Δευτέρα 9 Μαρτίου 2015

OΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ ΑΓΙΟI ΚΑΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΙΜΟΡΡΟΪΔΕΣ





Όλοι οι πιστοί χριστιανοί γνωρίζουν, όπως διαβάζω σε χριστιανικό ιστολόγιο ότι  ο  λαός μας από τήν πείρα του καί από τήν μακρόχρονη Παράδοσή μας, έχει δώσει στούς Αγίους καί κάποιες "ειδικότητες" όπως ακριβώς συμβαίνει καί μέ τούς εν ζωή γιατρούς! 
Βέβαια και στους αγίους από ότι φαίνεται υπάρχουν ταξικές διαφορές και έτσι μερικοί άγιοι είναι προστάτες σικ επαγγελμάτων όπως πχ. ο  Διονύσιος ο αρεοπαγίτης, προστάτης των δικαστικών, ή οι Μαρκιανός και Μαρτύριος, προστάτες των συμβολαιογράφων,ενώ άλλοι προστατεύουν λαϊκότερα επαγγέλματα όπως πχ. ο  Ελισσαίος ο Προφήτης, για τους ελαιοπαραγωγούς και τους λαδέμπορους ή  ο Άγιος Τρύφων προστάτης των πτηνοτρόφων και των αμπελουργών.
Ή προστασία των επαγγελμάτων είναι λίγο πολύ τιμητική και γί αυτό  βλέπουμε να υπάρχει ένας προστάτης άγιος. 
Εκεί όμως που υπάρχει συνωστισμός, γιατί εκεί πέφτει και το χρήμα  με τα τάματα των ευσεβών, είναι στις ασθένειες.
Έτσι για τα ανίατα νοσήματα υπάρχουν 7 άγιοι, για τα δερματικά 8 , για τα ψυχοπαθολογικά (που είναι και πολλά και συχνά!) 11 κοκ.
Για τα λοιμώδη, για να μην γίνονται και διαπληκτισμοί μεταξύ τους ,τα έχουν μοιράσει με δικαιοσύνη ως ακολούθως: Αγία Βαρβάρα (ευλογιά), Άγιος Βησσαρίων (πανούκλα), Όσιος Δαβίδ, Άγιος Δονάτος ο Επίσκοπος, Προφήτης Ελισαίος (λύσσα), Όσιος Ζωτικός και Προφήτης Ηλίας (λέπρα), Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος και  Άγιος Ρηγίνος (ελονοσία), Άγιος Σπυρίδων (χολέρα).
Υπάρχουν όμως και ελάχιστοι που έχουν την τόλμη να προσφέρουν την προστασία τους εκεί που όλοι οι άλλοι αποφεύγουν να ασχοληθούν.
Ένας εξ αυτών είναι ο Άγιος Αρτέμιος προστάτης των αστυνομικών αλλά και των όρχεων, όπως έχω αναλύσει στο ποστ μου  ΟΙ ΟΡΧΕΙΣ ΣΤΗΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΉ ΘΡΗΣΚΕΙΑ)




Όμως μέχρι τώρα δεν είχα βρει άγιο που να μας προστατεύει από αυτό το καθημερινό βασανιστήριο που βλέπετε στις  φωτογραφίες και που προκαλεί πόνο και αιμορραγία σε πολλούς ανθρώπους και έτσι αντί να τους προσφέρει ανακούφιση η μοναδική απόλαυση του ανθρώπου που δεν μπορεί ποτέ να  προκαλέσει τύψεις σε κανένα όπως πχ το φαγητό ή το πήδημα, να είναι γι΄ αυτούς ένα  συνεχές μαρτύριο.
Έτσι όμως η για τα πάντα προνοούσα εκκλησία φρόντισε να υπάρξει άγιος και για τις αιμορροΐδες!


Αυτός είναι ο άγιος Fiacre εικονιζόμενος με το φτυάρι στο χέρι, λόγω του ότι θα ήταν δύσκολο να εικονογραφηθεί με τίποτα αιμορροΐδες στο χέρι, ενώ παράλληλα βέβαια είναι και προστάτης και των κηπουρών που  καλλιεργούν κυρίως λαχανικά (ίσως γιατί η βρώση τους καταπολεμεί την δυσκοιλιότητα σημαντικό αίτιο των αιμορροΐδων).
Είμαι σίγουρος δε ότι ο άγιος Fiacre, μέσα στην μεγαθυμία του, δεν θα έχει αντίρρηση να θεραπεύσει και όσους ορθόδοξους αντρικούς κώλους με αιμορροΐδες καταφύγουν σε αυτόν.
Γιατί όχι γυναικείους θα γίνει κατανοητό όταν εξιστορήσω την ιστορία του Αγίου.
Ο άγιος Fiacre ήταν ένα Ιρλανδός μοναχός του 7ου αιώνα,τον οποίο απ΄ ότι φαίνεται οι αιμορροΐδες του  δεν τον άφηναν σε ηρεμία να προσευχηθεί στον τόπο του  και έτσι πήρε των ομματίων του και  πήγε να εκχριστιανίσει τους βαρβάρους.
Έτσι κατάληξε στην Γαλλία και εκεί ένας άλλος άγιος, ο επίσκοπος του Meaux  Faro, του επέτρεψε να εγκατασταθεί και να κτίσει ένα μοναστήρι σε μια έκταση , όχι μακριά από το Παρίσι, που θα μπορούσε να την περιχαρακώσει με ένα χαντάκι που θα το έφτιαχνε όμως μέσα σε μια μέρα.
Ο Fiacre σέρνοντας πίσω του ένα ραβδί από ελεφαντόδοντο, μαζί με τους οπαδούς του,  έκανε το χαντάκι σε μια μεγάλη έκταση και στο πέρασμα του έφευγαν δέντρα και βράχια. Όμως  μια γυναίκα της περιοχής  πήγε στον επίσκοπο και τον κατήγγειλε σαν μάγο και πως τον είχε εξαπατήσει με την έκταση που περιχαράκωσε.
Αυτός όμως της εξήγησε πως είναι άγιος και έτσι γίνεται αυτό το θαύμα .
Οι κακές γλώσσες βέβαια λένε πως οι αντιδράσεις προέρχονταν από την επέκταση της εκκλησιαστικής κτηματικής περιουσίας σε βάρος των αγροτών της περιοχής.
Οι αιμορροΐδες του αγίου θεραπεύτηκαν όταν έκατσε σε ένα βράχο και αυτός έλιωσε για να μπορεί να καθίσει χωρίς να πονάει και έτσι και τις θεράπευσε.
 Έτσι τον μεσαίωνα οι αιμορροΐδες απέκτησαν το όνομα " τα σύκα του Αγίου Fiacre"



Αλλιώς, απ΄ ότι φαίνεται και στις παλιές εικονογραφήσεις, οι μοναχοί θεράπευαν τις αιμορροΐδες με ένα καυτό σίδερο και σίγουρα  με την συνοδεία ψαλμών προφανώς για να μην ακούγονται τα ουρλιαχτά των άτυχων ασθενών.
Μετά την γυναίκα που τον κατήγγειλε, έμπλεος χριστιανικής αγάπης αλλά μισογύνης  Fiacre, δεν επέτρεπε να μπαίνουν στο μοναστήρι του γυναίκες με την απειλή μάλιστα σοβαρής σωματικής αναπηρίας από θεία βέβαια τιμωρία.
Ο μισογυνισμός του Fiacre  και επειδή βέβαια και για τα αφροδίσια νοσήματα υπεύθυνες δεν μπορεί παρά να είναι οι γυναίκες, τον οδήγησε στο να  ειδικεύεται και στην θεραπεία αυτών των νοσημάτων χωρίς βέβαια να παραβλέπει την θεραπεία των  σκουλήκων ,των  συριγγίων ,των λίθων  των  νεφρών, αλλά και μερικών  μορφών  καρκίνου και  παθήσεων  του δέρματος


Λόγω δε του μισογυνισμού των μοναχών του μοναστηριού, ακόμα και η ευσεβής Άννα της Αυστρίας που πήγε με ποδαρόδρομο στο μοναστήρι για να θεραπεύσουν τις αιμορροΐδες  της, δεν της επετράπη η είσοδος σε αυτό, σε αντίθεση βέβαια με τον επίσκοπο  Jacques-Bénigne  Bousset  τον παπά Vincent de Paul αλλά και τον ίδιο τον καρδιναλίο Ρισελιέ.


Ο Ρισελιέ μάλιστα παρακάλεσε τους μοναχούς να ανοίξουν την λειψανοθήκη με τα οστά του Αγίου και να του δώσουν ένα κοκαλάκι από αυτά για να το χρησιμοποιήσει για θεραπεία των αιμορροΐδων του!
Το πως και που θα το έβαζε δεν αναφέρεται στην σχετική βιβλιογραφία.
Η απαγόρευση εισόδου των γυναικών στο μοναστήρι διατηρήθηκε μέχρι την Γαλλική Επανάσταση.



Το μοναστήρι ξέπεσε μετά τον 17ο αιώνα και η πέτρα που έκατσε ο Fiacre, αλλά και ο κενός τάφος του, έχουν μεταφερθεί στον καθεδρικό ναό του Meaux ενώ οι κήποι του μοναστηριού, από όπου και η φωτογραφία, είναι σήμερα ιδιωτικός χώρος.
Από το 1650, το ξενοδοχείο  de Saint Fiacre, στην οδό  St-Martin στο Παρίσι νοίκιαζε άμαξες οι οποίες απέκτησαν έκτοτε το όνομα fiacres.


Οι ταξιτζήδες γι΄αυτό θεωρούν τον Άγιο Fiacre ως προστάτη Άγιο τους, χωρίς  όμως να έχει αναγνωριστεί επίσημα από την εκκλησία.
Η φήμη του  Fiacre ως θεραπευτή των αιμορροΐδων δυστυχώς έχει αποτρέψει την εξάπλωση του ονόματος του, γιατί οι περισσότεροι δεν θέλουν να βαφτίσουν με αυτό το όνομα τα παιδιά τους.


Πάντως στην ταινία του 1959 Ο Μαιγκρέ στην υπόθεση του Αγίου Fiacre, ο γνωστός επιθεωρητής του Ζώρζ Σιμενόν δεν έχει καταφύγει στον άγιο για θεραπεία των αιμορροΐδων του.
Δυστυχώς και τα θαύματα ακολουθούν την μόδα και έτσι αν και ο άγιος  δέχεται ακόμα επισκέπτες, το μεγάλο πλήθος πλέον κατευθύνεται στην πιο μοντέρνα και  πιο ελπιδοφόρα για θαύματα Λούρδη.


8 σχόλια:

  1. Δηλαδή μου λες τωρα να εμπιστευτώ τον μπαξέ μου σ'έναν άγιο του κώλου :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν προτείνω τον Άγιο Fiacre για προστάτη του μπαξέ σου αλλά για τις αιμορροΐδες σου μιας και η Ορθόδοξη εκκλησία δεν έχει δυστυχώς αντίστοιχο άγιο.
      Ελπίζω ότι ακόμα και ο π. Γεώργιος Μεταλληνός που θεωρεί ότι η Καθολική Εκκλησία, ως αιρετική παρέκκλιση, είναι βλασφημία κατά του Θεού, θα μπορούσε να κάνει μια εξαίρεση για τις αιμορροΐδες έτσι ώστε οι διάφοροι βλάσφημοι να σταματούν τις Χριστοπαναγίες που εκπέμπουν όταν βρίσκονται στην τουαλέτα .
      Για τις αγροτικές ενασχολήσεις σου ευτυχώς η ορθόδοξη εκκλησία μας έχει ένα τεράστιο πλήθος αγίων για να διαλέξεις τον προστάτη σου όπως μπορείς να δεις εδώ
      Για τον μπαξέ σου μάλιστα έχουμε ξεσκίσει και τους αιρετικούς καθολικούς γιατί έχουμε 3 εξειδικευμένους αγίους!
      Ο Άγιος Κόνων ο Κηπουρός. (εορτάζει 5 Μαρτίου).
      Ο Άγιος Φωκάς ο Κηπουρός. (εορτάζει 22 Σεπτεμβρίου).
      Ο Άγιος Μιχαήλ Πακναμάς ο κηπουρός.

      Διαγραφή
  2. Μιας κι είναι Άγιος πσ (προ σχίσματος) θα πρέπει να είναι κοινόν για ορθόδοξους, καθολικούς και προτεστάντες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις απόλυτο δίκιο!
      Όπότε οι πιστοί με αιμορροΐδες θα μπορούν να συμβάλλουν εκ των κάτω (μετσφορικώς και ουσιαστικώς) στην ένωση των εκκλησιών αφού θα επικαλούνται τον ίδιο άγιο!

      Διαγραφή
  3. Που πας και τους βρίσκεις όλους τους αγίου του "κώλου" να μου επιτρέψεις!
    Αν και ορθόδοξοι δεν έχουμε άγιο για τις αιμορροΐδες
    έχουν φροντίσει οι πολιτικοί μας να ζοριζόμαστε και να τις διατηρούμε
    ζωηρές και ακμαίες :))


    Τα σύκα τυχαίως επιλέχτηκαν για να ονομάζονται
    κάποια σχέση θα'χουν δεν μπορεί!!


    Η πρώτη σου φωτό πολύ σιχαμένη ούτε να την δω :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν τους βρίσκω εγώ αυτοί με βρίσκουν!
      Διαβάζοντας ένα ξένο άρθρο για θεραπείες στον μεσαίωνα έπεσα επάνω στον άγιο που θεράπευε τις αιμορροΐδες.
      Πολλές φορές οι αιμορροΐδες καθώς κρέμονται έξω από το απευθυσμένο μοιάζουν με σύκα , εξ ου και ο συσχετισμός και όχι αυτό που η πονηρά σου σκέψη υπονοεί!
      Τέλος στην ιατρική δεν υπάρχουν σιχαμένες εικόνες, υπάρχουν παθήσεις που χρειάζονται θεραπεία και ευτυχώς σήμερα δεν χρειάζεται να καταφύγει κανείς στον άγιο Fiacre για θεραπεύσει τις αιμορροΐδες του.
      Και αφού θεραπεύσει κανείς τις αιμορροΐδες του μπορεί ακόμα να καταφύγει σε πλαστικό χειρουργό και να κάνει και λεύκανση πρωκτού, που είναι και της μόδας, οπότε τότε θα μπορείς να βλέπεις την κωλοτρυπίδα και να την θαυμάζεις!


      Διαγραφή
    2. Άδικα με κατηγόρησες δεν υπονοώ τίποτα!
      Ισα ίσα που είχα ακούσει ότι το γάλα των σύκων
      θεραπεύει τις αιμορροΐδες.

      Όσο για την λεύκανση του κώλου εδώ
      κάποιος που καταφεύγει σ'αυτές τις επεμβάσεις
      φαντάζομαι πόσο εξαιρετικής σημασίας θα'ναι γιαυτόν
      για να θέλει τέτοια περιποίηση :)
      εδώ δεν υπάρχουν για πιο σημαντικές επεμβάσεις
      τον κώλο θα κοιτάμε :))

      Διαγραφή
    3. Από ότι διαβάζω εδώ φαίνεται πως μάλλον οι γυναίκες καταφεύγουν σε αυτήν συνδυάζοντας την μάλιστα με λεύκανση και του αιδοίου!
      Όπως βλέπεις υπάρχουν και διαφορετικές απόψεις για το τι έιναι σημαντικό.
      Άλλωστε ο μεγάλος Κλίντ Ϊστγουντ έχει πεί και την σχετική ιστορική φράση:
      Οι απόψεις είναι σαν την κωλοτρυπίδα!
      Όλοι έχουν από μία!

      Διαγραφή