Κυριακή 29 Απριλίου 2012

Η ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ, Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΚΡΟΔΕΞΙΑΣ ΣΤΗ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΣΗ, ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ



 Η πιθανότητα να συγκεντρώσει  η  Χρυσή Αυγή εκλόγιμο ποσοστό  με αποτέλεσμα να αποκτήσει η νέα Βουλή ακροδεξιούς βουλευτές, έχει προκαλέσει σωρεία άρθρων στις εφημερίδες και το διαδίκτυο.
Ο ντόρος που γίνεται για τα ποσοστά που δείχνουν ότι πρόκειται να πάρει η Χρυσή Αυγή στις επόμενες εκλογές, πιστεύω πως είναι άνευ ουσιαστικού περιεχομένου.
Πάντα υπήρχε στην Ελλάδα ένα τέτοιο ποσοστό ακραίων δεξιών, χουντικών και φασιστών το οποίο ανάλογα με την πολιτική συγκυρία, μετά τον εμφύλιο, συνήθως καλυπτόταν μέσα στο εκάστοτε κόμμα της δεξιάς  ενώ  μερικές φορές προσπαθούσε να κατέβει αυτόνομα οπότε τότε γινόταν εμφανές.  
Αν εξετάσουμε τα εκλογικά αποτελέσματα, ξεκινώντας από την εποχή της μεταπολίτευσης, θα δούμε πως αμέσως μετά την πτώση της δικτατορίας, που επήλθε ουσιαστικά σαν αποτέλεσμα της  Κυπριακής τραγωδίας, όταν έγινε το δημοψήφισμα για την βασιλεία (8-12-1974 ), σχεδόν  1 στους 3  Έλληνες ήθελε την επιστροφή του Κωνσταντίνου.
Και αυτό  παρά το γεγονός ότι αυτός ήταν ο βασικός υπεύθυνος για την επιβολή της δικτατορίας με τον εξευτελισμό του κοινοβουλευτικού συστήματος που είχε πετύχει με τους απαράδεκτους χειρισμούς του με τις κυβερνήσεις των αποστατών, αλλά και παρά το ότι είχε γίνει πλέον γνωστό πως ετοίμαζε δική του χούντα στρατηγών που την πρόλαβαν οι συνταγματάρχες .
Υπέρ της βασιλείας ψήφισε το 30,82%, σε 27 δε από τις 56 εκλογικές περιφέρειες της χώρας, το ποσοστό αυτό ήταν πάνω από  35%, με περιοχές όπως η Λακωνία, η Ροδόπη, η Μεσσηνία, η Ηλεία ή η Αργολίδα να ανέρχεται στο  59,52%, 50,54%, 49,24, 46,88  46,67% αντίστοιχα. 
Αυτοί οι αριθμοί  δείχνουν πόσο σημαντικό είναι το ποσοστό των δεξιών ψηφοφόρων που βρίσκονται πιο κοντά προς τις ακροδεξιές πολιτικές θέσεις.
Ας δούμε λοιπόν κάπως αναλυτικότερα τα αποτελέσματα των βουλευτικών και ευρωβουλευτικών εκλογών, από την αρχή της μεταπολίτευσης μέχρι σήμερα, για να δούμε τι συμπεράσματα μπορεί να βγάλει κανείς.
 Η ακροδεξιά στις πρώτες εκλογές  μετά την χούντα(17-11-1974) κατέβηκε ως ΕΔΕ και εκπροσωπήθηκε από  τον Πέτρο Γαρουφαλιά (βασικό υπαίτιο της αποστασίας),  με αποτέλεσμα βέβαια να πάρει  μόνο 1,08% ,μετά  την σαρωτική νίκη της ΝΔ του Κ. Καραμανλή με το τεράστιο ποσοστό του 54,37%.

Στις επόμενες όμως εκλογές στις 20-11-1977, η ακροδεξιά, ως Εθνική Παράταξη,  με τον Στέφανο Στεφανόπουλο (πρωθυπουργό των αποστατών) έφτασε το 6,82% και έβγαλε 5 βουλευτές.
Η  άμεση συγγένεια  της ακροδεξιάς με την ΝΔ όπως τα συγκοινωνούντα δοχεία ,έγινε εμφανής όταν οι 4 από τους 5 βουλευτές της (Θεοτόκης, Αποστολάκος, Παπαευθυμίου, και Ιμάμογλου)  αφού ψήφισαν τον Κ. Καραμανλή για πρόεδρο, προσχώρησαν  μετά στην ΝΔ.
 Ο δε Θεοτόκης παρά το ότι ανέλαβε, μετά την παραίτηση Στεφανόπουλου, την αρχηγία στην Εθνική Παράταξη, το 1981 εκλέχτηκε βουλευτής επικρατείας με την ΝΔ !

Στις εκλογές της 18-10 1981 επανεμφανίζεται ο Σ. Μαρκεζίνης, που είχε αναλάβει πρωθυπουργός  του Παπαδόπουλου μέχρι το πραξικόπημα του Ιωαννίδη, και παίρνει στις βουλευτικές εκλογές μόνο 1,69% μη εκλέγοντας βουλευτή ,αλλά στις ταυτόχρονες πρώτες ευρωεκλογές το κόμμα του παίρνει 1,95% και εκλέγεται ως  ευρωβουλευτής του ο Απόστολος Παπαγεωργίου.
Στο ίδιο ιδεολογικό χώρο της ακροδεξιάς στις ευρωεκλογές το βραχύβιο ΚΕΜΕ έλαβε 0,89%.
Ο Μαρκεζίνης παρά τις ικανότητες που είχε σαν πολιτικός δεν κατάφερε παρ΄ όλα αυτά να  αποκτήσει κάποια σημαντική  λαϊκή βάση  στον δεξιό χώρο και στις εκλογές αυτές συγκέντρωσε μόνο τον σκληρό πυρήνα της ακροδεξιάς γεγονός που έγινε φανερό μετά την κεντρική συγκέντρωση του κόμματος του  στο Σύνταγμα, όταν οι συμμετέχοντες σε αυτήν έκαναν  πορεία στην Πανεπιστημίου, φωνάζοντας το σύνθημα  «Λευτεριά στον Ρούντολφ Ες». !!

Ο καταποντισμός του στις ευρωεκλογές του 1984 με το ασήμαντο ποσοστό 0,17% σήμανε και το τέλος της συμμετοχής όλων των παλιών, προ της δικτατορίας ακροδεξιών πολιτικών στις εκλογές και τις ευρωεκλογές.
Στις ευρωεκλογές του 1984 πρωτοεμφανίζεται η ΕΠΕΝ που ίδρυσε από τις φυλακές ο Παπαδόπουλος και με 2,3% εκλέγεται ευρωβουλευτής ο νόμιμος αρχηγός της Χρύσανθος Δημητριάδης. Το σύνθημα των οπαδών της ΕΠΕΝ ήταν το   «Λεπέν, Λεπέν, η ώρα της ΕΠΕΝ».
 Ο Δημητριάδης αντικαταστάθηκε από τον Αριστείδη Δημόπουλο τον Ιούλιο  του 1988, για να αντικατασταθεί με τη σειρά του από τον Σπύρο Ζουρνατζή που είχε διατελέσει υφυπουργός επί χούντας.
Ο ίδιος ο Παπαδόπουλος διόρισε αρχηγό της νεολαίας τον γνωστό  από την Χρυσή Αυγή ,Νίκο Μιχαλολιάκο και όταν παραιτήθηκε αυτός ανέλαβε ο ευρισκόμενος σήμερα ξανά στην ΝΔ, μετά από 27 χρόνια, Μάκης Βορίδης.  Το 1985 τον είχαν   διέγραψει  οι ΔΑΠίτες στην γενική συνέλευση των φοιτητών της Νομικής.
Η απλή αναλογική, που ισχύει στις ευρωεκλογές, όπως οδηγεί την άκρα αριστερά σε διασπάσεις σε γκρουπούσκουλα το ίδιο αποτέλεσμα έχει και στην ακροδεξιά.
Έτσι εκτός από την ΕΠΕΝ συμμετείχε, όπως προαναφέρθηκε, το Κόμμα των Προοδευτικών με 0,17% και το ΕΝΕΚ με 0,09%.

Στις εκλογές της 2-6-1985 και στις 18-6-1989 είναι εμφανής ο εκφυλισμός της ΕΠΕΝ που πήρε 0,6% και 0,3% αντίστοιχα.

Το ίδιο έγινε και στις ευρωεκλογές του 1989 που η ΕΠΕΝ πήρε 0,32% και η ΕΝΕΚ 0,23%.

Στις δεύτερες εκλογές του 1989 στις 5 Νοεμβρίου, η ΕΠΕΝ δεν συμμετέχει και μετονομάζεται σε Εθνικό Κόμμα-Εθνικιστική Συμπαράταξη για να συμμετάσχει στις εκλογές του 1990 όπου και καταποντίζεται στο 0,13%

Στις εκλογές της 10-10-1993 η ΕΠΕΝ λαμβάνει 0,14% και από ότι φαίνεται ένα μέρος των ακροδεξιών στηρίζει το μόρφωμα της ΠΟΛΑΝ του Σαμαρά που φτάνει το 4,88% των ψήφων και που με την στάση του στο Μακεδονικό βρίσκεται πολύ κοντά με τις απόψεις τους, εκλέγοντας 10 βουλευτές.

Στις ευρωεκλογές της 12-6-1994 η ΠΟΛΑΝ λαμβάνει 8,67% των ψήφων, και από  τους ακραιφνείς ακροδεξιούς το Εθνικό Κόμμα-ΕΠΕΝ 0,78%, η Εθνικιστική Παράταξη 0,06% και η πρωτοεμφανιζόμενη Χρυσή Αυγή, ως Λαϊκός Σύνδεσμος 0,11%.

Στις εκλογές της 22-9-1996  η ΠΟΛΑΝ λαμβάνει μόνο  2,94% και μένει εκτός βουλής, η ΕΠΕΝ 0,24%, το κόμμα Ελληνισμού 0,18% και η Χρυσή Αυγή 0,07%

Στις ευρωεκλογές της 18-6-1999 η ΠΟΛΑΝ με το απογοητευτικό  2,28% κάνει την τελευταία της εμφάνιση σε εκλογές.
Η ακροδεξιά συνεχίζει να είναι διασπασμένη, παρά την κάθοδο σε αυτές του φύρερ του φασιστικού κόμματος της 4ης Αυγούστου Κώστα Πλεύρη,  στελέχη του οποίου έχουν διατελέσει ακροδεξιοί όπως ο Μιχαλολιάκος και ο βουλευτής και τέως υφυπουργός της ΝΔ Κιλτίδης.
Η Πρώτη Γραμμή του  Πλεύρη  παίρνει 0,75%, το Ελληνικό Μέτωπο του Βορίδη 0,12% και το κόμμα Ελληνισμού 0,26%. Ο Κολλάτος με συγγενείς θέσεις παίρνει 0,66%.

Στις εκλογές της 9-4-2000  τα δύο μεγάλα κόμματα πετυχαίνουν να συγκεντρώσουν το 85% των ψήφων οπότε η  μεν Πρώτη Γραμμή του Πλεύρη  παίρνει μόνο 0,18%, η Εθνική Συμμαχία του Γρηγόρη Μιχαλόπουλου της Ελεύθερης Ώρας και καταδικασμένου σήμερα  σε 18 χρόνια φυλακή,  πήρε 0,21% παρά τα 282 εκατομμύρια δραχμές που διέθεσε στον προεκλογικό αγώνα .
Τέλος το Κόμμα Ελληνισμού πήρε το ασήμαντο 0,09%.

Στις εκλογές της 7-3-2004 λαμβάνει μέρος για πρώτη φορά το ΛΑΟΣ του Καρατζαφέρη και παίρνει το 2,2% των ψήφων και δεν εκλέγει βουλευτή. Ο Πλεύρης είναι υποψήφιος του στην Α΄Αθηνών  και έρχεται πρώτος σε σταυρούς προτίμησης αλλά μετά από αυτές τις εκλογές αποσύρεται από το προσκήνιο παραδίδοντας την σκυτάλη στον γιό του .
Το Ελληνικό Μέτωπο του Βορίδη παίρνει μόνο το 0,09%.

Στις ευρωεκλογές της 12-6-2004 εκλέγεται ευρωβουλευτής του ΛΑΟΣ ο Καρατζαφέρης με 4,12%. Το Ελληνικό Μέτωπο λαμβάνει 0,25% οπότε και ο Βορίδης το διαλύει και προσχωρεί στο ΛΑΟΣ .
Η Πατριωτική Συμμαχία , το κόμμα που έχει ιδρύσει η Χρυσή Αυγή, στην πρώτη του εμφάνιση παίρνει  το 0,17%.

Στις εκλογές της 16-9-2007 το ΛΑΟΣ φτάνει στο 3,8% κερδίζοντας έτσι 10 έδρες.

Στις ευρωεκλογές της 7-6-2009 το ΛΑΟΣ φτάνει στο 7,9% εκλέγοντας δύο βουλευτές, την Νίκη Τζαβέλλα και τον Θανάση Πλεύρη.

Στις εκλογές της 4-10-2009 το ΛΑΟΣ παίρνει 5,63% και εκλέγει 15 βουλευτές ενώ η Χρυσή Αυγή περιορίζεται στο 0,29%.

 Αν λοιπόν συγκεντρώσουμε τα ποσοστά του δεξιού  χώρου στις βουλευτικές εκλογές μετά την μεταπολίτευση  αθροίζοντας τα ποσοστά της ΝΔ και των άλλων δεξιών παραφυάδων έχουμε τον παρακάτω πίνακα:
                                                                    1974   55,45
                                                                    1977  48,66
                                                                    1981  37,57
                                                                    1985  40,91
                                                                    1989  44,6
                                                                    1990  47,02
                                                                    1993  43,62
                                                                    1996  41,55
                                                                    2000  43,13
                                                                    2004  47,69
                                                                    2007  45,63
                                                                    2009  39,46
Από αυτόν τον πίνακα πρέπει  εξαιρέσουμε τα ποσοστά  των πρώτων μετά την πτώση της δικτατορίας εκλογών που έγιναν με την απειλή του  "Καραμανλής ή τανκς" οπότε το 55,45% δεν αποτελεί  πραγματικό ποσοστό του δεξιού χώρου.
Το πραγματικό ποσοστό κυμαίνεται από 37,7% έως 48,66%  με τα χαμηλότερα όρια το 1981 με την επέλαση του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία και το 2009 με την πανικόβλητη φυγή του Καραμανλή μετά την καταστροφική του 5ετία.
Η διαφορά των 10 ποσοστιαίων μονάδων αποτελείται από  τους  μετακινούμενους ψηφοφόρους μεταξύ κεντρώου χώρου και δεξιάς που τελικά καθορίζουν και το εκάστοτε εκλογικό αποτέλεσμα.
 Ο χώρος αυτός των δύο μεγάλων κομμάτων και των εκάστοτε παραφυάδων τους  αποτελεί από το 1977 μέχρι το 2009  το 83-87% των ψηφοφόρων.
Έτσι λοιπόν μπορεί να διαπιστώσει κανείς πως ο μέσος όρος των ψηφοφόρων του δεξιού χώρου όλο αυτό το διάστημα από 1977-2009 είναι 43,6%
Αν εξετάσουμε λοιπόν τις 4 τελευταίες δημοσκοπήσεις που έχουν δημοσιευθεί, θα δούμε ότι και σε αυτές τις εκλογές το ποσοστό αυτό παραμένει αναλλοίωτο και κυμαίνεται από  41-46,2%  με μέσο όρο το ίδιο ακριβώς ποσοστό, 43,85% !     

                                        MARC     RASS  Kαπα Recearch     ΜRB
                                       ---------------------------------------------------------
ΝΔ:                                   21,9%    24,1             25,5                 23
ΠΑΣΟΚ:                           17,8%    17,1             19,1                 14,5
ΣΥΡΙΖΑ:                           11%       10,3              9,1                  11,9
Ανεξάρτητοι Έλληνες:     10,4%      9,4              7,7                    9,3
ΚΚΕ:                                  9,2%      8,7             10,6                   9,8
Δημοκρατική Αριστερά:    8,8%      8,4               5,4                   8,2
Χρυσή Αυγή:                     5,2%      4,3               5,2                   5,7
ΛΑΟΣ:                               4,2%      3,4               4                     3,1
Οικολόγοι Πράσινοι:          3,2%      3,8               3,6                  4
Δημοκρατική Συμμαχία:    3%         3,2               3,8                   3
Δράση:                               1,1%      2,2               1,7
ΑΝΤΑΡΣΥΑ                                     1,3
-----------------------------------------------------------------------------------
+Δεξιών κομμάτων             43,8       44,4             46,2                41     Μ.Ο. 43,85%


 Βάσει λοιπόν των παραπάνω, και εφ΄οσον οι δημοσκοπήσεις αποδειχτούν πραγματικές, δεν υπάρχει αύξηση των ψηφοφόρων του δεξιού χώρου οπότε τα ποσοστά που εμφανίζεται να πετυχαίνει η Χρυσή Αυγή προέρχονται από τον χώρο του ΛΑΟΣ και της ΝΔ.
Ήδη το ΛΑΟΣ και η ΝΔ εμφανίζουν σαφή πτώση οπότε δεν είναι περίεργο που η Χρυσή Αυγή εμφανίζεται σαν κάτι  νέο και πιο δυναμικό στο χώρο της δεξιάς.
Ταυτόχρονα έχει πετύχει να παρουσιάζει ένα προσωπείο υπερασπιστή των λαϊκών στρωμάτων  στις υποβαθμισμένες συνοικίες επηρεάζοντας έτσι θετικά άτομα που δεν έχουν  επίγνωση των ναζιστικών της πεποιθήσεων τις οποίες σήμερα επιμελώς αποκρύπτουν.


Όπως επίσης φροντίζουν πλέον να εμφανίζουν, παρά τις εκπεφρασμένες στο παρελθόν απόψεις τους περί  "Ιουδαιοχριστιανισμού",  και ένα προσωπείο ευσεβούς χριστιανού ώστε να λάβουν  τις ευλογίες τόσο του Μεσογαίας όσο και άλλων"προοδευτικών" ιεραρχών όπως του Πειραιώς.
Εάν η Χρυσή Αυγή εισέλθει στην Βουλή τότε θα επιβεβαιωθεί η παροιμία που λέει
- όσο πιο ψηλά ανεβαίνει η μαίμού τόσο πιο κόκκινος φαίνεται ο κώλος της-μάλλον εδώ θα έπρεπε να γράψω μαύρος!
Αυτό γιατί ούτε η Χρυσή Αυγή αλλά ούτε ο ευρύτερος ακροδεξιός χώρος δεν πέτυχε ποτέ να αναδείξει κάποια αξιόλογη προσωπικότητα, και από  τα άτομα που  ανέφερα παραπάνω που έχουν εκλεγεί στο παρελθόν μηδενική ήταν η παρουσία τους και  ούτε τα ονόματα τους δεν θυμάται  πλέον κανένας.
 Μόνο ο Βορίδης έχει καταφέρει να αποκτήσει κάποια υπόσταση επανερχόμενος βέβαια στο μητρικό κόμμα και έχοντας αφήσει πίσω του αρκετές από τις φασιστικές θέσεις της νεότητας του.  
   Αν ξαναδεί κανείς την ιστορική διαδρομή από την πορεία της δεξιάς στην μεταπολίτευση,  θα διαπιστώσει πως 3 φορές προέκυψαν κόμματα δεξιότερα της ΝΔ τα οποία τελικά  επιστρέφουν  στον κόρφο της ή μάλλον την πολυκατοικία που λέει και ο Καρατζαφέρης, ακολουθώντας σοφά την ιστορική ρήση του Αβέρωφ «Όποιος βγαίνει απ' το μαντρί τον τρώει ο λύκος»
Το 1977 η Εθνική Παράταξη,  φτάνει το 6,82%, βγάζει 5 βουλευτές και εξαφανίζεται από το προσκήνιο.
Το 1993 η ΠΟΛΑΝ του Σαμαρά παίρνει το 4,88% και εκλέγει 10 βουλευτές και μένει εκτός Βουλής στις επόμενες.
Το μακροβιότερο είναι το ΛΑΟΣ που το 2007 με 3,8% κερδίζει 10 έδρες και το 2009 με 5,63% τους ανεβάζει σε 15 εμφανίζοντας όμως πλέον σήμερα σαφή πτώση .
Παρόμοια προβλέπεται να είναι και η πορεία της Χρυσής Αυγής εάν τελικά πετύχει να μπει στην Βουλή.
Ήδη από την εκλογή του αρχηγού της στην Δημαρχία το μόνο που έχει πετύχει για να θυμάται κανείς είναι ο φασιστικός χαιρετισμός του όταν πρωτοπήγε.
Έτσι λοιπόν πιστεύω πως ακόμα και να εκλέξει βουλευτές η Χρυσή Αυγή στην νέα Βουλή σε σύντομο διάστημα θα φανεί η ανεπάρκεια τους και ο πρωτόγονος πολιτικός τους λόγος με αποτέλεσμα σύντομα να ξεφουσκώσει το φαινόμενο και οι ψηφοφόροι της να επιστρέψουν στο μαντρί της ΝΔ απ΄όπου και προέρχονται.

                                   

43 σχόλια:

  1. Εχτές στην Κρήτη, σταμάτησαν κάποια εκδήλωση της χρησής αυγής, και ορθά έπραξαν.

    Δεν είναι αυτοκτονικό να υποστηρίζεις το ναζισμό, ειδικά στην ελλάδα; Είναι σα να είσαι μαύρος υποστηρικτής της ΚΚΚ.

    Το πιο τρομακτικό είναι ότι τα μέλη με τα οποία έχω συζητήσει, δεν φροντίζουν τουλάχιστον να εκπολιτίσουν το λόγο τους, αλλά μιλούν κατευθείαν για σκοτωμό και αφανισμό.

    Απορώ πως δέχθηκε ο Παπαδήμος τον βορίδη και απορώ με ποιό πρόσχημα οι αστέρες που μπήκαν στο λαός δικαιολογούν τον ξεπεσμό αυτό.

    Είναι προφανές ότι είναι κατι παραπάνω από απαραίτητο να μην προκύψει κυβέρνηση από τις εκλογές, ώστε να ξεκαθαρίσει το τοπίο, επιτέλους, από την παλιά φρουρά, αλλιώς θα έχουμε για άλλα τόσα χρόνια τους απόγονους των κλεφτών στα έδρανα, βαρβιτσιώτηδες, γεννηματάδες, μητσοτάκηδες, βενιζέλους, κοκ. γιατί αν αυτοί δεν έίχαν εξευτελίσει την έννοια της δημοκρατίας, αν αυτοί δεν είχαν υποβαθμίσει την πολιτική σε πεδίο οικογενειακής, κληρονομικής συναλλαγής, τότε εξ αρχής πολλά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε τώρα δεν θα είχαν προκύψει.

    Οι κυβερνήσεις αλλάζουν, οι ρουφιάνοι μένουν, αλλά είναι καιρός να αλλάξει αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε μου με κάθε σεβασμό γιά τις απόψεις σου διακρίνω πολλά κοινά σημεία με την επιχειρηματολογία της Χ.Α. Η απάντηση στις δυσλειτουργίες της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας πρέπει να είναι περισσότερη δημοκρατία και κοινωνικός έλεγχος

      Διαγραφή
    2. Την αντίθεση μου στον περιορισμό της ελευθερίας του λόγου οποιουδήποτε την έχω εκθέσει σε δύο παλιότερα ποστ μου όπως και στις απαντήσεις στα σχόλια που προκάλεσαν αυτά.
      Τα ποστ είναι:
      ΓΙΑΤΙ ΔΙΑΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΙΤΙΔΑ ΤΗΣ ΜΠΛΟΓΚΟΣΦΑΙΡΑΣ
      ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ………..
      Έτσι διαφωνώ πλήρως με την παρεμπόδιση κάθε πολιτικής συγκέντρωσης οποιουδήποτε χώρου από θέση αρχής, αλλά και γιατί τελικά το αποτέλεσμα που επιτυγχάνεται είναι να ακριβώς το αντίθετο.
      Πιστεύεις πχ ότι το κατάβρεγμα του Ευθυμίου από τους Χρυσαυγίτες λειτούργησε υπέρ τους; Μάλλον το αντίθετο.
      Όπως βλέπεις δε και στο βίντεο που έχω βάλει, οι Χρυσαυγίτες φροντίζουν επιμελώς να αποκρύπτουν το ναζιστικό υπόστρωμα της οργάνωσης τους και το αρνούνται δημοσίως.
      Αυτό λοιπόν που χρειάζεται δεν είναι να εμποδίζονται οι συγκεντρώσεις τους αλλά να γίνεται ευρύτερα γνωστές οι πραγματικές φιλοναζιστικές απόψεις τους.
      Όσο για τον Βορίδη προφανώς ξεχνάς πως είναι υπουργός της του ΛΑΟΣ αρχικά και μετά της ΝΔ οπότε ο Παπαδήμος ήταν υποχρεωμένος να τον δεχτεί είτε του άρεσε είτε όχι.
      Όσο για την οικογενειοκρατία που γράφεις, δυστυχώς δεν διατηρώ πολλές ελπίδες πως θα σταματήσει τόσο εύκολα.
      Ίδωμεν.

      Διαγραφή
    3. Ο λόγος που με κάνει να επιδοκιμάζω την άρνηση έκφρασης του ναζιστικού κόμματος είναι ότι το ίδιο το ΄κομμα περιέχει στην ιδεολογία του αυτή την αρχή, τον αποκλεισμό δλδ ορισμένων ομάδων από την κοινωνία.

      Διαγραφή
    4. Άλλωστε, δεν είναι λογικό να προσπαθείς να στήσεις μία κοινωνί ασφαλή και ισότιμη, αλλά να ανέχεσαι αντικοινωνικά στοιχεία που αποσκοπεύουν στην εξόντωση άλλων κοινωνικών στοιχείων.

      Διαγραφή
    5. Προφανώς όπως καταλαβαίνεις είμαι σαφώς αντίθετος με την ιδεολογία της Χρυσής Αυγής.
      Εφ΄όσον όμως δεν μιλάνε και δεν παρακινούν σε παράνομες πράξεις όσο απεχθής και να είναι η ιδεολογία τους,θεωρώ πως έχουν και αυτοί το δικαίωμα να ζητάνε την ψήφο του λαού.
      Εάν δεν επιτρέπαμε σε πολιτικά κόμματα που δεν υιοθετούν το δημοκρατικό πολίτευμα να εκθέτουν τις απόψεις τους τότε δεν θα επιτρέπαμε και στο ΚΚΕ να συμμετέχει στις εκλογές.
      Σου μεταφέρω ένα πολύ μικρό απόσπασμα από τις θέσεις του.
      «Είναι φανερό ότι για την ολοκληρωτική κατάργηση των τάξεων πρέπει όχι μόνο να ανατραπούν οι εκμεταλλευτές, οι τσιφλικάδες και οι καπιταλιστές, όχι μόνο να καταργηθεί η ιδιοκτησία τους, πρέπει ακόμη να καταργηθεί και κάθε ατομική ιδιοκτησία στα μέσα παραγωγής, πρέπει να εξαλειφθεί τόσο η διαφορά ανάμεσα στην πόλη και το χωριό, όσο και η διαφορά ανάμεσα στους ανθρώπους της σωματικής και της πνευματικής εργασίας. Αυτό είναι ένα έργο πολύ μακροχρόνιο. Για να συντελεστεί χρειάζεται τεράστιο βήμα προς τα μπρος στην ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων, χρειάζεται να υπερνικηθεί η αντίσταση (συχνά παθητική που είναι εξαιρετικά πεισματάρικη και υπερνικιέται εξαιρετικά δύσκολα) των πολυάριθμων υπολειμμάτων της μικροπαραγωγής, πρέπει να υπερνικηθεί η τεράστια δύναμη της συνήθειας και της αδράνειας που συνδέεται με αυτά τα υπολείμματα»
      Η δικτατορία του προλεταριάτου αντιστοιχεί λοιπόν σε ένα μεγάλο χρονικό διάστημα και διατηρείται μέχρι την ολοκληρωτική κυριαρχία του κομμουνιστικού χαρακτήρα στο σύνολο των κοινωνικών σχέσεων, δηλαδή όσο υπάρχει αναγκαιότητα του κράτους ως μηχανισμού πολιτικής κυριαρχίας.

      Διαγραφή
    6. Απορώ πως δέχθηκε ο Παπαδήμος τον βορίδη.

      !!!!

      Δηλαδή σε προβληματίζει το πως ο ΦΥΤΕΥΤΟΣ, ΜΗ-ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΣ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ τον οποίο επέβαλε η Τροικα για να μας μαμήσει, δέχθηκε έναν παπάρα στην κυβερνησή του;

      Το μεγαλύτερο πρόβλημα από τον κάθε Βορίδη είναι πως δεχθήκαμε να μας κυβερνάει ο Παπαδήμος....

      Ξυπνήστε ρέεεεεεε....

      Διαγραφή
    7. Που είδες στο Σύνταγμα πως ο πρωθυπουργός πρέπει να έχει εκλεγεί όταν έχει την κοινοβουλευτική στήριξη πάνω από 151 βουλευτών;

      Διαγραφή
  2. Η πιο εμπεριστατωμένη παρουσίαση που έχω διαβάσει. Θα πρέπει να αναδημοσιευτεί σε πολλά μπλογκς, ώστε να γίνει κατανοητό:
    α) ότι το φάσμα της δεξιάς ουδέποτε ξεπέρασε το 43,5%. Είναι δηλαδή μειοψηφία.
    β) ότι οι ποικίλες δεξιές συνιστώσες αλληλοσυμπληρώνονται οσάκις χρειάζεται να διασωθεί το σύστημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ..οι ποικίλες δεξιές συνιστώσες αλληλοσυμπληρώνονται οσάκις χρειάζεται να διασωθεί το σύστημα.

      Προσωπικά πιστεύω οι ακροδεξιοί που βρίσκονται στην ΝΔ απλά εμφανίζονται στο προσκήνιο όταν θεωρούν ότι υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες και δεν τους ενδιαφέρει να διασωθεί το σύστημα, ουσιαστικά του δικομματισμού.
      Για την επαναφορά τους στο μαντρί αναγκάζεται τώρα ο Σαμαράς να προσεγγίσει προεκλογικά τις θέσεις τους.

      Διαγραφή
  3. Αφού σας βόλευε να ξεκινήσετε "από την εποχή της μεταπολίτευσης" - λες και η χούντα λειτούργησε με 1, 10, 100, 1000 μόνο άτομα - και αφού παραβλέψατε ΕΕΕ κλπ παλαιότερα άνθη ... σε εμάς τι μένει να πούμε; Ωραία και προβοκατόρικα ή δυνατά και στρουθοκαμηλιστικά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μήπως θα έπρεπε να ξεκινήσω από την εποχή του Τρικούπη και του Δεληγιάννη;

      Διαγραφή
    2. Από τον Τρικούπη και τον Δεληγιάννη όχι, αλλά από τον μεσοπόλεμο, οπότε και εισάγονται στη χώρα μας τα ξενόφερτα φασιστικά και εθνικοσοσιαλιστικά φαινόμενα, θα ήταν μια καλύτερη εκκίνηση.
      Κατά τη γνώμη μου μπερδεύεις τις ιδεολογικές ρίζες της χ.α. ταυτίζοντάς τη με τα διάφορα βραχύβια ακροδεξιά σχήματα που εμφανίστηκαν μετά τη χούντα. Η χ.α. δεν είναι άλλο ένα ακροδεξιό σχήμα που θέλει να ανήκει στην "εθνική δεξιά". Είναι μια καθαρά ναζιστική οργάνωση, η ιδεολογία, η δομή και η πρακτική της οποίας θυμίζουν περισσότερο 3Ε, τάγματα ασφαλείας και Χ, παρά νοσταλγούς της χούντας. Οι ψηφοφόροι της σαφώς μπορεί να είναι χουντικοί, βασιλόφρονες και νεοδημοκράτες σε τεράστια ποσοστά, αλλά η ιδεολογία της είναι χιτλερική, αντισημιτική και μισάνθρωπη. Όχι "δεξιά".
      Και φυσικά η πρακτική της βίας και η απροκάλυπτη ρητορική του μίσους είναι αυτά που την διαφοροποιούν από άλλες δεξιές και ακροδεξιές οργανώσεις και άρα την καθιστούν επικίνδυνη. Όχι για το σύστημα όπως λένε οι ίδιοι,αλλά για την κοινωνία.

      Διαγραφή
    3. Στον μεσοπόλεμο που γράφεις,τόσο ο ναζισμός όσο και ο φασισμός ασκούσαν μια έλξη σε σημαντικό μέρος της διεθνούς και ελληνικής διανόησης και σε όλους τους γερμανοτραφείς της εποχής.
      Έχω γράψει σχετικά στο ποστ μου Α- ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΟΓΟΘΕΤΟΠΟΥΛΟΣ -ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ
      Από χθές έψαχνα και τελικά σήμερα βρήκα, την μελέτη που αναφέρεται επίσης στην
      έλξη που άσκησαν στον Καζαντζάκη ο φασισμός και ο ναζισμός κατά τη δεκαετία του 1930 όπου και έχει γράψει:

      Ο φασισμός και ο χιτλερισμός είναι φαινόμενα βαθιά, σημαντικότατα, άξια του πιο μεγάλου σεβασμού και φόβου, γιατί πηγάζουν από βαθιές ψυχές συνάμα κι’ οικονομικές ανάγκες του λαού όπου εγεννήθηκαν. Ο Μουσολίνι κι’ ο Χίτλερ είναι δυο μεγάλοι πρωταθλητές που συντελούν με τον τρόπο τον εδικό τους –όπως κι ο Λένιν με τον Γκάντι [sic] με τον εδικό τους τρόπο– να λυθεί το τρομαχτικό παγκόσμιο δράμα που ζούμε.…
      Ο Χίτλερ είναι όργανο μιας ανώτερής του δύναμης. … Ό,τι καλό έχει … το οφείλει σε παθητικές εντός του δυνάμεις, σε θηλυκά στοιχεία που δέχονται την τεράστια υποβολή της κινδυνεύουσας ράτσας του. …

      Από τον πόλεμο και μετά, η ακροδεξιά ιδεολογία επικρατεί στην πολιτική ζωή ξεκινώντας από τους ταγματασφαλίτες, τον στρατό στον εμφύλιο και μετά τον ΙΔΕΑ φτάνοντας στους αξιωματικούς της χούντας που έκαναν και την δικτατορία.
      Σημασία λοιπόν είχε να δούμε τι γίνεται σε αυτό τον χώρο μετά από μια εθνική καταστροφή, όπως της Κύπρου, και γι΄αυτό ξεκινάω από την μεταπολίτευση.

      Διαγραφή
  4. "η ιστορία της ακροδεξιάς" δεν γράφετε στον τίτλο; εκτός αν δεν ξέρω να διαβάζω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το άρθρο είναι προφανές από τον τίτλο πως αναφέρεται στην εμφάνιση της Χρυσής Αυγής και το πως δημιουργήθηκε αυτή στην μεταπολίτευση, και από που προέρχεται, οπότε είναι αυτονόητο ότι η ιστορία της ακροδεξιάς θα περιορίζεται σε αυτό περίπου το διάστημα.
      Πάντως πρόσθεσα στον τίτλο και -στην μεταπολίτευση- για να μην γίνεται καμία παρανόηση.

      Διαγραφή
  5. Πάρα πολύ ενδιαφέρον και χρήσιμο ποστ αλλά προέκυψε μια απορία που επισήμανε φίλος. Γράφεις για τις ευρωεκλογές του 1999 πως "ο Κολλάτος με συγγενείς θέσεις παίρνει 0,66%". Συγγενείς θέσεις σε σχέση με ποιούς, τους προαναφερόμενους Πλεύρη, Βορίδη κλπ ή τις θέσεις της ευρύτερης Δεξιάς; Δεν θυμάμαι τότε τι πρέσβευε αλλά φαίνεται υπερβολική η σύνδεση με τους νεοφασίστες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την συσχέτιση αυτή την βρήκα σε ακροδεξιά ιστολόγια αλλά μπορείς να την διαπιστώσεις και από συνέντευξη που είχε δώσει τότε και τις απόψεις που εκφέρει.

      Διαγραφή
  6. Μην ξεχνάμε ότι η ψήφος, ιδιαίτερα σήμερα, δεν είναι αποτέλεσμα διανοητικής λογικής επεξεργασίας, αλλα θυμικού και οργής!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συνήθως όμως σε κάποια από τις παραφυάδες των δύο μεγάλων κομμάτων.

      Διαγραφή
  7. Για μένα είναι λίγο λάθος να δούμε την προϊστορία της Χρυσής Αυγής από τη χούντα. Βέβαια, είναι σωστό ότι οι φιλοχουντικοί αποτελούν κοντινό σημείο και δοχείο συγκυνωνούν με τη ΧΑ. Από την άλλη, η ΧΑ είναι πολύ χειρότερη από το ΛΑΟΣ που συγκεντρώνει όλα τα χουντικά στοιχεία. Ούτε ο Μεταξάς ήθελε το φασισμό ως ιμπεριαλιστικό μηχανισμό (αλλά μόνο για τον έλεγχο μιας χώρας). Η ΧΑ είναι αυτό που λέμε ριζοσπαστική ακροδεξιά ή φασιστική ακροδεξιά (για να κάνουμε και τους επιμέρους διαχωρισμούς του χώρου, όπως οι αναρχικοί διακρίνονται από τους αντιεξουσιαστές με κριτήριο κυρίως τη χρήση βίας).

    Οι ρίζες της ακροδεξιάς απαντώνται στο ίδιο το εθνοκεντρικό σχολείο και τον προπαγανδιστικό ρόλο της Εκκλησίας και των ΜΜΕ. Ειδικά τους τελευταίους δύο μήνες είχαμε και τη "θεωρία των άκρων". Σχετικά είχα γράψει κι εγώ για τα κοινωνικά χαρακτηριστικά της ακροδεξιάς στη χώρα μας (στροφή προς τα ακροδεξιά ή Το ακροδεξιό κλίμα γεννά τα Τάγματα Ασφαλείας και θεριεύει τη Χρυσή Αυγή ή Η οικονομική κρίση ενισχύει τις ακροδεξιές αντιλήψεις ή Η επιτυχία της Χρυσής Αυγής εξευτελίζει το πολιτικό σύστημα και την πρόσφατη ακροδεξιά πλειοδοσία του Σαμαρά).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι ρίζες της ακροδεξιάς ξεκινάνε από πολύ παλιά και όχι μόνο από την χούντα.
      Ξεκινάνε ουσιαστικά από τον εθνικό διχασμό,φτάνουν στην δικτατορία του Μεταξά,συνεχίζουν στους ταγματασφαλίτες και στον ΙΔΕΑ και προδικτατορικά ενσωματώνονται στην ΕΡΕ.
      Όλος αυτός ο κόσμος υπήρχε, υπάρχει και δυστυχώς θα υπάρχει και στο μέλλον, είτε εμφανιζόμενο σαν τα κόμματα ή τα κομματίδια που ανέφερα, είτε αφομοιούμενο στο εκάστοτε ευρύτερο σώμα της δεξιάς.

      Διαγραφή
  8. Μακάρι να έχεις δίκιο Αθεόφοβε ειδικά σε αυτό που γράφεις για τη μαϊμού που ανεβαίνει ψηλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Άποψή μου είναι ότι η Χ.Α. «καλύπτει» το τεράστιο κενό που άφησαν , τα τελευταία 20 χρόνια, στο θέμα της ασφάλειας , όλα τα εκπροσωπούμενα ως σήμερα στην βουλή κόμματα.
    Είναι αδιανόητο πόσο αδιάφοροι στάθηκαν στο μεγαλύτερο πρόβλημα της χώρας! ( πχ το πρόβλημα της οικονομία δεν μπορεί να λυθεί αποτελεσματικά όσο υπάρχει μεγάλο κενό ασφάλειας κλπ .)
    Το αν θα φουσκώσουν ή θα ξεφουσκώσουν στο εγγύς μέλλον, εξαρτάται τόσο από τους ίδιους όσο κυρίως από τα κόμματα που θα αναλάβουν την διακυβέρνηση, και την αντιμετώπιση που θα έχει το συγκεκριμένο πρόβλημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τώρα που ο κόμπος έφτασε στο χτένι αναγκάζονται εκ των πραγμάτων να αρχίζουν να αντιμετωπίζουν το πρόβλημα.

      Διαγραφή
  10. Αριστη παρουσίαση,με γυρισες χρόνια πίσω,βρε αδερφέ,μου θύμισες αναδρομές που έκανε το ΠΟΝΤΙΚΙ στις καλές του εποχές...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάντα όταν γράφω κάτι θέλω να μπορώ να το τεκμηριώσω όσο καλύτερα μπορώ.

      Διαγραφή
  11. Πολύ καλή αναρτηση!

    Στα επι μέρους. Θα συμφωνήσω πως ..καλο θα ηταν να αφεθει η ΧΑ ελευθερως να μιλαει. Και αυτο διοτι:
    1) Οσο και να θελει η πουτανα να κρυφτει η χαρα δεν την αφηνει
    2) Ειναι ...βρωμόφατσες
    3) Πιθανον να αρχισουν να αυτοαποκυρήσονται (το εκανε εν μερει ο Μιχαλολιακος στην ΕΤ1 χτες ο οποιος...διεψευσε κειμενα του!)

    Επισης συμφωνω με το ρητο περι μαϊμους και κωλου. Τα ιδια επαθε και ο (πολυπειρος τηλεοπτικα και πολιτικα) απατεωνισκος Καρατζαφερης και βλεπει το δικο του μαγαζι να ξεφουσκώνει.

    Το προβλημα με την ΧΑ κυριως ειναι:
    1) γουστου
    2) ατομικης επικινδυνοτητας. Αν μερικοι απο αυτους αποκτησουν βουλευτικη ασυλια πιθανον να αρχισουν τπτ "ακτιβισμους της δεξιας" ητοι πογκρόμ που θα γινει της πουτάνας.

    Οποτε ισως μακροπροθεσμα να μην ειναι προβλημα, οπως δεν εγινε προβλημα ο ΛΑΟΣ, αλλα βραχυπροθεσμα θα εχουμε θεματα. Ασε που σε ενα τοσο ρευστο σκηνικο δεν ξερεις που θα κατσει η μπιλια αν η κριση συνεχιστει. Και ο Χιτλερ με 5 μαλακες ξεκινησε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ πως το πρόβλημα είναι σε μεγάλο βαθμό γούστου!
      Τόση κακογουστιά μόνο το κοινό της Πάνια μπορεί να την αντέξει για καιρό!
      Όσοι, και αν εκλεγούν βουλευτές με την ΧΑ, το πιθανότερο είναι ότι με την γλύκα της εξουσίας θα προσπαθήσουν να επιστρέψουν στην στοργική αγκαλιά της ΝΔ οπότε εκ των πραγμάτων θα αποφύγουν εξτρεμισμούς.
      Τέλος μπορεί ο Χίτλερ να ξεκίνησε με 5 άτομα αλλά οι συνθήκες ήσαν τελείως διαφορετικές.
      Υπήρχε μια πρόσφατη κομμουνιστική επανάσταση με τάση να εξαπλωθεί και εκτός της Ρωσίας οπότε στον αντίποδα ο φασισμός προσέφερε μια αντίθετη ιδεολογία αρκετά δημοφιλή στον μεσοπόλεμο όπως μπορείς να διαβάσεις στο κείμενο του Καζαντζάκη που παραθέτω σε προηγούμενη απάντηση σε σχόλιο.

      Διαγραφή
  12. Το αντιπαλο δεος, του οποιου το ρολο επαιζε το ΚΚ τωρα μπορει (τουλαχιστον φαντασιακα) να τον παιξουν αρχικά οι...ξενοι γενικως, οι λαθρομεταναστες επι εφαρμογη (αντι για τους Εβραιοι) και το ...ισλαμικο τοξο σαν αντιπαλος συνασπισμος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε αυτό έχεις δίκιο, αλλά στηρίζοντας σήμερα σαν βασική πολιτική τους θέση το διώξιμο των λαθρομεταναστών αυτή η θέση βρίσκει ευήκοον ους σε πλατύτερα στρώματα από την πραγματική τους εκλογική βάση.
      Και σε αυτό φταίνε οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών που άφησαν το πρόβλημα να πάρει εκρηκτικές διαστάσεις με αποτέλεσμα αυτοί να εμφανίζονται σήμερα στον κοσμάκη σαν αυτόκλητοι προστάτες του νόμου και της τάξης.

      Διαγραφή
  13. A, μου αρεσε πολύ αυτο :
    "Όσοι, και αν εκλεγούν βουλευτές με την ΧΑ, το πιθανότερο είναι ότι με την γλύκα της εξουσίας θα προσπαθήσουν να επιστρέψουν στην στοργική αγκαλιά της ΝΔ οπότε εκ των πραγμάτων θα αποφύγουν εξτρεμισμούς."

    το καλο που εχουν οι δημοκρατιες ειναι αυτη η εγγενης ταση για εξομαλυνση των ακρων, εκτος ομως και αν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. μπράβο αθεόφοβε.
    πάρα πολύ καλή προσέγγιση.Το ίδιο πιστεύω και γω, τόσα είναι τα ποσοστά τους .Απλώς πριν ήταν κάτω από διάφορους φερετζέδες κατά καιρούς.
    Ίσως ίσως , τώρα που το σκέφτομαι, όλοι αυτοι Πλευροβορίδηδες κένταυροι και άλλα τετράποδα, "εκπολιτίζονται" μέσα στο κοινοβούλιο, διότι ως γνωστόν η εξουσία είναι μεγάλη εκμαυλίστρια .Γιά δες όλους τους πρώην; Μιά χαρά υπέρ της δημοκρατίας είναι.
    δ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να σκεφτείς δε, που έστω και λίγες φορές, με μεγάλη μου έκπληξη βρίσκω ότι τα λεγόμενα τους είναι λογικά και συμφωνώ και εγώ!
      Αν πίστευα θα έκανα και τον σταυρό μου!

      Διαγραφή
  15. τον αγκυλωτό ; δεν απέχετε και πολύ με αυτά που γράφετε. Προσπάθησαν να σας το πουν κάποιοι σχολιαστές, αλλά εις μάτην ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εάν αυτό κατάλαβες δεν φταίω εγώ.
      Το πρόβλημα το έχει εξηγήσει ένας αμερικανός προγραμματιστής λέγοντας πως το σύνολο της ευφυίας στον κόσμο παραμένει σταθερό,ο πληθυσμός όμως δυστυχώς αυξάνει.

      Διαγραφή
  16. Πολύ καλή ανάρτηση, όπως πάντα!

    Η γιγάντωση της ΧΑ άρχισε μετά το 2004 όταν η ύφεση έφερε την εγκληματικότητα σε συνδυασμό με την αυξανόμενη εισροή μεταναστών. Οι ηλικιωμένοι που περιμένουν έξω από τις τράπεζες για τη σύνταξη απλώς βλέπουν τον κουρεμένο καλοκάγαθο τύπο, που μπορεί να τους βοηθήσει και με τα ψώνια. Ούτε βία ούτε τίποτε. Και βέβαια δεν τους ενδιαφέρει ότι η βία έχει ήδη ασκηθεί επί δικαίων και αδίκων ώστε να είναι αποτρεπτική η απλή φυσική παρουσία του χρυσαυγίτη.

    Φανταστείτε μια γρια να θέλει να μπει στη πολυκατοικία και απέξω κάθονται 4-5 μελαψοί νεαροί και συζητούν. Τι κάνει; Η αστυνομία δεν μπορεί να επέμβει σε τέτοια καθημερινά προβλήματα και μάλιστα χωρίς αδίκημα, αλλά δίνει "κρυφά" το κινητό του τοπικού χρυσαυγίτη που θα εξυπηρετήσει τη γριά. Αυτή πάλι θα τους ψηφίσει΄καθαρά για πραχτικούς λόγους. Την βοηθούν, τους βοηθάει... Δεν βλέπω έντονο το ιδεολογικό στοιχείο στην επιλογή της.

    Τι μπορεί να γίνει; Άκουσα τον Γλέζο να λέει ότι γιατί να είναι αυτοί οι εγγυητές της ασφάλειας και όχι η αριστερά. Η ασφάλεια όμως θέλει βία ή έστω απειλή βίας, ιδίως όταν έχεις να κάνεις με ετερόκλητο πλήθος, διαφορετικών νοοτροπιών και πολιτιστικού υπόβαθρου, που πολλές φορές δεν χαμπαριάζει από φιλικές κουβέντες.. Μπορεί να το κάνει αυτό η αριστερά; Τhank God, καλύτερα όχι! (Κάποτε η ΟΠΛΑ έλεγχε ακόμα και την ηθική της γειτονιάς)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στις περιπτώσεις που περιγράφεις πράγματι έχεις δίκιο πως δεν υπάρχει ιδεολογικό στοιχείο για να τους ψηφίσει.
      Το τραγελαφικό είναι πως αντέγραψαν μεθόδους που έχουν χρησιμοποιήσει με επιτυχία κάτι μελαψοί μουσουλμάνοι σαν και αυτούς που θέλουν να διώξουν,δηλαδή τους οπαδούς της Χεζμπολάχ!

      Διαγραφή
  17. Ο υποψήφιος της καρδιάς μου...
    Άν εκλέξουν βουλευτές οι ναζί, ελπίζω να εκλεγεί κι αυτός:
    http://dl.dropbox.com/u/444076/xa.jpg
    Κινητή διαφήμιση του ευ αγωνίζεσθαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Μα ποιος μπορεί να αντισταθεί στην γοητεία της πνευματικότητας του;
    Πάντως αντί να κατασκευαστεί αυτός ο υποψήφιος θα μπορούσαν να προβάλουν ένα σωρό από τους γνήσιους υποψηφίους της ΧΑ.
    Ήταν μεγάλο σφάλμα που δεν τους πρόβαλαν στην τηλεόραση για να πάρει χαμπάρι ο κόσμος για το τι πράγμα είναι όλοι αυτοί.
    Πολλοί τους ψήφισαν χωρίς καν να ξέρουν για το τι πρόκειται αλλά σαν αντίδραση προς όλους τους άλλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μετεκλογικά ο Γιάννης Παντελάκης επιβεβαιώνει αυτά που έγραψα παραπάνω στο άρθρο του Ας πούμε την αλήθεια
    Γράφει μεταξύ άλλων:
    Από την μεταπολίτευση και μετά, δεν μιλήσαμε ποτέ για ένα άλλο φαινόμενο της σύγχρονης Ελλάδας. Εκείνους τους πολλούς που συμμετείχαν ενεργά στο καθεστώς της δικτατορίας. Οι παλαιότεροι τους θυμούνται πολύ καλά, οι νεότεροι έχουν παραστάσεις από εκείνα τα ασπρόμαυρα φιλμ της ΥΕΝΕΔ που προβάλλονται συνήθως στις επετείους και δείχνουν χιλιάδες πολιτών να υποδέχονται τον εθνοσωτήρα Παπαδόπουλο ή Παττακό. Γέμιζαν πλατείες. Η χούντα διήρκεσε εφτά χρόνια. Όταν έπεσε, ακόμα και ως σήμερα, σπάνια μιλήσαμε για την συμμετοχή μεγάλων ομάδων πολιτών σ' αυτό το κατασκεύασμα. Δεν θέλαμε να κοιταχτούμε στον καθρέπτη. Να πούμε πως ως κοινωνία, είχαμε ενα σεβαστό αριθμό ανθρώπων που συμμετείχαν ενεργά, όχι εξ ανάγκης, αλλά συνειδητά. Η αλήθεια πονάει.
    Όπως πονάει και τώρα να παραδεχτούμε πως το 7% των ανθρώπων που ζουν στη χώρα, επιλέγουν συνειδητά τους νεοναζί. Ένα ποσοστό που αποκαλύφθηκε, οταν αποενοχοποιήθηκε η έννοια των φασιστών. Δεν είναι οι συνεχιστές του Χίτλερ, αλλά αυτοί που προσφέρουν έργο, που διώχνουν μετανάστες, που βοηθούν τους ηλικιωμένους. Ένας κόσμος που φοβόταν να πει τι πιστεύει, απελευθερώθηκε. Και δήλωσε πως βρίσκεται ανάμεσά μας.
    Ας το παραδεχτούμε. Ένα τέτοιο - μικρότερο ή μεγαλύτερο - ποσοστό, αποτελεί ένα μέρος της σύγχρονης Ελλάδας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή