Παρασκευή 30 Ιουνίου 2017

ΤΑ ΚΑΛΛΙΣΤΕΙΑ ΤΟΥ 1954 ΚΑΙ Ο ΜΑΚΑΡΘΙΣΜΟΣ




Στα  καλλιστεία του 1954 εξελέγη Σταρ Ελλάς η Ρίκα Διαλυνά και πρώτη αναπληρωματική η Έφη Ανδρουλακάκη, ενώ Μις Ελλάς στέφθηκε η Έφη Μελά.
Κατά την εκλογή, όπως είχε  ήδη καθιερώσει πλέον ως έθιμο ο τότε αρχιμανδρίτης Καντιώτης με τους οπαδούς του,μετά από δέηση έκανε διαδήλωση προς το Σύνταγμα ενώ άλλοι οπαδοί του προσπάθησαν να κατέβουν με λεωφορεία στο κέντρο ΑΡΧΕΝΤΙΝΑ όπου γίνονταν τα καλλιστεία.
Δυστυχώς όμως γι΄αυτούς ,δεν προΐστατο τότε της αστυνομίας ο Τόσκας, και έτσι έγιναν 50 συλλήψεις και κρατήθηκαν και τα λεωφορεία.


Από την ειδησεογραφία της εφημερίδας ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ της 29-6-1954  είναι και η παραπάνω  φωτογραφία με την Ρίκα Διαλυνά και την αναπληρωματική της Έφη Ανδρουλακάκη που εσφαλμένα την γράφει ως Ανδρουλάκη.


Και ενώ η Διαλυνά ετοιμαζόταν να μεταβεί στις ΗΠΑ, ως κεραυνός εν αιθρία σκάει η είδηση ότι η αμερικανική πρεσβεία δεν της χορηγεί βίζα λόγω του ότι ως φοιτήτρια στην Σχολή Καλών Τεχνών είχε εικονογραφήσει το εξώφυλλο βιβλίου του Μενέλαου Λουντέμη που ήταν κομουνιστής!  


Οι ΗΠΑ βρισκόντουσαν τότε στην χειρότερη περίοδο του «κυνηγιού των μαγισσών» από τον ανεκδιήγητο εκείνο γερουσιαστή Τζότζεφ Μακάρθυ.
Ας αφήσουμε την ίδια την Ρίκα Διαλυνά να διηγηθεί για το πώς γνώρισε τον Λουντέμη και της ζήτησε να σχεδιάσει το εξώφυλλο του βιβλίου του.
Είχα μεγάλο πάθος με τον Μενέλαο Λουντέμη κι όταν μπήκα στην Καλών Τεχνών, τρέλαινα τους συμφοιτητές μου μιλώντας τους γι' αυτόν. Μου λέει μια μέρα ένας: «Απέναντι απ' τη σχολή μας θα γίνει μια βραδιά Ελλήνων Επιστημόνων και θα μιλήσει ο Λουντέμης. Είναι οικογενειακός φίλος και με έχει καλέσει. Θες να έρθεις;». «Δεν μπορώ, οι θείοι μου είναι πολύ αυστηροί και δεν θα με αφήσουν. Να έρθω με τη θεία μου;» «Με τη θεία σου; Είσαι στα καλά σου;» Κάθε βράδυ ο θείος μου μας κλείδωνε τις πόρτες για να μη βγαίνω ούτε εγώ ούτε η ξαδέρφη μου. Πού θα μου ξαναδινόταν, όμως, η ευκαιρία να γνωρίσω τον Λουντέμη; Μέναμε σε μια δίπατη μονοκατοικία, στον απάνω όροφο εγώ με την ξαδέρφη μου. Συνεννοηθήκαμε, είχα ειδοποιήσει και τον συμφοιτητή μου κι έβγαλα την ανεμόσκαλα από το παράθυρο. Στη δε ξαδέρφη μου είχα δέσει ένα κορδονάκι στο χέρι της για να μου ξαναρίξει τη σκάλα όταν θα επέστρεφα. Φτάνουμε στο ξενοδοχείο «Ακροπόλ» απέναντι απ' τη σχολή και μου λέει ο συμφοιτητής: «Περίμενε εσύ εδώ λίγο, να πάω μέσα να βρω τον Λουντέμη». Έκοβα βόλτες περήφανη που θα συναντούσα τον αγαπημένο μου λογοτέχνη. Κάποια στιγμή περνάει ένας κύριος και λέει «Τι κάνει το κοριτσάκι εδώ;». Γυρνάω εγώ με ύφος: «Περιμένω τον κ. Λουντέμη!». Φεύγει, γυρίζει μετά από λίγο, μου κάνει: «Ελάτε μαζί μου, σας περιμένει ο κ. Λουντέμης». Τον ακολουθώ κορδωμένη εγώ, μπαίνω σε μια αίθουσα όπου κάθονταν όλοι οι διανοούμενοι –μου τους σύστησε έναν-έναν, αλλά ούτε που τους ήξερα– και ρωτάω: «Και ο κ. Λουντέμης πού είναι;». «Αν δεν κάνω λάθος, εγώ είμαι ο Λουντέμης» μου απαντάει! Άρχισε να μου λέει πολλά πράγματα, είδε πως του μιλούσα κι εγώ και με ρώτησε ευθέως: «Θες να ζωγραφίσεις το εξώφυλλο του βιβλίου μου με ποιήματα που θα κυκλοφορήσει;» Τρελάθηκα! «Το έχω δώσει σε άλλον», μου εξήγησε, «αλλά θέλω εσένα να το κάνεις, γι' αυτό μέχρι τις 7 αύριο το πρωί πρέπει να 'χω το σχέδιο». Ήταν το έργο του με τίτλο «Κραυγή στα Πέρατα» και ήθελε να φτιαχτεί ένα συρματόπλεγμα ως πλαίσιο στο εξώφυλλο. «Να βάλουμε κι ένα χέρι με ένα κόκκινο τριαντάφυλλο για να 'χει και λίγο χρώμα;» προτείνω κι αυτός μου λέει «ναι».
……
 Έδωσα στον Λουντέμη το σχέδιο, του άρεσε πολύ, με ευχαρίστησε κι έκανε να μου δώσει ένα μεγάλο χρηματικό ποσό. «Δεν τα θέλω τα λεφτά», του είπα, «η τέχνη δεν πρέπει να πληρώνεται». Κι εγώ δεν είχα ούτε το εισιτήριο για να γυρίσω σπίτι! «Να γράψετε όμως το όνομά μου» του λέω. Το έγραψε, αφού με ρώτησε πως με λένε, και εκεί του ξαναείπα: «Κάτι δεν γράψατε σωστά». «Ρίκα δεν σε λένε;» «Ναι, αλλά θα βάλετε πρώτα δεσποινίς Ρίκα Διαλυνά»

 Το θέμα απασχολεί τον ελληνικό τύπο με εκτενή ειδησεογραφία  ενώ ήδη έχουν αρχίσει οι άλλες υποψήφιες να μεταβαίνουν στο Λογκ Μπίτς της Καλιφόρνιας για την εκλογή της Μις Υφήλιος στις 25 Ιουλίου.
Εκτός από την Ελληνίδα σταρ έχει αποκλειστεί και η σταρ της Νοτίου Κορέας με την ίδια αιτιολογία.





Ο παράλογος αυτός αποκλεισμός αποκτά  εκτός από τα πρωτοσέλιδα των ελληνικών εφημερίδων και διεθνή διάσταση, ενώ το θέμα φτάνει να απασχολεί και το αμερικανικό Κογκρέσο μετά την  διαμαρτυρία της δικαστικής υποεπιτροπής της Βουλής ότι θίγεται το γόητρο των ΗΠΑ και η ιστορία αυτή αποβαίνει εις βάρος της διεθνούς θέσεως της Αμερικής.
Εν τω μεταξύ η αναπληρωματική Σταρ Ελλάς είχε αναχωρήσει για τις ΗΠΑ.


 Ευτυχώς έγκαιρα οι Αμερικανοί αντιλήφθηκαν την ηλιθιότητα που προκάλεσαν άνευ λόγου και ο υπουργός Δικαιοσύνης, μετά από αίτημα του πανίσχυρου τότε υπουργού  Εξωτερικών Ντάλλες ,χορήγησε προσωρινή άδεια εισόδου στην Διαλυνά η οποία και αναχώρησε αμέσως για τις ΗΠΑ.
Στις ΗΠΑ όμως βρισκόταν και η αναπληρωματική Σταρ Ελλάς οπότε από την  Επιτροπή Καλλιστείων δηλώθηκε ότι αν έρθει και η Διαλυνά τότε θα μετάσχουν στον διαγωνισμό και οι δύο ελληνίδες υποψήφιες.




Τελικά Σταρ Υφήλιος εξελέγη η Σταρ Ηνωμένες Πολιτείες ενώ  η Ρίκα Διαλυνά κατέκτησε την 5η θέση. Βέβαια τα επόμενα χρόνια η Ρίκα Διαλυνά έκανε διεθνή καριέρα σε αντίθεση με την εκλεγείσα Σταρ Υφήλιος Μύριαμ Στέβενσον.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου