που έχοντας κάνει για 3 χρόνια το PhD του στην Αγγλία, απέκτησε φίλους ένα ζευγάρι πανεπιστημιακών που τον βοήθησαν εκεί ,οπότε όταν επέστρεψε τους κάλεσε να έρθουν στην Αθήνα να τους φιλοξενήσει.
Όταν το ζεύγος ήρθε στην Αθήνα και ρώτησαν οι άνθρωποι ποιός είναι ο ρυθμός του σπιτιού για να προσαρμοστούν, παραξενευτήκαν στην αρχή όταν τους είπαν ότι κοιμούνται καμία ωρίτσα το μεσημέρι.
Βέβαια ήδη από την πρώτη μέρα μετά το τρίτο διαφορετικό πιάτο φαγητού που έφαγαν το μεσημέρι ,το ζεύγος των Εγγλέζων ξύπνησε στις 7 το απόγευμα!
Όταν αντίστοιχα οι δικοί μου προσκλήθηκαν από τους Εγγλέζους κάποια Χριστούγεννα βρέθηκαν μπροστά σε μία ευμεγέθη turkey βάσει της παραδόσεως.
Αφού ευχαριστήθηκαν το Εγγλέζικο χριστουγεννιάτικο φαγητό η νοικοκυρά ξεκοκάλισε την γαλοπούλα και τις επόμενες μέρες έτρωγαν turkey με πουρέ, turkey με πιλάφι κτλ μέχρι να τελειώσει!
Μπορείτε να φανταστείτε ότι κάτι αντίστοιχο θα μπορούσε να γίνει ποτέ σε ένα έστω σπίτι κάποιου από αυτούς τους τροφαντούς αγροτοπατέρες που δηλώνουν καθημερινά στις τηλεοράσεις ότι πεινάνε;
Όταν έρεαν τα λεφτά της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής φρόντιζαν αντί να αλλάξουν τις καλλιέργειες και να παράγουν προϊόντα που να τα χρειάζεται η αγορά για να μην πεινάσουν, να πάρουν τα χιλιάδες θηριώδη τρακτέρ που βλέπουμε σήμερα παρατεταγμένα στα μπλόκα, καθένα για 10 στρέμματα χωράφι, και να παίρνουν τις επιδοτήσεις πχ για ένα βαμβάκι που μπορείς να το αγοράσεις πολύ φτηνότερα και σε πολύ καλύτερη τιμή από αλλού.
Για τον επόμενο χρόνο όμως ήξεραν ποια καλλιέργεια θα αποδώσει οικονομικά.
Αυτή θα είναι το εθιμικό φύτεμα των τρακτέρ στις εθνικές οδούς τον χειμώνα , μιας και είμαστε λαός που τηρεί με ευλάβεια τις εποχιακές παραδόσεις του, όπως οι απεργίες των πλοίων το καλοκαίρι, οι καταλήψεις των σχολείων το φθινόπωρο στην συνέχεια τα επεισόδια στην πορεία του Πολυτεχνείου και βέβαια οι απαραίτητοι σκουπιδοσωροί για Χριστουγεννιάτικη διακόσμηση.
Όλα αυτά λοιπόν τα σπίτια, τα αυτοκίνητα, τα τρακτέρ, τα καταστήματα πολυτελείας, τα σκυλάδικα δεν ανήκουν στα μονοπώλια και τις πολυεθνικές.
Ανήκουν σε μένα και σε σένα που τα αποκτήσαμε άλλος με τον ιδρώτα του και άλλος με κομπίνα αλλά που όλοι μας δεν υπολογίζαμε όταν τα αποκτούσαμε ότι ένα μεγάλο μέρος τους αποκτήθηκε με δανεικά χρήματα .
Θα μου πει κάποιος πως τα λεφτά τα δανείστηκαν διεφθαρμένες κυβερνήσεις και ότι μεγάλο μέρος πήγε στους κατά Καραμανλή νταβατζήδες.
Βέβαια ξεχνάει ότι αυτές οι κυβερνήσεις είναι αντανάκλαση αυτού του λαού και αυτός ο λαός είναι που τις ψηφίζει.
Αυτός επίσης ο λαός είναι που ζητάει τον παράνομο διορισμό του παιδιού του στο δημόσιο ή την αργομισθία για τον εαυτό του , που φοροδιαφεύγει ασύστολα , που λαδώνεται αλλά και λαδώνει για να κάνει την δουλειά του αλλά και την παρανομία του, που εισπράττει τελικά διάφορα και ποικίλα επιδόματα για να σταματήσει μια απεργία, που παίρνει αναπηρική σύνταξη και μετά ασχολείται με τον αθλητισμό, που εισπράττει επιδοτήσεις που αντιστοιχούν σε χωράφια μιας διπλάσιας σε έκταση Ελλάδας, που κτίζει παράνομα με ανασφάλιστους αλλοδαπούς εργάτες, που κλέβει από το δημόσιο έργο για ένα χαντάκι στο χωριό του μέχρι τα έργα σε εθνικό επίπεδο και όλα αυτά που συνθέτουν την θλιβερή Ελληνική πραγματικότητα και είναι τοις πάσι γνωστά.
Βεβαίως και οι νταβατζήδες σε αυτό το μπάχαλο θα φάνε την μερίδα του λέοντος αλλά μαζί με αυτούς τρώει και ένα τεράστιο πλήθος από το λαό.
Έτσι λοιπόν σήμερα βρισκόμαστε στην θέση του μακαρίτη που ανέφερα στην αρχή όταν έρχεται ο λογαριασμός που πρέπει να πληρώσουμε χωρίς να έχουμε φάει τα ίδια.
Οι Ευρωπαίοι όμως σαν τον εστιάτορα δεν ξέρουν τι έχει φάει ο καθένας ξεχωριστά αλλά ξέρουν πολύ καλά τι χρωστάει η παρέα σαν σύνολο.
Έτσι λοιπόν και ο τελευταίος που ήρθε στην παρέα θα πληρώσει τον κοινό λογαριασμό έστω και αν πρόλαβε να τσιμπήσει ελάχιστα ενώ οι άλλοι χλαπάκιασαν τον άμπακο.
Τελικά βέβαια όταν δεν θα υπάρχουν λεφτά για να πληρωθεί ο λογαριασμός θα αναγκαστούμε όλοι μαζί αφού πλύνουμε πρώτα τα πιάτα του εστιατορίου, μετά να τρώμε ότι βρίσκεται στο σπίτι, δηλαδή ψωμοτύρι άντε μαζί και με καμιά ελιά από τους συγγενείς στο χωριό, ενώ τα μονοπώλια και το μεγάλο κεφάλαιο θα συνεχίσουν να γλεντάνε στο πάλαι ποτέ εστιατόριο που τώρα πλέον θα έχει υποβαθμιστεί σε συνοικιακή ταβέρνα.

21 σχόλια:

  1. Καλημέρα Αθεόφοβε μου,
    αυτά που γράφεις, όλοι τα ξέρουν, αλλά λίγοι τολμούν να τα γράψουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Με ένα τόσο ωραίο κείμενο, βγήκες τόσο αυστηρός. Χωρίς να διαφωνώ, δεν μπορώ να αποδώσω ευθύνες μόνο σε αγρότες. Όλοι μας πληρώσαμε, αλλά οι τοπικοί βουλευτές επί της ουσίας, οι συνδικαλιστές αγρότες -ναι αυτοί των μπλόκων κι όχι οι άλλοι οι εξαφανισμένοι- δεν έδειξαν ποτέ το δρόμο της ανάπτυξης και της επιλογής στους αγρότες. Κι ούτε φυσικά προσπάθησαν να αναπτύξουν ένα σύστημα επιμόρφωσης για τους υποεκπαιδευμένους αγρότες μας. Και φυσικά τεράστια ευθύνη έχει η Τοπική Αυτοδιοίκηση, που μένει μόνο σε λογύδρια περί διατήρησης του αγροτικούς πληθυσμού, χωρίς κάτι παραπάνω, χωρίς να δείχνει άλλους δρόμους, χωρίς να προσπαθεί να προσελκύσει νέο επιστημονικό δυναμικό.
    Τέτοιες σκέψεις προ μηνών με έφεραν να γράψω για τη διατήρηση του πληθυσμού και την προσέλκυση νέου στον αγροτικό χώρο και πιο πρόσφατα για τη διά βίου μάθηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Nαι την θυμάμαι την Γιουγκα και την επαρχία της και τους δρόμους της (Μόνο στα Σκόπια ήταν για τα μπάζα), αλλά τώρα τους φάγαμε, ε; ε; Λίγο τα Τέμπη να φτιάξουμε με δανεικά...

    Αναφορικά με τους επιδοτούμενους αγροτοπατέρες θα συμφωνήσω με τον Βatcic που έγραψε ότι οι ανωτέρω παράγουν μενίρ, ήτοι προϊόντα που κανείς δεν θέλει διότι έχουν ασύμφορη τιμή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ουσιαστικά γράφεις για πράγματα που όλοι τα ζούμε, όλοι τα σκεφτόμαστε πάνω-κάτω έτσι. Και βέβαια ο λογαριασμός είναι κοινός. Και βέβαια θα τον πληρώσουμε όλοι μαζί. Αφού στο ίδιο έργο θεατές είμαστε. Το ίδιο "εισιτήριο" κόψαμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αξίζει να διαβάσει κανείς το κείμενο του ΚΚΕ που παραθέτεις στο πόστ, και τις απαιτήσεις του. Για τους κομμουνιστές δεν υπάρχουν οι δυναμικές της Οικονομίας και Παραγωγής που υπάρχουν για όλους τους άλλους. Κάποιο μαγικό χέρι παράγει πλούτο και το μόνο μέλημα είναι πως θα τον μοιράσουμε.

    Ο λαός ζητάει πολλά γιατί έτσι τον έμαθαν. Είναι το κλασσικό μοντέλο της πυραμίδας. Τρώνε οι αποπάνω, μοιράζουν και στους κάτω. Χρόνια τώρα. Η ΕΕ είχε θετικές και αρνητικές επιπτώσεις στην ελληνική ψυχολογία. Απο την μιά, μας ανέβασε το βιοτικό και πολιτιστικό μας επίπεδο, απο την άλλη απαξίωσε την εργασία και τον προσωπικό μόχθο. Το μεγάλο Κεφάλαιο, αντίθετα με τους πολλούς μύθους, ποτέ δεν ήρθε στην Ελλάδα. Ηρθε όμως η αυταπάτη. Λυπάμαι τόσο πολύ φίλε Αθεόφοβε που μεγάλο μέρος του λαού μας θα μείνει πλέον μετέωρο τόσο εργασιακά όσο και κοινωνικά. Προσωπικά όμως, θα συνεχίσω να υποστηρίζω το ποσοστό εκείνο των Ελλήνων που ακόμα ζεί και υπάρχει έξω απο την γενική κουλτούρα της "καφρίλας" που δυστυχώς έγινε κουλτούρα. Φοβάμαι μονάχα μήπως αυτό το υπέροχο όραμα της Ευρώπης, η πολιτιστική, οικονομική και κοινωνική της ένωση, που έφερε τέλος στους πολέμους και κατήργησε τα σύνορα, πάρει αρνητική στροφή. Αυτοί τη στιγμή, μέλη της ΕΕ είναι κράτη όπως η Βουλγαρία, η Ρουμανία, οι Βαλτικοί και άλλοι, που είναι τόσο διεφθαρμένοι που βλέπουν την Ευρώπη μόνον για πλιάτσικο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί, σε σχέση με την αργοτική παραγωγή, ότι όταν από την πάλαι ποτέ ΕΟΚ έρχονταν οι ντιρεκτίβες για αλλαγή στο είδος καλλιέργειας και μάλιστα με υψηλές επιδοτήσεις για τη δημιουργία υποδομών, οι έλληνες αγρότες αγρόν ηγόρασαν, διότι τότε ήταν πολύ βολεμένοι με τις χωματερές, στις οποίες πέταγαν τα προϊόντα τους (π.χ. εσπεριδοειδή) και πληρώνονταν κανονικότατα από την ΕΟΚ, η οποία προσπαθούσε να κρατήσει με τον τρόπο αυτό ψηλά την τιμή τους. Όταν όμως σταμάτησε αυτό, οι έλληνες αγρότες έπρεπε να μπουν στην αγορά και να κινηθούν σύμφωνα με τον κανόνα της προσφοράς και της ζητήσης, γεγονός το οποίο προφανώς απομείωσε το - μέχρι τότε σίγουρο - εισόδημα τους, αλλά η ευθύνη τους βαρύνει αποκλειστικά. Των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν, και κάποιοι φρόντισαν να μαγειρέψουν και να προσαρμοστούν με τα νέα δεδομένα. Οι υπόλοιποι σε καμία περίπτωση δεν θα συνεχίσουν το βόλεμα τους εις βάρος του κόπου και του εισοδήματος των υπολοίπων.

    Αγαπητέ Locus Publicus, και εμείς, ως Ελλάδα, είδαμε την ΕΕ ως πλιάτσικο και ως λιμάνι για να αράξουμε και να μην πληρώσουμε τα σπασμένα μας. Επιπλέον, μετά λόγου γνώσεως μπορώ να σου πω ότι η Βουλγαρία βλεπει σε ορισμένους τομείς πιο σοβαρά την ένταξη της στην ευρωπαϊκή ένωση από όσο την είδαμε (και τη βλέπουμε ακόμη) εμείς, π.χ. στην εναρμόνιση της νομοθεσίας της που σε κάποια σημεία είναι πιο μπροστά από εμάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. IonnKorr-
    Χαίρομαι γι΄ αυτό.

    Meropi-
    Πάντα στην ζωή μου έλεγα αυτό που πίστευα χωρίς να θέλω να φανώ αρεστός σε κανένα και τελικά αυτό που διαπίστωσα είναι ότι κέρδισα και τον σεβασμό αυτών που διαφωνούσα μαζί τους!

    δείμος-
    Σαφώς και δεν αποδίδω ευθύνες μόνο στους αγρότες.
    Αλλά σε κάθε επάγγελμα πρέπει να βλέπεις και τι προοπτικές ανοίγονται μπροστά σου και αύριο και να μην βολεύεσαι με τις επιδοτήσεις που ξέρεις ότι σύντομα θα σταματήσουν.
    Δεν μπορεί να παίρνεις με αυτά τα λεφτά ένα θηριώδες τρακτέρ για να κάνεις την φιγούρα σου στο χωριό για τα 10-15 στρέμματα που έχεις αντί να νοικιάζεις του γείτονα σου.
    Δεν μπορεί να γίνεται συγκέντρωση στο Αγρίνιο από καπνοπαραγωγούς που διαμαρτύρονται για τα αδιάθετα καπνά και μετά η πλατεία να είναι γεμάτη από άδεια πακέτα Malboro!
    Έχω ζήσει 3 χρόνια την 10ετία του 70 σε χωριό της Κρήτης τότε που όλοι καλλιεργούσαν ομφαλοφόρα πορτοκάλια.
    Ένας μόνο στην περιοχή είχε βάλει κίτρα που τα πλήρωναν στην διπλάσια τιμή.
    Όταν τον ρώτησα γιατί δεν έχουν βάλει και οι άλλοι μου απάντησε ότι θέλουν λίγο μεγαλύτερη φροντίδα και βαριούνται.
    Δεν βαριόντουσαν όμως στις 3 η ώρα την νύχτα μέσα στο καταχείμωνο όταν βρέθηκα σε ένα χωριό στου διαόλου την μάνα να είναι μαζεμένοι στο ολόφωτο καφενείο και να παίζουν κουμάρι(ζάρια για όσους δεν το ξέρουν) τις επιδοτήσεις που μόλις είχαν εισπράξει.
    Θέλει πολύ καθοδήγηση για να διαπιστώσεις ότι πχ το σταμναγκάθι πουλιέται στις λαϊκές ακριβώτερα από τα ψάρια;
    Πόσα χρόνια χρειάζεται καθοδήγηση για να γίνει αντιληπτό ότι το βαμβάκι που παράγεται είναι πανάκριβο και πολύ κατώτερης ποιότητας από αυτό που υπάρχει διεθνώς και ταυτόχρονα με το νερό που θέλει και τις παράνομες γεωτρήσεις που έχουν κάνει σε λίγο θα ποτίζουν με θάλασσα;
    Τέλος δεν συζητάω ότι στην ουσία αγρότες είναι οι Αλβανοί,οι Ρουμάνοι και οι Βούλγαροι και στα μπλόκα τα αφεντικά.

    pølsemannen-
    Δυστυχώς διάβασα καθυστερημένα το εξαιρετικό ποστ του Batsic οπότε δεν θα χρειαζόταν να γράψω τα παράπάνω στον Δείμο.

    Pink_Fish-
    Συμφωνώ μαζί σου μόνο που αυτό δεν το έχουν συνειδητοποιήσει όλοι.

    Locus Publicus -
    Δεν έχω να προσθέσω ούτε ένα και σε ότι έγραψες.

    ESKARINA-
    Όταν άρχισαν να έρχονται οι επιδοτήσεις από την ΕΕ υπερίσχυσε η κλασσική ελληνική νοοτροπία του να βολέψουμε το σήμερα και έχει ο θεός για αύριο.
    Όποτε άρπαξε σήμερα να φάς και κλέψε ν΄αχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Α, η παροιμία λέει, "δούλεψε να φας και κλέψε, νάχεις", για να βάζουμε τα πράγματα στη θέση τους. και αυτό συμβαίνει εδώ.
    Εσύ σωστά τα λες, όμως ζούμε στην Ελλάδα και πρέπει και οι Εταίροι να το πάρουν απόφαση, γιατί ως Εθνος, δεν βλέπω ν' αλλάζουμε !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Άνοιξες πολλά μέτωπα Αθέοφοβε.
    Καταρχήν για το Η.Β να πω ότι δεν επιδέχεται καν αμφισβήτηση η πολεοδομική τους παιδεία, η οικοδομική και η αγροτική.
    Τα έχω δει με τα μάτια μου. Η κτηνοτροφία, κατεξοχήν κομμάτι τους είναι "επιστήμη".
    Βοηθάει το κλίμα, ναι, αλλά αυτό που βοηθάει περισσότερο είναι η γνώση και η σωστή διαχείριση από την πολιτεία.

    Η Ελλάδα έχει ανάγκη ενημέρωσης για το ποιες είναι οι ανάγκες αγροτικών προϊόντων, ποια μπορεί να παράγει επί ίσοις όροις με τις άλλες χώρες της Ε.Ε., να παύσουν οι επιδοτήσεις σε "χαμένα" προϊόντα. Να μορφωθούν - με σεμινάρια, δεν ξέρω πως- οι υπάρχοντες αγρότες αλλά και οι επίδοξοι, και πάνω απ' όλα να αντιμετωπίζουν το επάγγελμα "αγρότης" με συνείδηση και όχι πως θα αρπάξουν χρήματα.

    Αν το αντιμετωπίσουν με οργάνωση, διαφάνεια και σύγχρονες μεθόδους , μόνο να κερδίσουν μπορούν.

    Καλησπέρα
    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλά, το ότι προσυπογράφω, δεν το αναφέρω καν....

    Όσο αφορά την κρίση, είμαι αισιόδοξος, νομίζω ότι τελικά θα ωφελήσει....

    Θα την παρομοίαζα με την ωφελιμότητα της πυρκαγιάς στο δάσος.

    Έρχεται πάντα όταν έχει μαζευτεί μεγάλη ποσότητα από νεκρούς και άρρωστους οργανισμούς καθώς και πολλά παράσιτα, τα καταστρέφει απολυμαίνοντας το περιβάλλον, προκειμένου να αναπτυχθούν νέοι και υγιείς οργανισμοί και πάλι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αθεόφοβε, το κείμενο σου είναι εξαιρετικό και καλύπτει ολόκληρο το φάσμα της αδηφαγίας του Νεοέλληνα, από την παρανοϊκή εμμονή του στο να αποκτήσει το δικό του σπίτι μέχρι την άρρωστη νοτροπία του αγρότη ο οποίος θέλει να παράγει μενίρ και να τον πληρώνουν με το στανιό, όπως έγραψα κι εγώ. Δυστυχώς σαν λαός ανέκαθεν κοροϊδεύαμε τον μαλάκα τον Γερμανό που ζει για να δουλεύει, τον καραγκιόζη τον Σουηδό που τρώει με μέτρο και γενικώς όλους αυτούς που γαυγίζανε όταν εμείς αποφασίσαμε να τους δώσουμε τα φώτα μας.

    Τώρα μάλλον έφτασε η ώρα του Ευρωπαίου να γελάσει μαζί μας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τα Χριστούγεννα διάβασα την οργισμένη επιστολή ενός Γερμανού σε γερμανική εφημερίδα.
    Ο τύπος είχε έρθει για διακοπές το καλοκαίρι στην Κρήτη, και διαπίστωσε πως οι Έλληνες ζούνε πολύ καλύτερα απ' τον μέσο Γερμανό. Και τόνιζε πως ενώ οι Γερμανοί (μέσω Ε.Ε.) δίνουν χρήματα στην Ελλάδα για να βελτιώσει τις υποδομές της, τα λεφτά πάνε στην κατανάλωση ενώ τα αεροδρόμια, τα λιμάνια και οι δρόμοι είναι τριτοκοσμικά!

