Όπως γράφω στο ΡΕΚΒΙΕΜ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ ΠΟΥ ΕΚΛΕΙΣΑΝ : Την πρώτη επανάσταση που πέτυχα απέναντι στην πατρική εξουσία ήταν σε ηλικία 14 ετών. Κατέκτησα τότε το δικαίωμα να πηγαίνω στον κινηματογράφο μόνος μου χωρίς τη συνοδεία γονέων ή γιαγιάδων. Σημειωτέον ότι και οι δύο γιαγιάδες ήσαν αρκούντως κινηματογραφόφιλες……
Έτσι λοιπόν όπως γράφω σε αυτό το ποστ: Σαν φοιτητές λοιπόν, σχεδόν επί καθημερινής βάσης, είχαμε διατρίψει σε όλες τις κινηματογραφικές αίθουσες της ευρύτερης περιοχής της Αθήνας, έχοντας γνωρίσει όλους τους εξώστες των κινηματογράφων, λόγω του φθηνότερου εισιτήριου και της δυνατότητας που σου προσφέρουν τα τελευταία καθίσματα όταν η ταινία δεν έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να προβείς σε ερωτικές διαχύσεις χωρίς τα βλέμματα των περίεργων.
Έτσι λοιπόν, χάρις στην υπενθύμιση του Παππά, σκέφτηκα να κάνω μια σύντομη αναδρομή σε αυτούς οι περισσότεροι τω οποίων δεν υπάρχουν πιά.
Μια μεγάλη κινηματογραφική πιάτσα υπήρχε στην περιοχή του τέρματος της Ιπποκράτους.
Προς την μεριά του Γκύζη υπήρχαν δύο από τους ιστορικούς θερινούς κινηματογράφους, το μεγαλύτερο σε έκταση ΛΟΥΞ μέχρι το 1970, όπου σήμερα το ξενοδοχείο Ζαφόλια και αμέσως πιο πάνω το ΒΕΡΝΤΕΝ μέχρι το 1964, εκεί όπου σήμερα είναι η Αγροτική Τράπεζα. Ήταν σε ένα υπερυψωμένο οικόπεδο, κατά δύο περίπου μέτρα από το πεζοδρόμιο, επάνω σε βράχο. Η οθόνη του ήταν προς την πλευρά της οδού Πατησίων και το εξωτερικό του προς την λεωφ. Αλεξάνδρας τοίχωμα, καλυπτόταν ολόκληρο από μια όμορφη και πυκνή πρασινάδα, κάτι σαν αναρριχώμενος κισσός.
Λίγο πιο κάτω στην Ζωναρά 5 υπάρχει το πολύ καλό θερινό σινεμά ΕΚΡΑΝ.
Για λίγα επίσης χρόνια (1968-76) στην Λάμπρου Κατσώνη περίπου απέναντι από τις τότε φυλακές Αβέρωφ υπήρχε ο θερινός κινηματογράφος ΑΒΕΡΩΦ
Στην απέναντι μεριά στην Δημητσάνας υπήρχε ένα από τα πιο ιστορικά τσοντάδικα της Αθήνας το ΛΙΝΑ.
όταν το σκληρό πορνό έφτασε και στην Ελλάδα και άρχισε να παίζεται ημιπαράνομα σε συνοικιακούς κινηματογράφους, με μια ανδροπαρέα πήγαμε δύο φορές να δούμε το νέο είδος.
Την πρώτη στο ΟΛΥΜΠΙΑ στην Χρεμωνίδου στο Παγκράτι, που έπαιζε ένα ασπρόμαυρο και βωβό πορνό. Κατά την διάρκεια της προβολής ,προς τέρψιν των θεατών, έπαιζε συνεχώς τον ίδιο δίσκο του Barry White.Έκτοτε δεν αντέχω να ξανακούσω δίσκο του Barry White !
Η δεύτερη φορά ήταν στην περίφημη ΛΙΝΑ στην Δημητσάνας (πάνω από το ΕΛΠΙΣ ,σήμερα σούπερ μάρκετ).
Λέω περίφημη γιατί υπήρχε η φημολογία ότι από την επαρχία έρχονταν φανατικοί κινηματογραφόφιλοι με πούλμαν, για να πάνε στο ΛΙΝΑ.!
Θυμάμαι ακόμα το κατάπληκτο βλέμμα της ταμίας όταν την ρώτησα αν έχει αρχίσει το έργο! Ήταν σαν να αντίκριζε UFO!(Μάλλον είχε δίκιο)
Μετά από αυτές τις εμπειρίες το κινηματογραφικό ενδιαφέρον μου για το είδος εξαντλήθηκε.
Στο ποστ μου ΤΟΤΕ ΠΟΥ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ ΜΑΖΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΒΟΛΗ ΜΙΑΣ ΤΑΙΝΙΑΣ λίγο πριν να αρχίσει να παίζεται σε μερικούς κινηματογράφους, όπως στην ΛΙΝΑ σκληρό πορνό, γράφω σχετικά ότι: για πρώτη φορά παιζόταν στην Αθήνα ένα σοφτ πορνό στους μεγάλους κεντρικούς κινηματογράφους, και πριν να απαγορευτεί η προβολή της, όπως τελικά και έγινε, είχα τρέξει με την γυναίκα μου να δούμε και μείς, όπως άλλοι 340.000 εξ ίσου περίεργοι θεατές , αυτήν την ταινία που είχε προκαλέσει τόσο θόρυβο. Η Εμμανουέλλα είναι από τις πιο επιτυχημένες γαλλικές ταινίες με 300.000.000 θεατές παγκοσμίως, και παιζόταν για 11 χρόνια συνεχώς στον κινηματογράφο Arc de Triomphe στο Παρίσι.
Την βλέπαμε στο ΝΙΡΒΑΝΑ της λεωφόρου Αλεξάνδρας, σε ένα κατάμεστο κινηματογράφο με αρκετούς όρθιους οπότε σε μία σκηνή που ο πρωταγωνιστής πηδώντας την Εμμανουέλλα αγκομαχάει, αφήνοντας συνεχή α α α α, κάποτε επιτέλους ολοκληρώνει αφήνοντας ένα δυνατό ΑΑΑΑ!.
Όποτε με μια φωνή όλος ο κινηματογράφος αναφωνεί και αυτός ανακουφισμένος: ΑΞΙΟΣ!
Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση.
Β΄ΟΙ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΙ ΤΩΝ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ
Γ΄ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ
ΓΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΜΟΥ ΧΡΟΝΙΑ α΄μέρος.
Δ΄ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ
ΑΠΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΚΑΙ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΜΟΥ ΗΛΙΚΊΑΣ β΄μέρος.
Ε΄ΛΑΪΚΟΙ ΚΑΙ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΙ ΠΟΥ ΞΕΠΕΣΑΝ ΣΤΗΝ ΟΜΟΝΟΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΓΥΡΩ ΤΗΣ
ΣΤ΄ ΟΙ
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΙ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΚΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου