Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2019

ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΚΑΚΙΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΔΑΚΗ ΣΤΙΣ ΣΦΑΛΙΑΡΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΓΡΟΘΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ




Πρόσφατα απασχόλησε τον τύπο η μέσω Facebook ανταλλαγή «αβροτήτων» μεταξύ της εθνικής συντονίστριας για τα ανήλικα προσφυγόπουλα, Ειρήνης Αγαπηδάκη και του Παύλου Πολάκη.
Το 2017 η Αγαπηδάκη είχε γράψει το παρακάτω ανεκδιήγητο κείμενο στο Facebook : «Φαντάσου τον Πολάκη πιτσιρίκο, να του ζητάει η μαμά του να κάνει τα κακάκια του στο γιο-γιο. Κάθεται εκείνος και σκέφτεται «για να τα ζητάει αυτή, θα είναι πολύτιμα! Ποιος ξέρει μάλιστα πόσο πολύτιμα! Μιλάμε για χρυσάφι, ρουμπίνια, μπριλάντια! Σιγά μην της τα δώσω να πλουτίσει αυτή, να αποκτήσει όλη την εξουσία και να μείνω εγώ στον άσσο!» Ετσι λοιπόν, τα κρατούσε το καημένο, τα κρατούσε, και κατάντησε σε αυτή την ηλικία να κυκλοφορεί με μια γεμάτη πάνα και να γεμίζει τον τόπο μπόχα και δυσωδία.
Οτιδήποτε αρκεί να μην συνειδητοποιήσει ότι τα σκατά δεν είναι χρυσάφι.Γι’αυτό, να το αντιμετωπίζετε με συγκατάβαση το Πολάκι. Στην πραγματικότητα, είναι ένα παραπληροφορημένο μωρουλίνι με μουστάκι, που έμαθε ότι το να μην πηγαίνεις στην τουαλέτα σε κάνει αριστερό».
Όταν πρόσφατα το πήρε χαμπάρι ο Πολάκης το σχολίασε με ίσου απαράδεκτο τρόπο, σε σημείο που να έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις και στο ίδιο του το κόμμα.
Έγραψε χαρακτηριστικά στο Facebook:
«ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΤΙ ΔΙΟΡΙΣΕΣ ΚΑΙ ΠΟΥ;;;;;;;;;!!!!!!!!! Ομολογώ πως αυτό το «πόνημα», αυτό το αγλάισμα της λογοτεχνίας, αυτό το κείμενο για Νόμπελ φιλοσοφίας ΔΕΝ ΤΟ ΕΙΧΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ όταν γράφτηκε το 2017 ,άλλα μόνο σήμερα που το είδα να κυκλοφορεί εδώ. Προφανώς το κοριτσάκι που ανέλαβε συντονιστής για τα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα με αρκετά χιλιάρικα το μήνα, το είχε γράψει τότε για να της πω κάνα γαλλικό και να πάρει πόντους στα μάτια και τα κιτάπια του Μητσοτάκη τότε. Οπως αποδείχτηκε τους πήρε τους πόντους και χωρίς το γαλλικό.
Δυο παρατηρήσεις:
από τη «μελέτη» του πονήματος φαίνεται πως το πρόβλημα της είναι βαρειά ψυχωσική συνδρομή (και όχι απλή νεύρωση) που χρήζει μακράς νοσηλείας σε κλειστό ψυχιατρικό τμήμα. Παιδικά τραύματα, κακοποίηση, στέρηση, ανικανοποίητες επιθυμίες;;; Θα το βρουν οι ειδικοί στο Αιγινητειο η στο Δαφνί που πρέπει να επιληφθούν επειγόντως καθώς από την εκδήλωση των συμπτωμάτων έχει περάσει αρκετός καιρός και σίγουρα θα έχει επιβαρυνθεί κλινικά.
Αλί και τρισαλι στα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα!!! ΠΑΜΕ ΠΑΛΙ: ΚΥΡΙΑΚΟ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΒΡΙΣΚΕΙΣ;;;; στα γαριδάκια;;;;….(γλυκά στο λέω)».
Όμως εκτός από τα πολιτικά πρόσωπα που συχνά στα πλαίσια της πολιτικής τους αντιπαράθεσης ανταλλάσουν βαρείς χαρακτηρισμούς ο ένας για τον άλλο και στους καλλιτεχνικούς και φιλολογικούς χώρους έχουν σημειωθεί μερικές φορές έντονες αντιπαραθέσεις με καθόλου κομψές φράσεις.
Ήδη το 1983 στα Τραπεζάκια έξω ο Σαββόπουλος τραγουδούσε για τους Έλληνες σκηνοθέτες: «Νιώθω συχνά σαν τους τριγύρω σκηνοθέτες, που οδηγήσαν μια γενιά, στα πιο βαθιά χασμουρητά».
Το 1992 την εποχή που ο Αγγελόπουλος γύριζε το «Μετέωρο βήμα  του πελαργού», ο Σαββόπουλος οργάνωνε συναυλίες για στρατευμένους  ενώ το πρόβλημα της ονομασίας της ΠΓΔΜ ήταν σε έξαρση.


..αυτό που λείπει παντελώς από όλες  τις ταινίες του Αγγελόπουλου είναι το χιούμορ, γεγονός που διακρίνεται  ακόμα και στις αντιπαραθέσεις του με άλλους καλλιτέχνες .
Δεν θυμάμαι αν γι΄αυτό τον λόγο με το δηκτικό του χιούμορ ο Σαββόπουλος τον είχε αποκαλέσει ως: την πιο  επηρμένη φαλάκρα του ελληνικού  κινηματογράφου! ούτε ποιός από τους δύο ήρξατο πρώτος χειρών αδίκων. 
Πάντως ο Αγγελόπουλος είχε πει για τον Σαββόπουλο: «Άλλος ένας βλάκας και ο Σαββόπουλος. Δεν δέχομαι συστάσεις από αγράμματους και κρετίνους . Ο άνθρωπος φοράει μια σημαία και περιφέρεται στα σύνορα σαν μπαλαρίνα…»   για να του απαντήσει και αυτός  με την ατάκα: «Ο κ. Αγγελόπουλος είναι τόσο ανύπαρκτος όσο και η «Μακεδονία των Σκοπίων»!
Αλλά και στον χώρο των μουσικών οι αντιπαραθέσεις και με οξείς χαρακτηρισμούς δεν είναι ασύνηθες φαινόμενο.
Ήταν τέλος του Αυγούστου 1981, όταν ο Χατζηδάκις επρόκειτο να διευθύνει μια συναυλία της ΚΟΑ, η οποία τελικά ματαιώθηκε και  είχε έρθει σε  ρήξη  με τον Πανελλήνιο Μουσικό Σύλλογο (ΠΜΣ) του οποίου  ο πρόεδρός του, Ευάγγελος Κατσάμπας, δεν αναγνώριζε στον Χατζιδάκι διευθυντικές ικανότητες, επειδή δεν είχε σχετικό δίπλωμα και σε συνέλευση της ορχήστρας είπε:
«Ο κ. Χατζιδάκις δεν ανήκει σ’ αυτό τον χώρο. Εχει εξυβρίσει τον ελληνικό λαό, τα πολιτικά κόμματα, τα πάντα. Μας έχει πει ηλίθιους, ανάπηρους, φρακοφορεμένους φελλούς. Πρέπει να διαφυλάξουμε την ακεραιότητά μας. …Αν παίξετε θα δικαιώσετε τον τίτλο του φελλού, του ηλίθιου, του ανάπηρου!..»
Προφανώς έτσι θα τους είχε χαρακτηρίσει ο Χατζιδάκις!



Με τον Κηλαϊδόνη πάντως ο Χατζιδάκις ήταν πολύ πιο συγκρατημένος όταν έγραφε στο οπισθόφυλλο του δίσκου του, του 1983 «30 Νυκτερινά» πως:

Εδώ να συγχωρέσει ο «φίλος» Κηλαηδόνης που δεν ακολούθησα τις συμβουλές του να πάψω ν’ απασχολώ τις εταιρίες με τους δίσκους μου. Γιατί έτσι με συμβούλεψε σε μια συνέντευξή του. (Νόμισε ο συμπαθέστατος κατά τα άλλα βάρδος της Βουλιαγμένης, πώς πραγματοποιούμε παρόμοια εργασία). 


Πάντως όλα τα παραπάνω τα έχει επισκιάσει αυτό που έγινε στις 7-6-1949 στην πρεμιέρα της Σχολής Συζύγων του Μολιέρου με τον θίασο του  Βεάκη στο ΠΕΡΟΚΕ.
Σύμφωνα με τον τύπο της εποχής:

«Χθες την εσπέραν η πρεμιέρα του θεάτρου "Περοκέ" διεταράχθη από ζωηρότατον επεισόδιον, το οποίον συνέβη εις την είσοδον του θεάτρου, ολίγον προτού αρχίσει η παράστασις, και το οποίον είχεν ως αποτέλεσμα συμπλοκήν και ξυλοδαρμόν μεταξύ του γνωστού λογοτέχνου και θεατρικού κριτικού κ. Καραγάτση και του ακαδημαϊκού και θεατρικού συγγραφέως κ. Σπύρου Μελά.
Το θλιβερόν επεισόδιον συνέβη ως εξής: Εις τας 9 παρά 5 ο κ. Καραγάτσης ευρίσκετο εις την είσοδον του θεάτρου "Περοκέ" -αναμένων, ως αποσαφήνισεν αργότερον, την σύζυγόν του- όταν έφθασε ένα ταξί, από το οποίον κατέβηκε μαζί με την σύζυγό του ο κ. Σπύρος Μελάς. Τότε ο συγγραφεύς του "Γιούγκερμαν" ένευσεν εις τον ακαδημαϊκόν να πλησιάση και εν συνεχεία επετέθη εναντίον του και κατέφερε δύο - τρία ηχηρά ραπίσματα. Ο κ. Μελάς αντεπετέθη αμέσως και έως ότου προφθάσουν οι αυτόπται μάρτυρες του επεισοδίου να τους χωρίσουν, αντηλλάγησαν ακόμη μερικά γρονθοκοπήματα. Παραλλήλως η κ. Μελά παρενέβη εις βοήθειαν του συζύγου της και εκτύπησε τον κ. Καραγάτση, ο οποίος, λόγω του ότι η κ. Μελά φορούσε δακτυλίδι εις το χέρι της, ετραυματίσθη ελαφρώς εις τον κρόταφον.
Οι δυο διαπληκτισθέντες και όταν ακόμη τους εχώρισαν επί μερικά λεπτά αντήλλαξαν βιαίας φράσεις.
Κατόπιν, ο μεν κ. Καραγάτσης μετέβη εις πλησίον φαρμακείον, όπου του παρεσχέθησαν οι πρώται βοήθειαι, ο δε κ. Σπύρος Μελάς εις το ΣΤ' αστυνομικόν τμήμα, όπου κατέθεσεν μήνυσιν επί αδίκω επιθέσει».



Την επομένη, όπως μπορεί κανείς να διαβάσει στην σχετική ειδησεογραφία, ο Καραγάτσης εξήγησε ότι κτύπησε τον Μελά γιατί τον είχε αποκαλέσει κύναιδο, λέξη που ο Μελάς δικαιολόγησε ως χιούμορ!
Τελικά ο Καραγάτσης καταδικάστηκε σε 20 ημέρες φυλακή (εξαγοραστέες) και σε  9.000 δραχ. ψυχική οδύνη στον Σπύρο Μελά.
Πάντως αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά που είχαν κτυπήσει τον Σπύρο Μελά, όπως γράφω στο ποστ μου Ο ΔΟΣΙΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΘΛΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΠΥΡΟΥ ΜΕΛΑ


1 σχόλιο:

  1. "Όταν ο Χατζιδάκις το 1981 ανέλαβε Διευθυντής της ΚΟΑ"
    Ο Χατζιδάκης ανέλαβε διευθυντής της ΚΟΑ το 1975 και έμεινε μέχρι το 1982.

    ΑπάντησηΔιαγραφή