Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2024

ΤΑ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ΜΕ ΑΓΑΛΜΑΤΑ



Το Κανκούν στο Μεξικό αναπτύχθηκε σαν τουριστικός τόπος βασικά για τους Αμερικανούς όταν μετά την επανάσταση του Κάστρο στην Κούβα αυτή έπαψε να είναι ένα τουριστικό θέρετρο για αυτούς.
Εκτός από μεγάλα πολυτελή ξενοδοχεία και καταστήματα δεν έχει τίποτα το ενδιαφέρον και όταν το επισκέφτηκα αναγκαστικά το 2006 βάσει του προγράμματος του ταξιδιωτικού γραφείου, το συμπεριέλαβα και αυτό στα δύο  άλλα μέρη από όσα έχω δει, που δεν θα αισθανθεί κανείς ότι έχασε κάτι από την ζωή του αν δεν τα επισκεφτεί και αυτά είναι το Ροβανιέμι, το δήθεν χωριό του Αη Βασίλη και το Λας Βέγκας.
Αν γράφω σήμερα για το Κανκούν είναι γιατί από το 2010 υπάρχει εκεί ένα ενδιαφέρον υποβρύχιο Μουσείο το   Cancún Underwater Museum  στο οποίο υπάρχουν 500 αγάλματα από ντόπιους και ξένους γλύπτες σε βάθος 3 έως 6 μέτρων σε μια έκταση 420 τετραγωνικών μέτρων.
Η ιδέα της κατασκευή του ήταν του Διευθυντή του Εθνικού Πάρκου Costa Occidental Isla Mujeres, που είχε διαπιστώσει ότι οι φυσικοί κοραλλιογενείς ύφαλοι καταστρέφονταν από τουρίστες, από άγκυρες πλοιαρίων και δύτες. Ειδικότερα, ο μεγαλύτερος κοραλλιογενής ύφαλος στο Κανκούν, ο ύφαλος Manchones, είχε υποστεί  τη μεγαλύτερη ζημιά  από δύτες και ψαρέματα με ψαροντούφεκο.


Έτσι απευθύνθηκε  και προσέλαβε τον Jason deCaires Taylor (1974 -), ο οποίος πρωτοστατούσε στη χρήση υποβρύχιων γλυπτών για τη δημιουργία τεχνητών υφάλων  στη Γρενάδα και είχε αποδείξει την σημασία τους, για την σωστή διατήρηση  του βυθού στο Υποβρύχιο Πάρκο Γλυπτικής Molinere. Σε αυτό το πάρκο είναι χαρακτηριστικό το γλυπτό του  Αντιξοότητες, ενώ στην αρχή του κειμένου έχω βάλει το έργο του -Η σιωπηλή εξέλιξη- που είναι στο Κανκούν.
Ο   Jason deCaires Taylor έχει δημιουργήσει και σε άλλα μέρη υποβρύχια Μουσεία όπως στα Κανάρια Νησιά, στο Μπαλί, στις Μαλδίβες, στο Townsville της Αυστραλίας, στις Κάννες αλλά και στην Αγία Νάπα της Κύπρου  (MUSAN)
Το National Geographic συγκαταλέγει στα 25 θαύματα του κόσμου την δουλειά του στην Γρενάδα.


Το έργο του -ο Μουσικός- έχει τοποθετηθεί  στο ιδιωτικό νησί του «μάγου» Ντέιβιντ Κόπερφιλντ στις Μπαχάμες και το πιάνο παίζει ελαφρά κλασσική μουσική παρόμοια με τον ήχο μιας φάλαινας ή ενός δελφινιού.
Στις Μπαχάμες επίσης έχει τοποθετήσει το πιο τεράστιο υποβρύχιο άγαλμα που υπάρχει, ύψους 5 μέτρων και βάρους πάνω από 6 τόνους με τίτλο
Ocean Atlas.


Το έργο του -ο Μουσικός- έχει τοποθετηθεί  στο ιδιωτικό νησί του «μάγου» Ντέιβιντ Κόπερφιλντ στις Μπαχάμες και το πιάνο παίζει ελαφρά κλασσική μουσική παρόμοια με τον ήχο μιας φάλαινας ή ενός δελφινιού.
Στις Μπαχάμες επίσης έχει τοποθετήσει το πιο τεράστιο υποβρύχιο άγαλμα που υπάρχει, ύψους 5 μέτρων και βάρους πάνω από 6 τόνους με τίτλο
Ocean Atlas.


Για το άγαλμα αυτό χρησιμοποίησε σαν μοντέλο ένα ντόπιο κορίτσι και το κεφάλι του αγάλματος κοιτάζει γαλήνια το περιβάλλον του, καθώς είναι  ακουμπισμένο λοξά στο ένα λυγισμένο γόνατο, στηριγμένο περισσότερο από το χέρι της καθώς σηκώνει στην πλάτης της την οροφή του κόσμου σαν τον μυθικό Άτλαντα.
Αν όμως τα έργα του Jason deCaires Taylor για να τα δει κανείς πρέπει να πάει με μάσκα και αναπνευστήρα όπου υπάρχουν, υπάρχει και ένα έργο του που μπορεί να το δει χωρίς μαγιό μόνο που πρέπει να βρίσκεται εκεί συγκεκριμένες ώρες που είναι ορατό.
 Είναι -Οι τέσσερις καβαλάρηδες της βιομηχανικής αποκάλυψης- και βρίσκεται στο κεντρικό Λονδίνο και είναι ορατοί από κάθε πλευρά του ποταμού Τάμεση όταν έχει παλίρροια για 2 ώρες.





Τα γλυπτά περιλαμβάνουν δύο ευτραφείς  επιχειρηματίες και δύο παιδιά, τα οποία συμβολίζουν την μελλοντική γενιά που θα έρθει αντιμέτωπη με την οικολογική καταστροφή. Όλοι τους κάθονται επάνω σε άλογα με κεφάλια σαν αντλίες πετρελαίου.
Το μήνυμα του καλλιτέχνη είναι ότι  όλοι μπορούμε να κάνουμε κάτι για να γίνει ο κόσμος ένα καλύτερο μέρος για τα παιδιά μας.
 
Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου