Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2013

ΣΠΥΡΟΣ ΛΥΚΟΥΔΗΣ-ΜΕΡΙΚΕΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ





Τον Σπύρο Λυκούδη δεν τον ήξερα μέχρι που διάβασα φέτος τον Μάρτιο ένα άρθρο του στην ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ, στο οποίο αντί για τον συνήθη ξύλινο καταγγελτικό λόγο των αριστερών πολιτικών, κάνει μια ουσιαστική ανάλυση στο γιατί σήμερα ο λόγος του ΣΥΡΙΖΑ επικρατεί στον χώρο της ελληνικής Αριστεράς.
 Μεταξύ άλλων λοιπόν γράφει για τις 4 παθογενείς ιδιαιτερότητες της ελληνικής αριστερής θεώρησης των πραγμάτων (τα έντονα γράμματα δικά μου):

Α) Η αμφισβήτηση των αξιών της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας και των θεσμών της,  με την κατ΄ επιλογήν  τήρηση νόμων και κανόνων, τακτική που υποσκάπτει και αφοπλίζει τελικώς τη Δημοκρατία.
Β) Η ανοχή απέναντι στη βία, με την ερμηνεία ότι πρόκειται για φαινόμενο που γεννά η κρίση. Η αντίληψη αυτή είναι ελκυστική κυρίως σε ένα δυναμικό και νεανικό ακροατήριο αλλά καλλιεργεί αυταπάτες και προσδοκίες, τις οποίες πολύ δύσκολα θα διαχειριστεί στο μέλλον χωρίς κοινωνικό κόστος.
Γ) Το επαναλαμβανόμενο στερεότυπο της δαιμονοποίησης των ξένων. Οι οποίοι ευθύνονται για όλα. Τη Χούντα, τη SIEMENS, τα μνημόνια, την αποδιάρθωση του παραγωγικού ιστού της χώρας, τη διαφθορά, τη διαπλοκή, τον εκμαυλισμό των αγροτών μέσω των επιδοτήσεων, την επιβουλή του ήλιου και του αέρα μας ……και πάει λέγοντας στη βάση διεθνών  ανθελληνικών συνομωσιών. Η αντίληψη αυτή καθιστά ενόχους γενικώς… τους ξένους και αθωώνει  το ντόπιο πελατειακό σύστημα, μια απολύτως ελληνική ιδιαιτερότητα, υποσκάπτει δε τη ρήξη με τις νοοτροπίες που το εξέθρεψαν.
Δ) Η συνεχής επίκληση της ενότητας της Αριστεράς, που ακολουθείται όμως από συνεχείς διαιρέσεις, με στόχο την επαναπόκτηση της ιδεολογικής καθαρότητας. Όλες οι παραπάνω παρατηρήσεις αφορούν, κατά την εκτίμησή μου, σε πολιτικές και ιδεολογικές αντιλήψεις που ενδημούν στον ΣΥΡΙΖΑ. Η ΔΗΜΑΡ βρίσκεται ακριβώς στον αντίποδα.

Όλα όσα γράφει τα έχω θίξει κατά καιρούς σε διάφορα ποστ μου και τα παραπάνω γραφόμενα με βρίσκουν απολύτως σύμφωνο.
Διαβάζοντας το βιογραφικό του, εκτός του ότι γεννήθηκε και αυτός στο κέντρο της Αθήνας και πήγε στο ίδιο Γυμνάσιο με μένα, είδα πως συνδεόταν στενά με δύο από τα εντιμότερα πρόσωπα που έχει αναδείξει η πολιτική ζωή της χώρας, στους οποίους και εγώ έτρεφα ιδιαίτερη εκτίμηση.
Τον Μιχάλη Παπαγιαννάκη και τον Λεωνίδα Κύρκο, με τον οποίο είχε ιδιαίτερη σχέση και τον οποίο επισκεπτόταν μέρα παρά μέρα τα τελευταία 4 χρόνια της ζωής του. Για τον λόγο αυτό και αυτός  του κληροδότησε , ένα σημαντικό περιουσιακό του στοιχείο, την αγαπημένη του φυσαρμόνικα!
(Για τον Κύρκο έχω γράψει το ποστ  ΟΤΑΝ ΣΤΑ 84 ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΚΑΙ Η ΨΥΧΗ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΝΕΑ.. )
Στα χνάρια της προοδευτικής σκέψης και των δύο ήταν και η πρόσφατη ομιλία του στο 2ο Συνέδριο της ΔΗΜΑΡ στο οποίο παραιτήθηκε και από γραμματέας της και με ένα 23,5% βρέθηκε στην μειοψηφία του κόμματος.
Αξίζει όμως τον κόπο να διαβάσει κανείς μερικά καίρια αποσπάσματα  από την 9σελιδη ομιλία του και να προβληματιστεί από τα λεγόμενα του τα οποία ειπώθηκαν με έντονη συναισθηματική φόρτιση ( ολόκληρη η ομιλία του Σπύρου Λυκούδη )
(Τα έντονα γράμματα είναι δικές μου υπογραμμίσεις )

Μετά το ξέσπασμα της κρίσης οι πολίτες απέρριψαν τις αυτοδυναμίες και το δικομματισμό. Πρόκριναν τη συνεργασία των πολιτικών δυνάμεων.
.........................................................................................................
Γιατί Κεντροαριστερά και τρίτος πόλος είναι η συσπείρωση ενός κρίσιμου μεγέθους, που θα ανακόψει τη δύναμη του δικομματισμού που δεν θα του επιτρέψει να επιφέρει έναν διχασμό που θα ακυρώσει ό,τι μέχρι σήμερα μάτωσε ο λαός μας για να πετύχει.
........................................................................................................
Κεντροαριστερά και τρίτος πόλος είναι ο πολιτικός χώρος που θα προσφέρει στέγη, έκφραση και στήριξη στις δημιουργικές δυνάμεις του τόπου μας, πολλές από τις οποίες αισθάνονται άστεγες παρά το ότι υπάρχουμε κι εμείς και το ΠΑΣΟΚ.
.......................................................................................................
Ο άλλος δρόμος, αυτά τα «μόνοι μας και βλέπουμε»  ή τα άλλα πολιτικά κομψοτεχνήματα του τύπου «δεν συνομιλώ με το σημερινό ΠΑΣΟΚ αλλά συνομιλώ με αυτόν ή τον άλλο πασόκο» ή άλλα ανεδαφικά «άλλος πρωθυπουργός από την ίδια Βουλή»  αδιαφορούν για την αριθμητική. Και η ποιότητα, όπως και η αποτελεσματικότητα του τρίτου πόλου περνά από την αριθμητική. 
Η άρνησή μας να συμμετάσχουμε στο διάλογο με όποιους μας καλούν δεν οδηγεί σε κανέναν  προοδευτικό τρίτο πόλο. Οδηγεί στη μη Κεντροαριστερά. Και η μη Κεντροαριστερά οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στο δικομματισμό και στις αυτοδυναμίες. Η διαφοροποίηση του εκλογικού σώματος από τις πρώτες στις δεύτερες εκλογές το 2012 μάς υπενθύμισαν ότι η αδυναμία σχηματισμού κυβέρνησης και τα εκλογικά αδιέξοδα λύνονται με πόλωση. Και στην πόλωση κερδισμένοι είναι δυο και χαμένοι όλοι οι άλλοι. Και κυρίως, χαμένη είναι η χώρα.
 ......................................................................................................
Η αριθμητική της πολιτικής αυτή τη στιγμή, αλλά όχι στιγμιαία, μήνες τώρα, μας δείχνει ως τρίτο πόλο τη ΧΑ. Αν δεν ανακόψουμε την πορεία του δικομματισμού με έναν ισχυρό τρίτο πόλο, η  ΧΑ  θα παίξει αυτόν το ρόλο.
.....................................................................................................
Σε λίγο τα μνημόνια κλείνουν τον κύκλο τους. Και ακριβώς στο τέλος του μνημονίου απαιτείται η μέγιστη δημοκρατική συσπείρωση.
Μας κυβερνούν όμως αυτοί που μας οδήγησαν στην κρίση και αντίπαλοί τους είναι αυτοί που ευαγγελίζονται τις πολιτικές που μας χρεοκόπησαν. Δεν υπάρχει κανένας άλλος τρόπος για  να αποτρέψουμε την επανάληψη του καταστροφικού δικομματισμού, που- κρατήστε το αυτό- θα επιβάλλει συνθήκες εθνικού διχασμού.
.....................................................................................................
Με αυτές τις σκέψεις προτείνω να μπούμε εμείς, επιθετικά στο διάλογο με όλους, και με την κίνηση των 58.
.....................................................................................................
Ο πολιτικός χώρος του δημοκρατικού σοσιαλισμού δεν είναι πια γεμάτος σκελετούς στις ντουλάπες του –αυτοί μετακόμισαν στο ΣΥΡΙΖΑ- αλλά είναι γεμάτος από πολλούς πάρα πολλούς συναγωνιστές.
.....................................................................................................
Απευθύνομαι  τώρα στους συντρόφους μου, γιατί δεν πρέπει να κρυβόμαστε, που θεωρούν το ΣΥΡΙΖΑ  χώρο έτοιμο για συνάντηση μαζί του.
Δεν έρχεται η πρόοδος συντρόφισσες και σύντροφοι, με τη χειραγώγηση της κοινωνίας. Η χειραφέτησή της τη φέρνει. Κι η χειραφέτηση του λαού θέλει αλήθειες, για να ωριμάσουν οι συνειδήσεις των ανθρώπων.  Δεν ωριμάζουν όταν τις  χαϊδεύεις και απελευθερώνεις το αντικοινωνικό μένος δικαιολογώντας κάθε πράξη τους, επειδή επινόησες ένα ιδεολόγημα ότι τάχα βρισκόμαστε σε κοινωνικό πόλεμο.  
...................................................................................................
Ο πολιτικός λόγος του ΣΥΡΙΖΑ δεν ασκεί απλώς λαϊκισμό. Αυτό το κάνει επιτυχώς ο Πάνος Καμμένος. Ο λόγος του ΣΥΡΙΖΑ διαμορφώνει συνειδήσεις που προσδοκούν τη σύγκρουση και είναι αναγκασμένοι να εφευρίσκουν εχθρό και συνειδήσεις που προσδοκούν τη νομή της εξουσίας.  Οι δεύτερες προέρχονται σχεδόν αποκλειστικά από το ΠΑΣΟΚ.
Όπως κρύφτηκε πίσω από την κοσμοπολίτικη ανάλυση ότι η κρίση είναι μόνο ευρωπαϊκή και παγκόσμια, άρα δεν χρειάζεται να αλλάξει τίποτα εδώ, όπως επέβαλε το διαχωρισμό μνημονιακών και αντιμνημονιακών και δεν  πτοήθηκε ούτε όταν πίσω τους στο αντιμνημονιακό στρατόπεδο συντάχθηκε ό,τι πιο σκοτεινό και δύσοσμο έχει ο τόπος, όπως διατυπώνουν υπέροχες, γενναιόδωρες λύσεις αναδιανομής, αριστερής αναδιανομής του πλούτου αλλά υπονομεύουν συστηματικά και επίμονα κάθε προσπάθεια δημιουργίας νέου πλούτου, έτσι, επικοινωνιακά, επινόησε το ιδεολόγημα ότι βρισκόμαστε σε κοινωνικό πόλεμο, για να διαμορφώνει τεχνητές πολώσεις και να χειριστεί εργαλειακά το εκλογικό ακροατήριο.
...................................................................................................
Αλλά ποιάς Αριστεράς ο Αρχηγός σε καιρό πολέμου έχει ως προνομιακούς συνομιλητές αυτούς που έχει σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ; Από πότε η Αριστερά πολεμά τον κοινωνικό αντίπαλο με συμμάχους την Εκκλησία, τις πασοκικής κοπής συντεχνίες, τους νάρκισσους, τους βολεμένους και τα μεγάλα τζάκια;
Ο μοναδικός πόλεμος που διεξάγει ο ΣΥΡΙΖΑ είναι η αυτοδύναμη κατάληψη της εξουσίας.
..................................................................................................
Γιατί ο πόλεμος του είναι φανατικός και μισαλλόδοξος. Του επιβάλλει καταστροφικές απλουστεύσεις. Σύμμαχος όποιος συμφωνεί,  εχθρός, φασίστας, πουλημένος όποιος διαφωνεί. Γιατί μέχρι τον τελικό στόχο όλα επιτρέπονται. Όλα δικαιολογούνται, αρκεί να συμβάλουν στον τελικό στόχο.



12 σχόλια:

  1. Φιλτατε ΑΤΗΕ ! Ο Κος Λυκουδης πολιτευεται και εχει κι αυτος μια γνωμη Δεν γνωριζω βεβαια αν η γνωμη του ειναι επι αντικαταβολη! Εχω κι εγω σαν απλος πολιτης τη δικη μου γνωμη Τι αναλυση ειναι αυτη φασιζουσα ! .Η Ελλαδα χρειαζεται Λογικους και Ηθικους κυβερνητες αυτη τη στιγμη ,Ειδος ανεπαρκες καθ οτι το 90 -99% ειναι γιοι δωσιλογων ! Εχουμε ιερη υποχρεωση απεναντι στις επομενες γενεες ν αποδομησουμε την ηθικη Αλητεια των 58 δοκιμασμενων αστερων ! Ποιος ειναι αυτος?Τον Ψαχνουμε εμεις οι Λογικοι και Ηθικοι κι ασε τον καθε Λυκουδη να ζει στη νιρβανα του!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή μου Νανά
      Έχω διαμετρικά αντίθετη άποψη για τους 58 και σε επόμενο ποστ θα διαβάσεις σχετικά.
      Δεν εξηγείς όμως γιατί η ανάλυση αυτή είναι φασίζουσα. Σε ποια σημεία διαφωνείς.
      Επίσης αυτό το 90 -99% ειναι γιοι δωσιλογων μου θυμίζει την συλλογική ευθύνη των ναζί αλλά και τις θεωρίες του Λομπρόζο που παρά το ότι έχουν εγκαταλειφθεί από 10ετίες τις χρησιμοποιεί ο Πειραιώς ως επιχειρήματα!
      Αυτόν δε που ψάχνουμε εμείς οι Λογικοί και Ηθικοί,(με ποιά άραγε κριτήρια και από ποιόν αυτοπροσδιοριζόμαστε έτσι;) δεν πρόκειται να έρθει από τον Άρη ούτε θα τον βρούμε σε κάποια φάτνη που θα μας οδηγήσει κάποιο αστέρι.
      Από κάποιο πολιτικό χώρο θα ξεπηδήσει και όχι από τον καναπέ του σπιτιού του βλέποντας τηλεόραση.
      Τέλος έχω προσπαθήσει από καιρό να αφήσω σχόλιο σε ποστ σου αλλά δεν το δέχεται. Δεν ξέρω τι συμβαίνει.

      Διαγραφή
    2. Φιλτατε ΑΤΗΕ ! Φρονω οτι εισαστε εξυπνος ανθρωπος και γνωριζετε καλα οτι η χρεωκοπια μας ειναι οχι μονο οικονομικη αλλα και ηθικη κι αυτοι οι 58 δεν εχουν κανενα αναστημα ηθικο ! Γνωριζω οτι η πολιτικη δεν ειναι αυτο που φαινεται αλλα κι αυτο που δεν φαινεται και εχω υπ οψιν μου και τα γκρουπς και τις Στοες , οικονομικες δεσμευσεις κτλ .Δεν ειμαι εναντια σε τιποτα .Ειμαι εναντια στους απατριδες κι αυτοι ολοι και οι 58 το εχουν αποδειξει Ειναι ολοι τους διεφθαρμενοι και θελουν να επανακαμψουν? Ολα τ αλλα θελουν συζητηση εκτεταμενη . Δεν περιμενω θαυματα και ασφαλως δεν αναφερομαι καθολου σε αριστερα μια κι εχει νομιζω μπει στο χρονοντουλαπο της ιστοριας . Περιμενω τα χειροτερα . Ειμαστε ολοι χαμενοι

      Διαγραφή
    3. Φιλτάτη μου Νανά αφού αυτοι οι 58 δεν εχουν κανενα αναστημα ηθικο και ταυτόχρονα είναι και απατριδες ολοι και οι 58 το εχουν αποδειξει Ειναι ολοι τους διεφθαρμενοι και θελουν να επανακαμψουν δεν μας μένει παρά να πάμε στην πλατεία Κλαυθμόνος και να τραγουδήσουμε όλοι μαζί τους Μοιραίους του Βάρναλη που καταλήγουν με τους στίχους :

      Δειλοί, μοιραίοι κι άβουλοι αντάμα,
      προσμένουμε, ίσως, κάποιο θάμα!

      Μόνο που θαύματα μόνο η Παναγία της Τήνου, άντε και της Σουμελά, μπορεί να κάνει γιατί και εκείνος ο Βησσαρίωνας ,που είναι πιο κοντά, έχει αρχίσει να σαπίζει!

      Διαγραφή
  2. Φιλτατε ΑΤΗΕ ! Εχεις καθε δικαιωμα να πιστευεις σ αυτο που νομιζεις , ομως εδω εχουμε χειροπιαστα σημαδια της διαφθορας των 58 .. Αν και εγγονι ιερεα ειμαι αθεη και δεν περιμενω θαυμα στο δηλωσα και περιμενω μετα χαρας να διαβασω την γνωμη σου και σημερα το πρωι ενας Μεγαλος Ελληνας γιατρος στο Μανχαταν Κ Χασσαπογιαννης μας γραφει , που εκεινος γνωριζει καλυτερα απο καθε αλλον εκ των εσω , οτι προκειται για 58 ....... Κουμασια του Κερατα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έχω την τιμή να γνωρίζω τον Κ. Χασαπογιάννη ώστε να ξέρω την βαρύτητα της γνώμης του, αλλά υποψιάζομαι από τον χαρακτηρισμό "Κουμασια του Κερατα" πως είναι αυτός ο καβαλημένος για τον οποίο έχει γραφτεί στην Lifo τα παρακάτω κείμενο:
      http://www.lifo.gr/mag/columns/4418
      Σε όσους τριγυρνάμε στα φιλοαθηναϊκά «στέκια» του Facebook, όπως η πολυπληθής πια ομάδα του Κάθε Σάββατο στην Αθήνα, το όνομα του κύριου Κωνσταντίνου Χασαπογιάννη δεν μας είναι καθόλου άγνωστο / παλιός Αθηναίος, αφόρητα και υπέροχα σνομπ μαζί, δηλητηριώδης από απόψη, κατακεραυνώνει με κάθε ευκαιρία τον αθηναϊκό κατήφορο, όπως τουλάχιστον τον εννοεί ο ίδιος / όταν, λοιπόν, μια κυρία της εν λόγω διαδικτυακής κοινότητας ζήτησε αθώα να της συστήσουν κάποιο καφέ ή καφενείο με καθόλου ή ελάχιστη μουσική, ο κύριος Χασαπογιάννης άστραψε και βρόντηξε στους ούτως ή άλλως άστατους ουρανούς των μέσων κοινωνικής δικτύωσης / «γενικά, είναι όλα άθλια», απεφάνθη, «πανάκριβα, και ο κόσμος τους, όπως παντού, από τα χωριά της Αθήνας» /«τα Τοp’s και Λυκόβρυση στην πλατεία Κολωνακίου είναι σχετικώς καλά (…) αντιθέτως, τα καφέ Da Capo και Perros είναι totalement Ξυλόκαστρο ή υπόκοσμος του Ρέντη και του ΠΑΣΟΚ / και στο τέλος ένα σχόλιο ανακεφαλαίωσης: «Το Κολωνάκι κατεστράφη απ’ την άκρατη εμπορευματοποίηση και την έφοδο των λαϊκών συνοικιών»

      Διαγραφή
    2. Φιλτατε ATHE ! Οποιος δεν αντεχει την τσοκαρια του ΠΑΣΟΚ και λεει αληθειες ειναι καβαλημενος? Δεν ειμαι οπαδος κανενος , αλλα μ αρεσει παντα οι ανθρωποι να εχουν finesse και ηθος κι ο Χασσαπογιαννης αυτο διαλαλει! Καλες γιορτες

      Διαγραφή
    3. Φιλτάτη μου Νανά
      Αρχικά για την τσοκαρία είχα καιρό να ακούσω την λέξη και η finesse του Χασαπογιάννη αμέσως μου θύμισε τον αμίμητο διάλογο μιας άλλης με finesse, της Μαντάμ Σουσού του Ψαθά:

      Πώς σε λένε?
      --Κατίνα, κυρία.
      --Πρώτον δεν μου αρέσει το όνομά σου. Η υπηρέτρια μιας κυρίας καθωσπρέπει δεν ημπορεί να έχει το όνομα μιας τσοκαρίας. .Θα σε φωνάζω, το λοιπόν, Μαρί.

      Απλά δεν θυμούνται όλοι ότι και η Μαντάμ Σουσού, το αντίστοιχο του Χασαπογιάννη, ξαναγύρισε τελικά στον Βύθουλα τουτέστιν στις λαϊκές συνοικίες που λέει και αυτός! (Mon Dieu quelle décadence ! )
      Όσο για τις αλήθειες που λέει σου θυμίζω αυτό που είπε ο Andre Gide : Πιστέψτε εκείνους που ψάχνουν την αλήθεια και αμφισβητήστε εκείνους που την βρήκαν.

      Διαγραφή
  3. Δεν αξίζει τον κόπο να ασχολείται κανείς με Χασαπογιάννηδες (τι μπανάλ όνομα για ένα τόσο σικ κύριο !) όταν αντίστοιχα μπορεί να διαβάσει παραπάνω τον μεστό λόγο του Λυκούδη που ασχολείται με υπαρκτά προβλήματα της κοινωνίας.
    Αλεξανδρος Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φιλτατε ανωνυμε . Ο καθε Λυκουδης δεν ασχολειται με τα υπαρκτα προβληματα της κοινωνιας , ασχολειται πως θα σκεπασει το βοθρο της διαφθορας . Απεναντιας ο Κ Χασσαπογιαννης εχοντας ζησει διπλα στον ξαδελφο του Γεννηματα αλλα και σε αλλα μετεριζια , τους ξεσκεπαζει ολους....χωρις αντικαταβολη . κι επειδη γνωριζω το χιουμορ του ΑΤΗΕ! σου γραφω εδω :I LOVE XASSAPOGIANNES!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή μου κ. Ιωαννίδου , αν διαβάσατε τα αποσπάσματα της ομιλίας του Λυκούδη που παραθέτει ο Αθεόφοβος θα επιθυμούσα να μας εξηγήσετε από που συμπεράνατε ότι : θα σκεπάσει το βόθρο της διαφθοράς, ένα άτομο μάλιστα που δεν έχει ασκήσει στο παρελθόν κυβερνητική εξουσία.
      Εγώ διάβασα και ολόκληρη την ομιλία του και μπορεί σε πολλά πράγματα να μην συμφωνώ μαζί του, αλλά σέβομαι ένα άνθρωπο που αντί να κοιτάξει να διατηρήσει ένα αξίωμα που είχε, παραιτείται χωρίς να ζητάει τίποτα σε αντάλλαγμα και χωρίς να προκαλεί διασπάσεις και αποχωρήσεις.
      Αλέξανδρος Κ.

      Διαγραφή
  5. Συγνωμη για τον ερωτα μου το Χ θελει Η και ξαναγραφω το σωστο Ι LOVE HASSAPOGIANNES . _

    ΑπάντησηΔιαγραφή