    Αναφέρω μία ακόμη μικρή λεπτομέρεια: ο νομός Λαρίσης είναι ο πρώτος στην Ευρώπη σε αναλογία κωλόμπαρων ανά κάτοικο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ζουζούνα-
    Αν θα γουγκλισεις την παροιμία θα δείς ότι υπερέχει το άρπαξε και όχι το δούλεψε!

    Βάσσια-
    Αν τα περιμένει κανείς όλα από πάνω σώθηκε!
    Γιατί οι αρχαίοι έλεγαν -συν Αθηνά και χείρα κίνει;

    glam-
    Και εγώ πιστεύω ότι αν φτάσεις στον πάτο δεν μπορεί παρα αναγκαστικά να ξυπνήσεις για να σωθείς αλλά πρέπει να φτάνουμε πάντα στον πάτο για να ξυπνήσουμε;

    Batcic-
    Από την μια μεριά γελάει με το κατάντημα μας αλλά και από την άλλη έχει και ένα φόβο να μην τον παρασύρουμε και αυτόν στην καταστροφή.
    Και ως περήφανοι Έλληνες που πιστεύουμε ότι η Ελλάδα ανήκει στους Έλληνες,φτάνει να συνεχίζουν να μας δανείζουν απ΄έξω, θα περιμένουμε πάλι να μας σώσουν οι ξένοι για να μπορούμε πάλι να τους θεωρούμε κουτόφραγκους.

    Ασκαρδαμυκτί-
    Ακριβώς γι΄ αυτό ανέφερα το παράδειγμα των Άγγλων πανεπιστημικών .
    Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν ντρεπόταν ο Αγγλος να ζητήσει απο τον κουμπάρο μου να του πάρει κάποια προίόντα από το κοντινό του σουπερμάκετ γιατί ήξερε ότι εκεί ήσαν φθηνότερα και αυτό όχι από τσιγκουνιά αλλά από την πίστη του ότι έτσι θα αναγκαστούν και οι άλλοι να κατεβάσουν τις τιμές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πολύ σωστά τα λες Αθεόφοβε, όλοι βάζουμε το χεράκι μας. Ναι, "όλοι τα ξέρουμε" αλλά δεν τα λέμε γιατί δεν υπάρχει αναμάρτητος να ρίξει την πέτρα. Τι πηγαίνουμε στις κυβερνήσεις, αγρότες, και οργανώσεις και ΕΕ... το πράμα ξεκινάει από το DNA. Έχεις δίκιο, είμαστε ο μόνος λαός που ξέρω, ο οποίος, λόγω κάποιων εθνικών απωθημένων, πρέπει να αφήνει το μισό φαγητό στο τραπέζι για να λέει ότι χόρτασε. Και δεν ανέφερες και κάτι άλλο αρκετά ενδεικτικό: Γύρισα όλη την Ελλάδα 3-4 φορές κάθε καλοκαίρι '85 με '90 για τον τουρισμό και είδα πρώτο χέρι τους χωριανούς να φτιάχνουν ο καθένας 2-3 άθλια δωμάτια και να τα λένε "Βίλλα Κατίνα" αντί να μπαίνουν όλοι μαζί να φτιάξουν ένα καλό ξενοδοχείο, φέρνοντας έτσι και τούς ψωριάρηδες τουρίστες που στο τέλος μας παράτησαν κι' αυτοί. Και όταν ο Σαντορινιός τον Αύγουστο του 2004 ερωτήθηκε πώς και γιατί το κουτάκι κόκα κόλα το πουλάει 4 ευρώ, απήντησε: "όποιου του αρέσει το πληρώνει και εγώ το χειμώνα πάω και τα χαλάω στην Ευρώπη".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. η υποκρισία των αγροτών είναι πως παριστάνουν πως ουδέποτε τους ενημέρωσε το κράτος γιά την αλλαγή καλλιέργειας, πράγμα που θυμάμαι και γώ γιά χρόνια ολόκληρα παρόλο που δεν υπήρξα αγρότης,και επίσης πως ουδέποτε αναφέρουν την απαγορευμένη λέξη συντεταιρισμός,διότι τότε θα πρέπει να εξηγήσουν που στο διάλο πήγανε όλοι οι συνεταιρισμοι που έφτιαξε το κράτος γιά πάρτη τους, και αυτοί κάνανε φαγοπότι μεγάλο.
    αυτά.
    δ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Σας καταγγέλλω ως προδότη!
    Αποκαλύπτετε εθνικά απόρρητα!
    Αλλά, πλην των αγροτών, και πολλές άλλες τσέπες γέμισαν, ανθρώπων οι οποίοι, κατά έμμεση προτροπή του Παπανδρέου ΙΙ, πίστεψαν στο Ελληνικό όνειρο!!
    Η δουλειά είναι ντροπή!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. thinks-
    Η δε βίλλα Κατίνα συνήθως είναι και αυθαίρετη και φτιαγμένη από τις επιδοτήσεις για καλλιέργειες.

    demetrat-
    Ο συνεταιρισμός απαιτεί ανθρώπους που μπορούν να συνεργαστούν για ένα κοινό σκοπό και συμφέρον και όχι για την ελληνική νοοτροπία που είναι ο καθένας το τομάρι του.
    Καθώς βρίσκομαι σήμερα στην Κρήτη στην οποία κατέβηκα με το πλοίο, μου ήρθε στο μυαλό ότι
    η ΑΝΕΚ με την οποία ταξίδεψα ξεκίνησε σαν εταιρεία λαικής βάσης για να αποκτήσουν οι Κρητικοί καλά και φτηνά πλοία,τελικά κατέληξε στα χέρια του Βαρδινογιάννη σαν μονοπώλιο, οπότε το αλε ρετούρ με το αυτοκίνητο σου στα Χανιά να κοστίζει κοντά στα 500 ευρώ.

    ΧΡΙΣΤΟΣ ΒΑΡΔΑΚΑΣ-
    Τον οποίο διαδέχτηκε ο Καραμανλής ΙΙ που πραγματοποίησε το όνειρο ότι η δουλειά είναι ντροπή, με τους κουμπάρους,τα δομημένα και τους Εφραίμ Αρσένιο μαζί μέ όλους τους Βατοπεδινούς υπουργούς δίνοντας δε και ηθική δικαίωση σε αυτό με το Βουλγαράκειο απόφθευγμα -ότι είναι νόμιμο είναι και ηθικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πίσω από μια λέξη Ελληνας αγρότης δεν μπορούμε να περιγράψουμε απόλυτα 10 διαφορετικά συμφέροντα και νοοτροπίες.....
    3 από τα 9 κλασσικά θεσμικά αιτήματα του αγροτικού αγώνα που χτυπούν μεσάζοντες και αφορούν εμάς τους καταναλωτές αγροτικών προιόντων είναι
    1. Καθολική ιχνηλασημότητα προιόντος να ξέρεις δηλ στη λαϊκή τι ψωνίζεις σπαράγγια Κομοτηνής, ντομάτα Καπαροκίας ή κρεμμύδια Ατλαντος Μαρόκου
    2. Μια τιμολόγηση στην κάθε διακίνηση προιόντος
    3.Οι μεσάζοντες έμποροι να έχουν νομική υπόσταση από ΕΠΕ και πάνω ώστε να πάψει το φαινόμενο παίρνω τη σοδειά και οι επιταγές αέρα πατέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αθεόφοβε και όσοι διάβασαν το προηγούμενο σχόλιο μου ΖΗΤΩ ΣΥΓΝΩΜΗ, ΕΠΕΣΑ ΘΥΜΑ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗς.
    Τα ανωτέρω δίκαια θεσμικά αιτήματα ΔΕΝ είναι στα 9 αιτήματα οικονομικά που προβάλονται στο agrochannel και στο taxalia
    Δεν ταιριάζει κανένα που θα περιόριζαν υποτίθεται τους μεσάζοντες μαζι με τον έλεγχο σπόρων και λιπασμάτων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Εύστοχη προσέγγιση. Γιατί βλέπω όλοι να κρυβόμαστε πίσω απ'το δάχτυλό μας και κλασικά να λέμε ότι οι άλλοι φταίνε. Και τώρα που ήρθε η ώρα του λογαριασμού να ζητάμε πάλι να πληρώσουν οι άλλοι. Αφού για όλους μας ευθύνονται πάντα οι άλλοι, ποιοι στο καλό είναι αυτοί οι άλλοι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή