Έχει δίκιο λοιπόν ο Blaise Pascal όταν λέει: Η ιστορία της ανθρωπότητας θα ήταν διαφορετική αν η μύτη της Κλεοπάτρας είχε διαφορετικό σχήμα.
Διαχρονικής αξίας, που ταιριάζει απόλυτα στην Ειρήνη, είναι το απόφθεγμα του Γιουβενάλη ότι : Είναι σπάνια η συνύπαρξη ομορφιάς και αγνότητας.
Ο Λέων έμεινε μόνο 5 χρόνια στον θρόνο γιατί τα τίναξε από φυματίωση, ή κατά τον Παπαρηγόπουλο:«Ο Λέων ο Δ΄ πεθαίνει αιφνιδίως από δηλητηρίασιν υπό της Ειρήνης, με βάσιν τα όσα στοιχεία προσήψαν οι άνθρωποι του κύκλου του» , οπότε η Ειρήνη, παρά την αντίδραση του στρατού ανέλαβε την κηδεμονία του δεκάχρονου γιού της Κωνσταντίνου ΣΤ΄.
Ακολούθησε ξεκαθάρισμα στον στρατό με φυλακίσεις και εξοντώσεις αντιφρονούντων.
Και εδώ δικαιώνεται ο Μενέλαος Λουντέμης που έχει πει: Φοβού τον Θεόν αλλά τρέμε τους πιστούς του!
Βέβαια σήμερα εκτός από τις εικόνες Αγίων έχουμε φτάσει να προσκυνάμε μέχρι και παντόφλες, όπως στην Κοζάνη την παντόφλα του Αγίου Σπυρίδωνα!
Εδώ επίσης έχει θέση μια άλλη λαϊκή παροιμία που λέει: Εδώ ο κόσμος χάνεται και το μουνί χτενίζεται!
Ο στρατός προσπαθούσε να διώξει την Ειρήνη και να επαναφέρει στον θρόνο τον ενήλικο πια Κωνσταντίνο, αλλά αυτή αρχικά κατάφερε να πνίξει την στάση εξορίζοντας τους συνωμότες και φυλακίζοντας τον γιό της.
Έτσι επιβεβαιώθηκε και ο Τζων Στάϊνμπεκ που έχει πει: Η εξουσία δεν διαφθείρει. Ο φόβος διαφθείρει. Ίσως ο φόβος απώλειας της εξουσίας.
Εν τω μεταξύ η Ειρήνη προηγουμένως είχε στείλει πρέσβεις στον Καρλομάγνο και αρραβώνιασε τον Κωνσταντίνο ΣΤ΄ με την κόρη του ρήγα των Φράγκων Ροτρούδη (Ερυθρώ κατά τους Βυζαντινούς). Αργότερα όμως διέλυσε αυτόν τον αρραβώνα και τον πάντρεψε, παρά την θέληση του, με την Μαρία της Άμνιας. Δεν ξέρω ποια ήταν η σχέση της Μαρίας της Άμνιας με τον μαμμόθρεφτο Κωνσταντίνο αλλά υποψιάζομαι πως η Μαρία θα κατανοούσε πλήρως αυτό που έχει γράψει ο Νομπελίστας Σωλ Μπέλοου: Δεν ήταν πρακτικό να μισήσει τον εαυτό της. Ευτυχώς ο Θεός έστειλε ένα υποκατάστατο, έναν σύζυγο!
Όμως μετά από εξέγερση του στρατού στην Ανατολή που προχώρησε προς την Κωνσταντινούπολη, αναγκάστηκε να απελευθερώσει τον γιό της, τον οποίο ο στρατός τοποθέτησε στον θρόνο και φυλάκισε την μάνα του στο ανάκτορο της.
Δυστυχώς όντας ανίκανος ως ηγέτης, γιατί Είναι δύσκολο να σταθεί όρθιο ένα άδειο σακί, όπως είπε ο Βενιαμίν Φραγκλίνος, τα έκανε μπάχαλο με δυο εκστρατείες εναντίον των Βουλγάρων και κατά των Αράβων, οπότε αναγκάστηκε να ανακαλέσει την μάνα του και να την αποκαταστήσει στο θρόνο και έτσι η βασιλεία έγινε πάλι Κωνσταντίνου και Ελένης.
Αυτό προκάλεσε την εξέγερση του στρατού, ενώ οι φυλακισμένοι αδελφοί του Λέοντα Δ΄προσπάθησαν να την εξοντώσουν.
Ποτισμένη όμως από το υπέρτατο αφροδισιακό που είναι η εξουσία, όπως προσφυώς την έχει χαρακτηρίσει ο Χένρι Κίσσιγκερ, η Ειρήνη τύφλωσε τον μεγαλύτερο από τους αδελφούς του Λέοντα , έκοψε την γλώσσα των υπολοίπων και τους εξόρισε από την αυτοκρατορία.
Όπως ειπώθηκε, ο Κωνσταντίνος ήταν παντρεμένος με το ζόρι από την μητέρα του με την Μαρία της Άμνιας. Επειδή όμως, όπως έχει πει ο Λόρδος Βύρων,
Είναι ευκολότερο να πεθάνεις για μια γυναίκα παρά να ζήσεις μαζί της, ερωτεύθηκε μια ακόλουθο της μάνας του, την Θεοδότη, όποτε και με την προτροπή της, την παντρεύτηκε, αφού πρώτα χώρισε την γυναίκα του, που την υποχρέωσε να μπει σε μοναστήρι μαζί με τις 2 κόρες τους.
Η επόμενη παγίδα που του έστησε βασίστηκε στην διδασκαλία του Κινέζου θεωρητικού της στρατηγικής Σουν Τζού ότι όλος ο πόλεμος βασίζεται στην παραπλάνηση.
Έτσι το κύρος του καταρρακώθηκε γιατί ο λαός τον θεώρησε δειλό.
Επειδή κάποιοι από τον στρατό θα ήθελαν να ανεβάσουν στον θρόνο κάποιο από τους αδελφούς του Λέοντα, που ήδη τους είχε κόψει την γλώσσα, τους τύφλωσε και τους εξόρισε. Για να πάρει με το μέρος της τον λαό εφάρμοσε το «Τσοβόλα δώστα όλα» ξετινάζοντας το θησαυροφυλάκιο της αυτοκρατορίας.
Η πρόταση αυτή επέτεινε την αντίδραση στην Ειρήνη και τελικά το 802 οι εχθροί της κατάφεραν να την εκθρονίσουν και αυτοκράτορας στέφτηκε ο πρώην «Λογοθέτης του γενικού» δηλαδή, ο αντίστοιχος Ρίσι Σούνακ της τότε εποχής, ο υπουργός Οικονομικών Νικηφόρος.
Αυτός αφού της πήρε τους θησαυρούς που είχε την εξόρισε στην Πρίγκιπο και μετά στην Λέσβο όπου και πέθανε το 803. ( Sic transit gloria mundi = Έτσι παρέρχεται η δόξα του κόσμου)
Λόγω όμως της σχέσης της με τους δυτικούς αποκαθηλώθηκε και δεν συμπεριλήφθηκε στο ορθόδοξο εορτολόγιο.
Η ιστορία της πάντως επιβεβαίωσε τον Αμερικανό ιστορικό και φιλόσοφο Γουίλ Ντιράν που είχε πει πως: Μπορεί να είναι αλήθεια ότι δεν μπορείς να εξαπατήσεις όλους τους ανθρώπους για πάντα, αλλά μπορείς να εξαπατήσεις αρκετούς απ’ αυτούς για αρκετό καιρό, ώστε να κυβερνήσεις μια μεγάλη χώρα.
Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου