Ποτέ δεν τόλμησα να είμαι επαναστάτης στα νιάτα μου γιατί φοβόμουν πως έτσι θα γινόμουν συντηρητικός στα γεράματα-Robert Frost
Δευτέρα 9 Μαρτίου 2020
Η ΜΕΤΑΛΗΨΗ,ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΚΑΙ Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΠΙΣΤΗ.
Μεγάλη
εντύπωση έχει κάνει τις τελευταίες μέρες η
δήλωση που έκανε η καθηγήτρια λοιμωξιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ελένη Γιαμαρέλλου, όταν ρωτήθηκε αν υπάρχει κίνδυνος μετάδοσης του
κορωνοϊού από τη Θεία Κοινωνία και απάντησε:
«Η Θεία Κοινωνία είναι ένα μυστήριο, όταν πηγαίνεις να λάβεις τη θεία
κοινωνία δεν την παίρνεις από συνήθεια, τη λαμβάνεις γιατί είναι σώμα και αίμα
Χριστού. Ή το πιστεύεις και κοινωνείς κανονικά ή δεν το πιστεύεις. Δεν υπάρχουν
μεσοβέζικες λύσεις, κουταλάκια κλπ. Είμαι τελείως εναντίον αυτών. Αν το
πιστεύουμε, δεν προκαλούμε την τύχη μας. Αν
πιστεύω ότι αυτό μπορεί να με μολύνει, τότε δεν πιστεύω στο μεγαλύτερο
μυστήριο. Τα άτομα που θέλουν να κοινωνήσουν δεν πρέπει να φοβούνται ότι από τη
θεία κοινωνία μπορεί να μεταδοθεί ποτέ μικρόβιο»
Και
όταν της ζήτησαν να τους πει αν η ίδια θα κοινωνούσε απάντησε πως: «θα κοινωνήσω με πίστη στον Θεό ότι δεν
κολλάω, όταν συμμετέχω σε ένα τέτοιο μεγάλο μυστήριο. Σας λέω αυτό που θα
κάνω για τον εαυτό μου και το πιστεύω για όλους».
Ο
μακαρίτης Χριστόδουλος έλεγε : Η Θεία Κοινωνία δεν μεταδίδει
αρρώστιες! Ο δε Μεσογαίας έχει βρει
πριν από τους επιστήμονες πως : το καλύτερο εμβόλιο είναι η «μετά
καθαρού συνειδότος» και «ακατάκριτος» συχνή συμμετοχή μας στο μυστήριο της
Θείας Κοινωνίας.
Και
οι παραπάνω μεν τα λένε αυτά γιατί αυτή είναι η μοναδική αλήθεια για το δόγμα τους
και αν την αρνηθούν θα καταπέσει όλο το οικοδόμημα που βασίζεται σε αυτό Η κ.Γιαμαρέλου όμως ρωτήθηκε ως λοιμωξιολόγος, αλλά είναι σαφές πως απάντησε
ως θεολόγος!
Το
ίδιο είχε κάνει και ο αείμνηστος Παν. Γιαμαρέλλος , εξ ίσου βαθειά θρησκευόμενος, με την γνωμάτευση
του για το πτώμα του Βησσαρίωνα που
το βρήκε άφθαρτο, όπως αναφέρει στην συνέντευξη που του είχε πάρει τότε, ο νυν
βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Βαρεμένος,
χωρίς να προσπαθήσει να εκφέρει τον παραμικρό αντίλογο σε αυτά που άκουγε,
μεταξύ των οποίων το απαύγασμα της ιατροδικαστικής του εξέτασης :«Εάν στο διάστημα ενός έτους δεν λιώσει, τότε να πάρετε λαμπάδες και να
πάτε να τον προσκυνήσετε».
Βέβαια
σε λίγο όταν το πτώμα εκτέθηκε στον αέρα έμεινε μισό, όπως μας πληροφορεί η
ευσεβής εφημερίδα Espresso, και έτσι
δεν αποκτήσαμε ένα ακόμα νέο άγιο.
Δυστυχώς
όπως έχει διαπιστωθεί όταν ένας επιστήμων έχει να διαλέξει μεταξύ της
επιστημονικής αλήθειας και της «αλήθειας» του θρησκευτικού του δόγματος, το
δόγμα υπερισχύει.
Ο Kurt Wise είναι γεωλόγος που τώρα
διευθύνει ένα κέντρο Έρευνας της Καταγωγής στο Κολέγιο Bryan που έχει πάρει το
όνομα του κατηγόρου στην δίκη των πιθήκων. Απλά για
να γίνει κατανοητό τι σόι κολέγιο είναι αυτό στην ιστοσελίδα του έχει το
επίγραμμα –Σκέπτεσθαι κριτικά και βιβλικά !
Ο Wise πτυχιούχος του Πανεπιστημίου
του Σικάγου και με δύο μεταπτυχιακά στην γεωλογία και την παλαιοντολογία στο
Harvard, εκεί που ήταν έτοιμος για μια λαμπρή επιστημονική καριέρα τον κτύπησε,
όπως γράφει ο Dawkins, η τραγωδία, που δεν ήταν άλλη από
την φονταμενταλιστική θρησκευτική του ανατροφή που τον ανάγκαζε, αντίθετα από
όσα τον είχε διδάξει η επιστήμη του. να πρέπει να πιστέψει ότι η γη είχε ηλικία
μικρότερη των 10.000 ετών, όπως πιστεύει ο δημιουργισμός.
Ευφυές άτομο βλέποντας την μετωπική σύγκρουση της θρησκείας του και της
επιστήμης του αποφάσισε μια μέρα να λύσει το θέμα με ένα ψαλίδι!
Πήρε την Bίβλο και ψαλίδισε κάθε εδάφιο της που δεν είναι συμβατό με την
επιστήμη.
Στο τέλος είχαν απομείνει τόσο λίγα από την Βίβλο ώστε όπως λέει και ο ίδιος: όσο και αν προσπαθούσα, και μολονότι είχαν παραμείνει άθικτα τα
περιθώρια όλων των σελίδων της Άγίας Γραφής, ήταν αδύνατον να σηκώσω το βιβλίο
χωρίς αυτό να σχίζεται στα δυο. Έπρεπε να λάβω μια απόφαση μεταξύ της εξέλιξης
και των Γραφών.
Είτε οι γραφές έλεγαν την αλήθεια και η εξέλιξη ήταν λάθος είτε η εξέλιξη
ήταν η αλήθεια και έπρεπε να πετάξω τη Βίβλο(…).
Ακριβώς αυτή η νύχτα εκείνη αποδέχτηκα το λόγο του θεού και απέρριψα
όλα όσα θα μπορούσαν ποτέ να τον διαψεύσουν, συμπεριλαμβανομένης και της
εξέλιξης. Μαζί με όλα αυτά, με μεγάλη μου λύπη, έριξα στη φωτιά τα όνειρα και
τις ελπίδες μου για την επιστήμη.
Η
τραγική ειλικρίνεια αυτής της εξομολόγησης νομίζω ότι εξηγεί τις περισσότερες
από τις αντίστοιχες περιπτώσεις ανθρώπων που βλέπουμε να επικρατεί κατά τελείως
παράλογο τρόπο η θρησκευτική τους δοξασία της επιστημονικής πραγματικότητας.
Και
όπως παρατηρεί εύστοχα ο Dawkins:και αν το έκανε αυτό (η θρησκεία), σε ένα σπουδαγμένο στο
Χάρβαρντ γεωλόγο, σκεφθείτε μόνο τι μπορεί να κάνει σε άλλους ανθρώπους
λιγότερο προικισμένους και λιγότερο καλά εξοπλισμένους.
Άλλωστε
γι' αυτό το λόγο από την εποχή ακόμη του Μαρτίνου Λούθηρου η λογική αποτελούσε τον κύριο εχθρό της
θρησκείας.
Ο Λούθηρος προειδοποιούσε
: η λογική είναι ο μεγαλύτερος εχθρός της πίστης, ποτέ
δεν γίνεται αρωγός των πνευματικών πραγμάτων, αλλά πολύ συχνά αγωνίζεται
εναντίον του θείου λόγου, αντιμετωπίζοντας με περιφρόνηση όλα όσα προέρχονται
από το θεό.
Και συμπεραίνει λέγοντας
αυτό που αποτελεί την πεμπτουσία του θρησκευτικού δόγματος : όποιος θέλει να είναι χριστιανός πρέπει να αποστρέφει το βλέμμα από τη
λογική του.
Αν
λοιπόν η θρησκευτική πίστη δεν αποτρέπει τον χριστιανό να κοινωνεί με το ίδιο
κουταλάκι χωρίς να φοβάται τον κορυνοιό, δεν θα πρέπει να μας προκαλεί θυμηδία η
εικόνα των μουσουλμάνων που γλείφουν το ιερό της Φατιμά στην Κομ, σίγουροι πως
τα ιερά μέρη διώχνουν τον ιό! Όμως
εκεί όσοι το κάνουν θα
τιμωρούνται με φυλάκιση!
Διαβάζοντας
το, ή βλέποντας το βίντεο, μπορείτε να
αντιληφθείτε το πόσο εύκολο είναι να μεταδοθεί ο ιός κατά την διαδικασία της μετάληψης
με την χρήση των αντικειμένων που χρησιμοποιούνται σε αυτήν.
Ευτυχώς
που ο πρώην υπουργός Υγείας Πολάκης,
με τον μπρουτάλ τρόπο που μιλάει, είπε δύο σωστές κουβέντες
Το
ίδιο ευτυχώς έκανε και Ένωση
Νοσοκομειακών Ιατρών Θεσσαλονίκηςκαι η πρόεδρος της είπε το αυτονόητο : “Καταγγέλλουμε ως ΕΝΙΘ όποιον γιατρό βάζει οποιαδήποτε θρησκεία πάνω από
την επιστήμη. Μιλάμε με επιστημονικά δεδομένα και δεν κατηγορούμε κανέναν για
την πίστη του. Όμως εδώ πρέπει να προσέξουμε όλοι. Όταν με μια απλή “καλημέρα”
που θα πούμε μεταφέρονται σταγονίδια, σκεφτείτε τι γίνεται με το κουτάλι που θα
περάσει από εκατοντάδες στόματα.
Σημείωσε
επίσηςότι οι ιοί για να μη μεταδοθούν χρειάζονται πάνω από 60%
αλκοόλη. “Το κρασί που χρησιμοποιείται στη Θεία Κοινωνία περιέχει 11%-14%
αλκοόλη. Για να διατηρηθεί στην παρούσα φάση το μυστήριο της Θείας
Κοινωνίας πρέπει να κοινωνούμε -όσο και αν φαίνεται υπερβολικό σε κάποιους – με
οινόπνευμα εντριβής”.
“Το να ρισκάρει κάποιος τη ζωή του για τη θρησκεία είναι καταδικαστέο
γιατί δεν κάνει κακό μόνο στον εαυτό του αλλά και στους άλλους και αυτό θα
πρέπει να το λάβουμε σοβαρά υπόψη όλοι μας”.
Κυρία αθεόφοβε Γιατί δεν λέτε λέξη για τον νικόδημο τον Αγιορείτη που απαγορεύει τη θεία κοινωνία εν καιρώ πανώλης με ποινή αφορισμού για τους κληρικούς; Μήπως είσαστε και εσείς κρυφοχριστιανούλης;
Καταλαβαίνω γιατί οποιαδήποτε υποψία ότι η Θεία Κοινωνία, με όλο το θεολογικό βάρος (μετουσίωση, πραγματική παρουσία του Χριστού κλπ.) που κουβαλάει, μπορεί να μεταδίδει ασθένειες σοκάρει και τους μη φανατικούς πιστούς. Αλλά υπάρχει κανείς που να αμφισβητεί ότι κάθε ομαδική συνάθροιση σε κλειστό χώρο, είτε θέατρο, είτε κινηματογράφο, είτε εκκλησία, ενέχει κίνδυνο μετάδοσης του μιάσματος; Οι λειτουργίες, Χαιρετισμών και Κυριακών, είναι που θα πρέπει να σταματήσουν — και φυσικά όποιος δεν εκκλησιάζεται, δεν θα κοινωνεί κιόλας, εκτός αν φέρει τον παπά στο σπίτι. Και όπως πολύ σωστά έχουν πει πολλοί, το κύριο ζητούμενο δεν είναι να μην αρρωστήσουμε — δεν αποκλείεται τελικά να αρρωστήσουμε όλοι ή σχεδόν, όπως με την ασιατική γρίπη του 1957 — είναι να μην αρρωστήσουμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ και καταστεί εκ των πραγμάτων αδύνατη η παροχή ιατρικής φροντίδας σε όσους τη χρειάζονται! Οπότε κάθε μέτρο που μπορεί να επιβραδύνει την εξάπλωση του ιού είναι καλοδεχούμενο.
Στο e-mail μου αναγνώστης του άρθρου μου έστειλε την παρακάτω διόρθωση: Στο ενδιαφέρον άρθρο Σας με τίτλο «Η ΜΕΤΑΛΗΨΗ, ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΚΑΙ Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΠΙΣΤΗ» πρόσεξα ένα ορθογραφικό λάθος – αρκετά διαδεδομένο, είναι η αλήθεια, στο διαδίκτυο – στην αναγραφή της λέξης «γλύφουν» (με ύψιλον) αντί του σωστού «γλείφουν» στην πρόταση: «(...) δεν θα πρέπει να μας προκαλεί θυμηδία η εικόνα των μουσουλμάνων που γλύφουν το ιερό της Φατιμά (...)».
Έχει απολύτως δίκιο γιατί:Γλείφω το παγωτό, «λείχω» στα αρχαία (εξού και τα: γλειφιτζούρι, γλείψιμο, γλείφτης) και γλύφω την πέτρα, δηλαδή την σκαλίζω (εξού και τα: γλύπτης, γλυφίδα, οδοντογλυφίδα). Τον ευχαριστώ και βεβαίως το διόρθωσα.
Εγώ όταν αστειεύομαι λέω την αλήθεια.Είναι το πιο αστείο πράγμα στον κόσμο.
George Bernard Shaw
Ανάλαφρο συγγραφικό ύφος δεν σημαίνει αλαφρόμυαλη ή ελαφρόκαρδη κρίση.Σημαίνει απλώς απέχθεια της σοβαροφάνειας και της βλοσυρότητας. Με απωθεί και με τρομάζει πάντα η σοβαροφάνεια ,γιατί προδίδει πενία πνεύματος, γιατί αποτελεί το τελευταίο καταφύγιο των ανεγκέφαλων. Το χιούμορ είναι το ισχυρότερο τονωτικό του μυαλού και το λαμπρότερο λουλούδι του ανθρώπινου πολιτισμού. Ιδιαίτερα όταν υπονομεύει συνειδητά τον ίδιο τον διακινητή του.
Θόδωρος Χατζηπανταζής (Θόδωρος Κρητικός) Ομότιμος Καθηγητής Θεατρολογίας.
Η σοβαρότητα δεν αποκλείει το γέλιο. Δεν υπήρξε, άλλωστε, καμία αληθινά σοβαρή προσωπικότητα στην παγκόσμια ιστορία χωρίς χιούμορ. Θα σας θυμήσω και την αφρικανική παροιμία: "το να είσαι σοβαρός είναι να μην είσαι και τόσο σοβαρός "
Peter Brook.
Τι απεχθάνεστε στις ανθρώπινες σχέσεις;Την έλλειψη χιούμορ.
Γαλάτεια Σαράντη Ακαδημαϊκός 1920-2009
Η σοβαρότητα είναι το τελευταίο καταφύγιο των ρηχών.
Oscar Wilde
Πως πέθαναν οι Θεοί του Ολύμπου; Από τα γέλια, όταν άκουσαν κάποιον να ισχυρίζεται ότι είναι ο ένας και μοναδικός θεός.
Ίσως αν ξέρατε να γελάτε, να στέλνατε στον διάβολο όλες τις μεταφυσικές παρηγορίες σας-και πρώτη πρώτη την ίδια την μεταφυσική
Νίτσε
«Συγχώρεσε, Κύριε, τα μικρά αστεία που κάνω σε βάρος Σου και θα συγχωρέσω το μεγάλο αστείο που κάνεις σε βάρος μου»
Robert Frost (1874-1963)
«Κοινή λογική και αίσθηση του χιούμορ είναι το ίδιο πράγμα, που κινείται με διαφορετικές ταχύτητες. Η αίσθηση του χιούμορ είναι απλά κοινή λογική που χορεύει»
William James (1842-1910) Αμερικανός φιλόσοφος.
«Αν θέλεις να κάνεις εχθρούς, προσπάθησε ν' αλλάξεις κάτι»
Woodrow WilsonΑμερικανός πρόεδρος (1913-1921).
Η σάτιρα είναι ένας τρόπος επιθετικής συμπεριφοράς που κρύβει μέσα του (και συχνά φανερώνει με πολλή αυθάδεια)μια δόση κακίας…. Σάτιρα αθώα δεν υπάρχει, δεν είναι δυνατόν να υπάρξει, αφού πάντα πληγώνει επικρίνει και στηλιτεύει.
Μου θυμίζουν βοσκό που συγκεντρώνει όλα τα πρόβατα σε ένα μαντρί.
Εμίρ Κουστουρίτσα
Η λέξη Θεός για μένα δεν είναι τίποτα άλλο παρά η έκφραση της ανθρώπινης αδυναμίας, η Βίβλος μία συλλογή αξιότιμων, αλλά ακόμη πρωτόγονων θρύλων, οι οποίοι είναι ωστόσο αρκετά παιδιάστικοι. Καμία ερμηνεία, όσο λεπτή, δεν μπορεί να το αλλάξει αυτό.
Άλμπερτ Αϊνστάιν 1954
Κάθε θρησκεία είναι ασύμβατη με τη δημοκρατία όταν ισχυρίζεται ότι η ίδια κατέχει την απόλυτη αλήθεια και αρνείται κάθε αμφισβήτηση. Δώστε την εξουσία σε έναν ισλαμιστή, σε έναν χριστιανό ευαγγελιστή, σε έναν υπερορθόδοξο Εβραίο ή σε έναν ινδουιστή χαμένο στις παραισθήσεις του, και θα δείτε μπρος στα μάτια σας τον θάνατο της ελευθερίας και του ανθρώπου. Ο κόσμος μας είναι ανεξήγητος, μας ξεπερνάει, και η ελευθερία είναι η μοναδική μας μοίρα, γιατί αυτό μάς υπαγορεύει η ανθρώπινη φύση μας. Όταν κάποιος έλθει να σας πει ότι η δική του θρησκεία είναι η λύση, σκέφτεται ότι εσείς που τον ακούτε είστε το πρόβλημα.
Καμέλ Νταούντ Αλγερινός συγγραφέας και δημοσιογράφος
Δεν θα πέθαινα ποτέ για τις ιδέες μου, γιατί μπορεί να έκανα λάθος
Μπέρτραντ Ράσελ
Θέλει ο θεός να εμποδίσει το κακό μα δεν είναι ικανός;
Τότε δεν είναι παντοδύναμος.
Μπορεί αλλά δεν θέλει;
Τότε δεν είναι πανάγαθος.
Και θέλει και μπορεί;
Τότε γιατί υπάρχει το κακό;
Δεν θέλει ούτε μπορεί;
Τότε γιατί τον αποκαλούμε θεό:
ΕΠΙΚΟΥΡΟΣ
e-mail:atheofobos_blog@yahoo.gr
Τα ωραιότερα μέρη της γης είναι πάντα αυτά που δεν είδες
Κυρία αθεόφοβε Γιατί δεν λέτε λέξη για τον νικόδημο τον Αγιορείτη που απαγορεύει τη θεία κοινωνία εν καιρώ πανώλης με ποινή αφορισμού για τους κληρικούς; Μήπως είσαστε και εσείς κρυφοχριστιανούλης;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαταλαβαίνω γιατί οποιαδήποτε υποψία ότι η Θεία Κοινωνία, με όλο το θεολογικό βάρος (μετουσίωση, πραγματική παρουσία του Χριστού κλπ.) που κουβαλάει, μπορεί να μεταδίδει ασθένειες σοκάρει και τους μη φανατικούς πιστούς. Αλλά υπάρχει κανείς που να αμφισβητεί ότι κάθε ομαδική συνάθροιση σε κλειστό χώρο, είτε θέατρο, είτε κινηματογράφο, είτε εκκλησία, ενέχει κίνδυνο μετάδοσης του μιάσματος; Οι λειτουργίες, Χαιρετισμών και Κυριακών, είναι που θα πρέπει να σταματήσουν — και φυσικά όποιος δεν εκκλησιάζεται, δεν θα κοινωνεί κιόλας, εκτός αν φέρει τον παπά στο σπίτι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι όπως πολύ σωστά έχουν πει πολλοί, το κύριο ζητούμενο δεν είναι να μην αρρωστήσουμε — δεν αποκλείεται τελικά να αρρωστήσουμε όλοι ή σχεδόν, όπως με την ασιατική γρίπη του 1957 — είναι να μην αρρωστήσουμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ και καταστεί εκ των πραγμάτων αδύνατη η παροχή ιατρικής φροντίδας σε όσους τη χρειάζονται! Οπότε κάθε μέτρο που μπορεί να επιβραδύνει την εξάπλωση του ιού είναι καλοδεχούμενο.
Στο e-mail μου αναγνώστης του άρθρου μου έστειλε την παρακάτω διόρθωση:
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο ενδιαφέρον άρθρο Σας με τίτλο «Η ΜΕΤΑΛΗΨΗ, ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΚΑΙ Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΠΙΣΤΗ» πρόσεξα ένα ορθογραφικό λάθος – αρκετά διαδεδομένο, είναι η αλήθεια, στο διαδίκτυο – στην αναγραφή της λέξης «γλύφουν» (με ύψιλον) αντί του σωστού «γλείφουν» στην πρόταση: «(...) δεν θα πρέπει να μας προκαλεί θυμηδία η εικόνα των μουσουλμάνων που γλύφουν το ιερό της Φατιμά (...)».
Έχει απολύτως δίκιο γιατί:Γλείφω το παγωτό, «λείχω» στα αρχαία (εξού και τα: γλειφιτζούρι, γλείψιμο, γλείφτης) και γλύφω την πέτρα, δηλαδή την σκαλίζω (εξού και τα: γλύπτης, γλυφίδα, οδοντογλυφίδα).
Τον ευχαριστώ και βεβαίως το διόρθωσα.