Στο σημερινό άρθρο το ενδιαφέρον για τον Νάπιερ αρχίζει μετά τη συμμετοχή του σε αυτούς τους πολέμους, αρχικά για την σχέση που είχε με την χώρα μας.
Επισκέφτηκε την Κέρκυρα το 1819 ως απεσταλμένος των βρετανικών αρχών. Το 1820 βρισκόταν σε μυστική αποστολή στα Γιάννινα, όταν εκεί κυβερνούσε ο Αλή Πασάς, και το 1821 έγινε ένθερμος υποστηρικτής του Ελληνικού Αγώνα για την Ανεξαρτησία.
Το 1822, ο Νάπιερ στάλθηκε από την Κέρκυρα στην Κεφαλονιά, όπου υπηρέτησε ως κυβερνήτης για οκτώ χρόνια, κυβερνώντας ως απόλυτος μονάρχης. Ωστόσο, φρόντισε για την κατασκευή δρόμων στο νησί και τη βελτίωση διαφόρων θεσμών. Εκεί συνάντησε τον Λόρδο Βύρωνα, όταν ήταν καθ' οδόν για την εξεγερμένη Ελλάδα.
Είκοσι χρόνια αργότερα το 1841 ο Νάπιερ στάλθηκε στην Ινδία και το Πακιστάν που ανήκε τότε σε αυτήν και εκεί διορίστηκε κυβερνήτης της Β. Ινδίας.
Και συνεχίζω από το άρθρο του Δημήτρη Δημητράκου με τίτλο Πολυπολιτισμικότητα και ανοχή για την ευφυή πολιτική που εφάρμοσε στην Ινδία για να σταματήσει το βάρβαρο έθιμο να καίνε τις συζύγους μαζί με τον άντρα τους όταν αυτός πέθαινε.
Ο πολυπολιτισμικός Napier τους έδωσε δίκιο. Απέσυρε την απαγόρευση. Τους είπε, μάλιστα, ότι έπρεπε ο καθένας να σέβεται τα έθιμα του άλλου. «Εσείς έχετε το έθιμο να καίγονται οι χήρες. Σεβαστό. Κι εμείς έχουμε ένα έθιμο: κρεμάμε τους άντρες που καίνε γυναίκες. Λοιπόν, θα στήνετε την πυρά, κι εμείς δίπλα θα στήνουμε μερικές κρεμάλες. Και θα ακολουθεί απαγχονισμός όσων συμμετείχαν στην καύση. Ο καθένας το έθιμό του». Το έθιμο αυτό εξαφανίστηκε σε σχετικά μικρό διάστημα.
Το άγαλμα του Νάπιερ βρίσκεται στην πλατεία Τραφάλγκαρ στο Λονδίνο.
Σύμφωνα με το έθιμο, η ινδική σατί έπρεπε να είναι εθελοντική και συχνά θεωρήθηκε ως το σωστό τέλος σε έναν γάμο.
Πολλές φορές όμως γυναίκες αναγκάστηκαν σε σατί είτε ναρκωμένες είτε δεμένες πριν τοποθετηθούν στην πυρά ή στον τάφο.
Οι Μουσουλμάνοι αυτοκράτορες Mughal, απαγορεύσαν την σατί πολλές φορές. Ο Ακμπάρ ο Μέγας πρώτος την απαγόρευσε γύρω στο έτος 1500.O Αurangzeb προσπάθησε να την σταματήσει πάλι το 1663, μετά από ένα ταξίδι στο Κασμίρ όπου την είδε.
Το 1861, η Βασίλισσα Βικτώρια εξέδωσε μια διακήρυξη απαγόρευσης της σατί σε όλη την Ινδία. Το Νεπάλ το απαγόρευσε επισήμως το 1920.
Ο Νόμος της Ινδίας για την Πρόληψη της Ζωής (1987) καθιστά παράνομη τον εξαναγκασμό ή την παρότρυνση σε οποιονδήποτε να διαπράξει σάτι αλλά παρ΄όλα αυτά τουλάχιστον τέσσερις περιπτώσεις έχουν καταγραφεί μεταξύ του έτους 2000 και του 2015.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου